handdator

Visa fullständig version : Gädda i Gbg-trakten

Berndtsson
2003-05-08, 00:51
Undrar om det är nån som kan komma med några bra tips på bra gäddvatten runt Göteborg.

Känner att jag behöver bättra på mitt gäddrekord med några gram. ;)

/Berndtsson

rapala
2003-05-08, 01:02
Hej!

Jag och min kompis fiskar mycket i Sävelången en hel del, kompisen har båt vid Nääs.
Kanske syns där i sommar..

Mvh Max

Berndtsson
2003-05-08, 01:15
Originally posted by rapala
Hej!

Jag och min kompis fiskar mycket i Sävelången en hel del, kompisen har båt vid Nääs.
Kanske syns där i sommar..

Mvh Max

Jag har försökt fiska där någon gång, men om jag inte mins fel tyskte jag att det var lite svårt att komma till utan båt. Kanske du har nått tips på vart man skall ta vägen utan båt vid Sävelången?

/Berndtsson

rapala
2003-05-08, 03:50
Visst, om du svänger av vänster vid Nääs-avfarten, 1 km efter en Statoilmack så kommer du fram till en stenbro efter ca 400 meter.
Det finns en brygga (tror jag, den byggdes om ett tag sedan) som du kan meta och spinnfiska vid, djupet ligger kring 2-4 meter.
Om det fungerar senare kanske du kan hänga med mig och min kompis senare med hans båt. (vi delar bensinkostnaden ca 50 kr)

Tight Lines

Max

Åsunden
2003-05-08, 09:49
Prova Delsjöarna. De ingår i gula kortet, är lätt tillgängliga både med kommunala medel, bil och cykel.

Berndtsson
2003-05-08, 14:13
Jag är uppvuxen i Sävedalen, så jag har fiskat en del i Delsjöområdet. Helt klart ett favorit ställe...

Tack för erbjudandet om att följa med på båten! Om det passar någon gång så pm:a mig.

/Berndtsson

Styx
2003-05-09, 19:07
Originally posted by Berndtsson
Jag har försökt fiska där någon gång, men om jag inte mins fel tyskte jag att det var lite svårt att komma till utan båt. Kanske du har nått tips på vart man skall ta vägen utan båt vid Sävelången?

/Berndtsson

Ett hett tips numera i Sävelången är ju annars inne i Håvaredsviken..
Du följer rapalas väganvisning men nöjer dig inte med att stanna vid stenbron..
Följ istället vägen ytterligare en bit (kanske 2km) - förbi stallet..
När du kommer till en liten viadukt är det dags att svänga vänster innan viadukten... Du är nu i Håvared.. Det finns ett par bryggor som du kan välja mellan.. Drog själv en där inne på dryga 4kg idag - fast från båt då.. :)

Fire Tiger
2003-05-09, 22:18
Styx: det ligger väll mitt emot tollered eller har jag fel? det gäller ju att hitta dit med båt också...

Styx
2003-05-09, 22:27
Njae..
Håvared ligger mot Floda till från Nääs sett..
Längs järnvägen eller hur man skall säga..
Mitt emot Tollered ligger ju abborrgrundet ;) och lite längre upp Djupvik..

Fire Tiger
2003-05-09, 22:32
Nu hängde jag inte med här... visa

Fire Tiger
2003-05-09, 22:34
Så du menare den viken som det står en 11 i eller?

Styx
2003-05-09, 22:39
Precis..
Hela det området där kallar man lite slarvigt för Håvaredsviken..
Egentligen är det bara den viken som är närmast järnvägen och det är bara där man kommer åt vettigt från land - från båt öppnas däremot andra oanade möjligheter att tömma vassbältena :) :)

Vart hittade du kartan förresten - är den tagen från fiskekortet..?

Fire Tiger
2003-05-09, 22:52
Nej rapala skickade den till mig, han hade hittat den på någon hemsida som en fiskare i Alingsås hade, så fråga rapala istället...

rapala
2003-05-10, 00:13
Jag hittade kartan vid www.bigpike.tk