handdator

Visa fullständig version : Bra ställen för havsöring i Göteborgstrakten?

Berndtsson
2003-04-26, 03:10
Som rubriken antydde undrar jag om det är någon som kan komma med några tips på riktigt bra havsöringsställen i göteborgstrakten?

Har bara fått en liten pajsare sen premiären.

Tack på förhand.

hebbe
2003-04-26, 06:41
ja tycker att du ska prova tångudden,rödasten och det finns många bra vikar söder om göteborg tex. särö. det finns så många att välja på så det är svårt att nämna nån exakt. du får ta bilen och åka runt o prova olika ställen, det brukar ja göra./fredrik

Åsunden
2003-04-26, 13:15
Jag har provat Röda Sten och Tångudden, men hittils utan lycka. Men jag är väl en mindre bemedlad öringfiskare... Eller är det så att Röda Sten är "överreklamerad"?!

Däremot tycker jag Hinsholmskilen, långt ut, verkar bra. För att inte tala om Amundön!

hebbe
2003-04-26, 16:07
åsunden, har du provat vid hinsholmskilen eller saltholmen? /fredrik

Berndtsson
2003-04-26, 17:02
Jag har fått tips om ett ställe som heter Rörtången som verkar lovande. Någon som varit där? Det skall ligga ut mot Marstrand.

Har även hört talas om ett ställe som kallas Rövhålet som också ligger på väg ut till Marstrand, nån som har varit där?

Åsunden
2003-04-26, 22:12
Originally posted by hebbe
åsunden, har du provat vid hinsholmskilen eller saltholmen? /fredrik

Yes, jag har provat ute vid Hinsholmskilen. Där finns bevisligen havsöring.... Axxberg fick, men inte jag! men enträget arbete osv...
Tack för tipset anyway! /Per