Visa fullständig version : Portabelt skall det vara..
Sturgeon
2003-05-09, 23:58
Så var min portabla trolling-bar i stort sett färdig, bör kunna passa på de flesta mindre båtar (max bredd 192 cm), så som hyrbåtar där spöhållare saknas.
Invigning om en vecka förhoppningsvis, har stora förhoppningar om att den skall revolutionera vår värld.
Några bilder...
Sturgeon
2003-05-09, 23:59
...
Sturgeon
2003-05-10, 00:15
Originally posted by rapala
Hos mamma?
Nopp
Home sweeeeeeeeeeet home...
raniceps
2003-05-10, 02:41
Tyckte du inte soffan var snygg eller Rapala? :)
Snygg och snygg, jag är väl inte vidare estetisk.
Men det ser inte ut som en soffa som en 23-åring själv hade valt att placera i sitt vardagsrum. Sen finns det ju naturligtvis undantag...
Hos mamma?
Hehe jag e beredd att hålla med, sorry Sturgeon :)
Men det som var i fokus var ju ändå trollingbaren och den ser skitfin ut.
Bra jobbat Sturre!
//K
Däremot hade du ett par riktigt snygga stolar Sture! Trollingbaren kan nog komma till nytta också =)
köpte en liknande variant på clas ohlsson, fast den var ju i metall (rör) . det fiffiga var att man fäste den i årklykorna.
så när man ska använda den tar man bara av årorna
raniceps
2003-05-10, 13:57
Snygg och snygg, jag är väl inte vidare estetisk.
Men det ser inte ut som en soffa som en 23-åring själv hade valt att placera i sitt vardagsrum. Sen finns det ju naturligtvis undantag...
Faktum är nog att det är den fulaste soffan jag någonsin sett :) Men vem lägger pengar på en soffa när man kan lägga det på annat (läs fiske). Mao helt rätt av Sture.
Hej
Det ser bra ut.
Hur tänker du fästa den i båten? med fransk-skruv? eller genomgående M36x120 ? (LOL)
/ Fisho
Sturgeon
2003-05-10, 19:06
Fisho, den är ju knappast riktigt portabel om montage med franskskruv eller bult skall göras.
Nej, troligen blir det någon form av tvingfunktion som säkrar anläggningen på båten, sällan båtuthyrarna blir glada om man börjar att borra i deras båtar, i min egen finns redan fasta spöhållare m.m.
Angående möbleringen så för väl alla ha sin smak, håller med om att det knappast är den snyggaste soffan, men skall det vara en ordentlig soffa så skall det vara en riktigt ordentlig en, tjockt skinn, oxblodsfärgad, men knappast billigt, tyvärr.
En hel del möbler kommer från div. dödsbon, så därför finns några riktiga "godingar", samt några "bättre än inget alls" prylar , vägrar vara mainstream, IKEA-möbler må vara något nödvändigt ont kanske.
Idolaffischer och dylikt överlåter jag att finnas i era hem.
Nåväl, om det som skulle vara i fokus fungerar får vi reda på om någon vecka, rapport kommer (kanske).
Får nog fixa en säkerhetslina till det hela, vill ju inte förlora alla spön jag har om något fallerar, tror dock inte att detta kommer att ske.
Håll tummarna o ni Sveriges pöbel att det hela fungerar:)
Hej
Helt rätt - man vill ju inte ha hål borrade för M36-bultar i en utlånad båt (därav ett LOL).
Ett ekolod brukar gå att fästa på en bräda med en tving, men det går nog med ett lager av mellanläggsbitar till "baren" också. Jag undrade mest om du hade nån bra lösning på det.
Det är nog inte fel att säkra brädan med en repstump heller.
/ Fisho
Sturgeon
2003-05-10, 22:10
Originally posted by Fisho
Hej
Helt rätt - man vill ju inte ha hål borrade för M36-bultar i en utlånad båt (därav ett LOL).
Ett ekolod brukar gå att fästa på en bräda med en tving, men det går nog med ett lager av mellanläggsbitar till "baren" också. Jag undrade mest om du hade nån bra lösning på det.
Det är nog inte fel att säkra brädan med en repstump heller.
/ Fisho
Nepp, ingen bra lösning än, får bli "trial and error" för att utröna vad som är bäst, varierar förstås från båt till båt, vet precis hur jag skulle fästa den på min båt.
Sant, hål för M36 kan nog sänka de flesta båtar, men bulten bör klara hyggliga påfrestningar.
Får luska lite hur båtarna är utformade dit jag ämnar åka kanske.
/Sture goes hyrbåt