Visa fullständig version : fy villket fiske!!!!!!!!!
idag var jag ute med far och bror och fiskade. vi for runt till olika vatten fast utan resultat! sedan stack vi till indalsälvens nedre delta...min bror satte på en 25 grams toby.sedan efter ett tag small det på min brors abumatik! spöt höll på och dras ur händerna på den stackarn!
jag erbjöd mig och jälpa honom men han ville landa fisken helt själv.gång på gång gjorde fisken stora rusningar. vi visste inte alls villken sorts fisk det var!vi visste bara att det var en stor!
efter en ca. 25 minuters drillning på det klena spöt och abumatik rullen lyckades min bror landa fisken! vi såg en skugga i vattnet. den blev tydligare och tydligare för varje sekund. upp ur vattnet kom en stor stor gädda på 13,3 kilo!!! min brors ögon var som potatislock...nu tog far spöt i hand.jag greppade håven och landade den vackra rommstinna gäddan.efter en snabb avkrokning var det dags för att fota fisken!
klick!...klick...det fans inge mer på kamerarullen att knäppa på!!! vi fick helt enkelt kasta tillbaka gäddan som var välldigt sprallig...efter det fiskade vi i sirka tjugofem minuter till....vi fick ett tiotal med abborrar och små öringar på ca 5hg till tre kilo! efter fisketuren var det inte mycket snack nu fick helt enkelt tankarna flöda...:)
ps. min bror är endast 6 år. ds....
inte illa! du får allt ta o bjuda din brorsa på tårta efter en sån bragd
David Ståhlman
2003-05-12, 10:47
Ja håller med rapala,vad du hittar på
lillgustaf
2003-05-12, 11:57
rapala och david ståhlman jag tror att ni ska tro han för det har fångats enormt mycket fisk i indalsälven,ljungan,ljustorpan just nu
varför skulle inte hans brorsa ha fått en sån gädda?
har sett barn runt 5-6 som får gädda på uppåt 9 kilo..
jag tror att rapala o david e avundsjuka
nja skulle tro på det om du inte hade ljugit s¨å mycket förut
El Crapone
2003-05-12, 18:03
blä, man vet ju itne vad man ska tro
om ni inte vill tro det så är det upp till er men det kanske låter sjukt men det är verkligen så!
lillgustaf
2003-05-12, 18:42
Stizostedion att ha slut på film i kamrean kan hända alla, även den bäste.
jag tror han talar saning för att:
1.Vem fan säger att en på 6 år inte kan få en lika stor gädda som en på 20 år?
2. Runt sundsvall finns det j*vligt mycket fisk just nu.
till rapala och david det är inte bara ni som kan få fisk.
Palle har iofs ljugit några gånger innan och sedan erkänt och därför är hans trovärdighet inte på topp just nu. Men så blir det ju när man är oseriös från början ...
Kommer foto upp här senare?
jo filmen va slut och sen vaknade du eller?
Originally posted by lillgustaf
Stizostedion att ha slut på film i kamrean kan hända alla, även den bäste.
jag tror han talar saning för att:
1.Vem fan säger att en på 6 år inte kan få en lika stor gädda som en på 20 år?
2. Runt sundsvall finns det j*vligt mycket fisk just nu.
till rapala och david det är inte bara ni som kan få fisk.
Frågan är inte om man lyckas få den att hugga! Det är väldigt svårt att få upp en sådan gädda på sådan utrustning, och ännu svårare utan erfarenhet! jag tror absolut inte på det...
Vilken typ av våg använde du ?
klart filmen kan ha tagit slut.. gjorde för mej o fetost i vintras när vi fick en fin gädda. ja tror på palle.. alla har vi väl lgjort nått dumt?
Inte illa att släppa tillbaks en sådan stor fisk. Inte alla som kan i såpass ung ålder, utan tidigare fångat en 10+ gädda (?) och med nämnd utrustning släppa tillbaks en gädda av det formatet, speciellt inte om man ej kan fotodokumentera den på plats. Så en eloge till grabben...!
Quivertip
2003-05-13, 07:33
Där fixade du en ny fiskeentusiast för framtiden. Bra jobbat
lillgustaf
2003-05-13, 07:45
foppa det kan vara så att grabben har tapat många gäddor för han inte visste hur man görr.Men då när gäddan hugg så kanske han visste, den här gången vet jag precis hur jag ska göra för att få upp den.
och visst det är svårare att landa stor fisk med lättre utrustning
men det är inte omöjligt.
jag använde en våg av rapala en digitalvåg!
men tro inte på mig om ni inte vill för fan! men jag vet att det är så...såatt!
Originally posted by lillgustaf
foppa det kan vara så att grabben har tapat många gäddor för han inte visste hur man görr.Men då när gäddan hugg så kanske han visste, den här gången vet jag precis hur jag ska göra för att få upp den.
och visst det är svårare att landa stor fisk med lättre utrustning
men det är inte omöjligt.
Inte bara lätt, även av dålig kvalitet!
inte särskilt troligt tycker jag..men under sker ; )