Visa fullständig version : Är det ingen som har varit och fiskat?
Tjena alla fisketokar!
Tycker det är lite dåligt med "action" här på forumet just nu!
Kan det vara så att alla ligger sega efter Valborg! :yiack:
Saknar lite fiskerapporter! Jag skall fösöka att komma ut och fiska i morgon! Börjar bli riktigt sugen!
Om ni kommer ut så glöm ej att ta med era kameror!
regn ocå åter regn! har iofs blivit lite sol nu frammåt kvällen så bäcköringen kanske är på huggt
Fick en liten fiske rapport via SMS från min kära storebror som befinner sig på riksgränsen! Han fick 4 fina rödingar idag!
Var o fiskade efter horngädda idag,men fick inte upp nått!Hadde lite stöhugg,men ganska dött.Drog 10-12 stk i onsdags,och idag var det helt dött.Polaren drog 15 Gäddor idag i en sjö som ligger uppe vid Söderåsen...o jag som inte ville följa med,,,:(
Men i morgon då får det bli lite aborre o regnbågs fiske!! :)
Majakovskij
2003-05-03, 17:47
Jag var i mörrum idag men inget o rapportera
Jepp, jepp.. var å fiskade idag.. vi har gjort en tråd om det... läs under "Lyckad fiskepremiär i Holmsvattnet"
blir mer fiske imorrn för mig!
Pezcador
2003-05-04, 21:49
Var å fiska idag men det blev inget
Tog 4 gäddor idag men ingen över 2 kilo. Kallt o ruggigt. Blött blev det också. Plurrade.:( Klantigt..
jka va också å fiskade ida men fiskarna lyste med sin frånvaro
Var ute idag 4/5 och fick 4 öringar med den största på 2,6
Tre följen och en hel hög med gädda.
En öring fick följa med hem och får bli middag imorgon resten C&R.
/Jörgen
det gör du alldeles rätt i det blir inte mycket sämre om alla bara skulle ta med en hem
Var å fiskade idag, men det var riktigt dött. Men det är SÅÅ skönt att få vara ute på vattnet igen =)
Kom hem för en 20 min sen, två följen ända fram till kanten.
Så jag & mina grabbar kamma 0 igen, svårsånen? tar 3 gäddor igen. Fattar ingenting? alla fick gå tillbaka, dom låg på c:a 1,5 / 2 kg. Tror jag lämmnar han hemma nästa gång....
Var ute i lördags, fyra gäddor blev det, men ingen över 1,5 kg.
Bengtsson79
2003-05-07, 07:52
Va ute nu i morse i Ljungan sista 2 kasten nöp det i flugan utav helvete riktigt tunggung osså står man o sover ;D
Såg mycket fisk i ytan så dom vandrar nog upp o ner mellan mynning och första forsarna..
Aja ska ut senare mot eftermiddagen oxå då ska storingen upp :D
Bengtsson79
2003-05-07, 15:05
Icke sa nicke tjuriga jävlar fast vattentempen e knappt 4grader i vattnet....
Lite till värme o pålandsvind så ska nog öringstimmen komma.
Endast små riv i flugan nu när ja va ute men men ny dag imorgon nya tag.
Funderar på o ta enhands och besöka Selångersån som rinner genom stan finns fina Havsöringar där me :D
mr_cobra
2003-05-07, 16:37
Var ute och jagade borre med UL-spö, dock hoppade bara 2 st gäddor på. Den ena på 4 kg, den andra vet jag ej, för han slet av linan.
Originally posted by Lazinko
blir mer fiske imorrn för mig!
den morgondagen fick jag en regnbåge på 1.5 kilo.
senaste veckans fångster, Abborrar: 750g (pb) 600 g, 550 g, 500 g, 400 g och 350 g, inte illa :D