Visa fullständig version : Skabbiga Spöhållare
Hej !
Har ett gäng Berkley transporthållare i båten, de för 3 spön. I början var de vita, nu ser de ut som om jag har snott dom ifrån Bockstensmannens båt. Grå med svarta fläckar. Tänkte höra om det är någon som har nåt hett tips på hur man får dom hyffsat vita igen.
Eller om det bara är att bita i det sura och köpa nya. Sitta med Svinto eller liknande känns inte som ett alternativ.
rickjung
2006-08-25, 10:50
Behöver inte kosta en förmögenhet.
Jag köpte mina på Jula för 129kr och dom e lika kritvita nu som när jag köpte dom.... Ser ingen som helst nackdel med dessa. Funkar kanon.
http://www.jula.se/Butik/default.asp?OrderId=491940739&url=docs/produkt.asp?pf_id=SE-650069&dept_id=
Berkleys kan du få för 85 kr så det finns inga stora pengar att spara. Kanske måla om dem?
MälarGösen
2006-08-25, 12:47
Eller så köper du rostfria rör och gör ett par egna som är snygga i många år
Hej !
Har ett gäng Berkley transporthållare i båten, de för 3 spön. I början var de vita, nu ser de ut som om jag har snott dom ifrån Bockstensmannens båt. Grå med svarta fläckar. Tänkte höra om det är någon som har nåt hett tips på hur man får dom hyffsat vita igen.
Eller om det bara är att bita i det sura och köpa nya. Sitta med Svinto eller liknande känns inte som ett alternativ.
Vax/rubbing kanske kan funka ?
ZanderMan
2006-08-25, 16:42
Det kan gå med stålull! prova sån utan tvål i och testa först på baksidan! Stålull brukar funka på croosdelar av liknande plast!
Flodebanan
2006-08-25, 23:08
Ett alternativ är ju att göra rent båten varje sesong. Bår både båten, plånboken och du bra av ;)
Berkelys går att hitta under 85kr
Det blir nya spöhållare, trodde de kostade mer. Har provat idag och det verkar som om plasten är missfärgad. Så det är inget att hålla på med.
FB skrev:Ett alternativ är ju att göra rent båten varje sesong.
Båten görs ren flera gånger per Säsong, det var ju spöhållarna som var problemet.
Muskytracker
2006-08-25, 23:30
Kör scotty striker, duger åt mig.
/MT
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.