Visa fullständig version : Karp nära jkpg
Hej!
Jag har tänkt att testa att fiska karp för första gången och tänkte börja att försöka i Sämsjön då jag bor i Jönköping. Skulle gärna vilja veta lite om det är fiskekort som gäller och var detta då kan införskaffas eller om någon vet något annat nybörjarvatten i närheten av jkpg?
MVH Fidde :banana:
grindpalm
2006-09-05, 08:59
Har du kollat Rocksjön i centrala JKPG? Har hört om karp därifrån...
Vilken Sämsjön hade du tänkt dig?
Den Sämsjön som ligger i Ulricehamns trakten! :banana:
finns väl två sämsjön norra och södra
Det hade jag ingen aning om:S Har aldrig fiskat karp förut så jag tänkte testa där till att börja med. Vilken är vanligast att man fiskar i och i vilken finns det mest karp? :banana:
MVH Fidde
Har du kollat Rocksjön i centrala JKPG? Har hört om karp därifrån...
Jag har också hört om karp i Rocksjön både från folk på sidan och från den lokala fiskebutiken, Men det sägs att det är mkt svårfiskat och dålig tillgång på karp inte ett första gången vatten helt enkelt(å ja vill ju inte tröttna på karpfiske innan jag fått min första karp:P)
MVH Fidde :banana:
Jag vet att det fiskas mycket karp i N. Sämsjön då jag är uppväxt vid sjön. Men inte fiskat karp mer än när de fastnar och river sönder våra nät. Fiskekort till sjön säljs på bensinmacken i Annelund som ligger några km ifrån sjön.
Norra säm och södra är samma sjö.
Någon som vet nån som fångat en karp i rocksjön?
Konkwista
2006-09-09, 08:00
Ja det har fångats karp i rocksjön...
Jag har sett lekande karp i Rocksjön men som sagts så torde den vara svåråtkomlig eftersom det bara finns några platser att nå från land då det är tjock vass runt nästan hela sjön.
Vet någon hur det står till med Vattenledningsdammen (den övre)? En polare påstår att han sett karp där.
crotalus81
2006-10-12, 23:57
Jag har sett lekande karp i Rocksjön men som sagts så torde den vara svåråtkomlig eftersom det bara finns några platser att nå från land då det är tjock vass runt nästan hela sjön.
Vet någon hur det står till med Vattenledningsdammen (den övre)? En polare påstår att han sett karp där.
Finns Karp i vattenledningsdammen ja.Även regnbåge i den men är väl ett vatten för jönköpingsklubbens juniorer.Karpen i rocksjön verkar vara ganska bunden till kanterna.Alltså man får nog bäst nära land.Har själv sett karpar i dammen som ligger jämte Max.Går o komma åt på en del ställen men de är lite bökigare o ta sig till.