Visa fullständig version : jävla skit propeller
snickarn
2006-10-02, 17:50
min tredje pro pulse propeller gick sönder igår .
var ute vid syrenabben utanför simmris (som tur var tog jag en lax på 7.7 som plåster på såren ) då ett blad från proppen lossnade !!! helt utan anledning den jävlen bara hoppade av bröts på mitten till följd att det blev obalans och jag vågade inte köra i mer än 7 knop hem
och det tog ju minst sagt för lång tid
som sagt det är ju min tredje propeller.
första lossnade!!!!!!
nej jag jag skämtar inte
inte proppens fel han som monterade den måste satt i sprinten fel för när jag la i backen ute på sjön så hoppade den av
skit oxå plus en del andra ord kom ur min mun vid det tillfället
som tur var fanns det extra trolling motor på förra båten
och jag kunde puttra hem över sjön skit sur men hem kom jag
ringde verkstaden som sålt och monterat min nya jätte fina super bra pro pulse propeller
för 2000 spänn
hans svar var att någon försökt stjäla den men inte lyckats sen när jag la i backen hoppade den av trots att både båt och trailer stod in låst i ett garage
efter några rejäla svordomar och hot om att gå vidare med ärendet kom vi överens att jag betalade 1000 spänn för en ny propeller
midsommar 2005 på ven
med tjejen jättemysigt ny propeller monterad så vad kan hända?
jo det började gå tungt motorn kom inte upp i varv så jag körde
in i hamn men allt var ju som det skulle tills jag tiltade upp motorn och ser
att skiten brännt ihop .
den jävla banditen hade inte lagt i brickan mellan axeln och propellern
då tröttnade jag lite,
åkte till en seriös marina köpte 1st propuls och 1st mellan bricka för 2100 kr monterade själv för att veta att det blev bra
provkörde sålde båten
och svor på att aldrig åka med en pro pulse igen
allt detta hände inom två veckor
nu har jag köpt ny båt där det redan fanns en pro pulse på, en riktigt go båt
galia 660 .då får man ju svälja det med propellern
har kört utan problem sedan i våras
men nu börjar det igen
inget allvarligt men ett blad ska väl inte bara kunna brytas av utan att man kör på något ?
kostar inte så mycket att köpar nytt blad ,och födelen är ju att man kan ställa ner den o köra riktigt sakta
men fan vad irriterande
det får bli en riktig propeller nu en som sägen pling när man knäpper med fingret på den
metall smälter inte ihop bladen bryts inte för att jävlas
hoppas bara att jag kommer ihåg att kolla sprinten så den inte är gammal och rostig eller att någon försöker stjäla den
snickarn
min tredje pro pulse propeller gick sönder igår .
var ute vid syrenabben utanför simmris (som tur var tog jag en lax på 7.7 som plåster på såren ) då ett blad från proppen lossnade !!! helt utan anledning den jävlen bara hoppade av bröts på mitten till följd att det blev obalans och jag vågade inte köra i mer än 7 knop hem
och det tog ju minst sagt för lång tid
som sagt det är ju min tredje propeller.
första lossnade!!!!!!
nej jag jag skämtar inte
inte proppens fel han som monterade den måste satt i sprinten fel för när jag la i backen ute på sjön så hoppade den av
skit oxå plus en del andra ord kom ur min mun vid det tillfället
som tur var fanns det extra trolling motor på förra båten
och jag kunde puttra hem över sjön skit sur men hem kom jag
ringde verkstaden som sålt och monterat min nya jätte fina super bra pro pulse propeller
för 2000 spänn
hans svar var att någon försökt stjäla den men inte lyckats sen när jag la i backen hoppade den av trots att både båt och trailer stod in låst i ett garage
efter några rejäla svordomar och hot om att gå vidare med ärendet kom vi överens att jag betalade 1000 spänn för en ny propeller
midsommar 2005 på ven
med tjejen jättemysigt ny propeller monterad så vad kan hända?
jo det började gå tungt motorn kom inte upp i varv så jag körde
in i hamn men allt var ju som det skulle tills jag tiltade upp motorn och ser
att skiten brännt ihop .
den jävla banditen hade inte lagt i brickan mellan axeln och propellern
då tröttnade jag lite,
åkte till en seriös marina köpte 1st propuls och 1st mellan bricka för 2100 kr monterade själv för att veta att det blev bra
provkörde sålde båten
och svor på att aldrig åka med en pro pulse igen
allt detta hände inom två veckor
nu har jag köpt ny båt där det redan fanns en pro pulse på, en riktigt go båt
galia 660 .då får man ju svälja det med propellern
har kört utan problem sedan i våras
men nu börjar det igen
inget allvarligt men ett blad ska väl inte bara kunna brytas av utan att man kör på något ?
kostar inte så mycket att köpar nytt blad ,och födelen är ju att man kan ställa ner den o köra riktigt sakta
men fan vad irriterande
det får bli en riktig propeller nu en som sägen pling när man knäpper med fingret på den
metall smälter inte ihop bladen bryts inte för att jävlas
hoppas bara att jag kommer ihåg att kolla sprinten så den inte är gammal och rostig eller att någon försöker stjäla den
snickarn
Surt... Men tycker inte att det verkar vara propellerns fel... eller?
De första gångerna var det ju helt klart fel från idioten som monterade den, skulle väl blivit samma resultat om det var en metallpropeller (ok, smälter inte i o f s).
Sista gången så kan det ju vara en förslitning eller att den fått en smäll tidigare och nu orkade den inte längre...
Har aldrig haft någon själv eller för den delen funderat på att köpa någon för att köra med normalt. Den enda kontakt jag haft med propellern är att en kompis till mig har kört med sin lääänge och jag funderar på att köpa en som extrapropeller p g a priset.
/D
snickarn
2006-10-02, 18:27
Surt... Men tycker inte att det verkar vara propellerns fel... eller?
De första gångerna var det ju helt klart fel från idioten som monterade den, skulle väl blivit samma resultat om det var en metallpropeller (ok, smälter inte i o f s).
Sista gången så kan det ju vara en förslitning eller att den fått en smäll tidigare och nu orkade den inte längre...
Har aldrig haft någon själv eller för den delen funderat på att köpa någon för att köra med normalt. Den enda kontakt jag haft med propellern är att en kompis till mig har kört med sin lääänge och jag funderar på att köpa en som extrapropeller p g a priset.
/D
jo det är sant
det var priset som lockade mig men tyvärr blev det dyrare än en i rostfritt
som det är mycket bättre grepp i men topp hastigheten gick ner 4 knop med samma stigning på pro pulsen som metall proppen
för vem lägger 5000 på en propeller när man kan få en för 2000 tänkte jag
säkert inget fel på pro pulse jag har bara haft världens missflyt
Giganticsalmon
2006-10-02, 19:09
Hur kan ni köpa en plastpropeller när man köper en rostfri prop för att den inte ska böja sig och tappa effekt. Snackade med en kille som hade en Johnson 200hk på en riktigt vass fartbåt. Han beklagade sig att den inte gjorde mer än 45knop. Det räckte med att jag ställde en fråga för att få reda på orsaken: Vad har du för propeller? Mycket riktigt, det visade sig att han hade en Pro-pulse
En kompis hade pro-pulse gjorde om den till blomkruka tror jag....
Att tappa propp mitt ute på sjön har jag själv varit med om. Köpte en splitter ny Honda 30 på Kallhäll Marin och vid första åkturen då jag la in backen fick jag ringa polaren för bärgning. När jag ringde Kallhäll så fick jag samma svar som du att någon försökt stjäla proppen. Bad dom dra åt h........ då jag inte tror på att det finns tjuvar som under trailerfärden hinner dra ut sprintern.
Fick punga ut 2.500kr för att montörnissen missat en viktig detalj.
Plastproppeler har suttit på båten en gång och aldrig mer. Räcker med en 0,005 knops grundstötning för att man sk köpa nya blad.
Har en Pro pulse och den har alltid funkat perfekt...
Ställer om vinkeln ganska ofta och kör både trolling och vattensport utan minsta problem.
Är tok nöjd med min! :appl:
snickarn
2006-10-02, 19:44
bra att ni är överens med mig, om ni hör någon som har en bra propeller att sälja som passar en suzuki df 115 så säg gärna till
är nog mest på jakt efter en beg köpt för mycket fina saker sista tiden är även på jakt efter el riggar .var helt slut efter att ha hissat 7 kilos lod 120 fot upp och ner en hela dagen igår
det gick ca 5 min mellan torskhuggen så den gamla tennisarmen skriker av glädje idag
Trist, om det händer igen kan du testa att plocka bort bladet mittemot oxå du får tvåbladig då slipper du vibrationer.
Fanns det mycket betesfisk på ekolodet??
Jag ska testa fisket här utanför Karlskrona så fort nya båten är riggad!
Fiskaren2
2006-10-02, 20:05
Har varit ute för samma öde med propeller som lossnar dock ingen propulse men dom sa också attd et var nån som misslyckats stjäla den. Men när jag skulle byta prop till bustern så sa dom att jag inte skulle köpa en propulse eftersom att kvaliten sög och att båten gick bättre med en rostfri.
snickarn
2006-10-02, 20:12
Trist, om det händer igen kan du testa att plocka bort bladet mittemot oxå du får tvåbladig då slipper du vibrationer.
Fanns det mycket betesfisk på ekolodet??
Jag ska testa fisket här utanför Karlskrona så fort nya båten är riggad!
tänkte på det om jag haft en såg med mig så skulle den varit 2bladig nu :-)
hittade ett litet område precis innan syrenabben med otroligt mycket betesfisk iallafall för simmris väldigt mycket små torsk men vi lyckades att ta vars en lax , vi var tre båtar som gick ut 7.6 7.7 och prick 10 en tappad plus ett par missade hugg
det underlättar ju om man är fler som letar sen när man hittar ett område så fiskar man av det effektivt
har inte provat fisket där men knixet ska ju vara riktigt bra
bra att ni är överens med mig, om ni hör någon som har en bra propeller att sälja som passar en suzuki df 115 så säg gärna till
är nog mest på jakt efter en beg köpt för mycket fina saker sista tiden är även på jakt efter el riggar .var helt slut efter att ha hissat 7 kilos lod 120 fot upp och ner en hela dagen igår
det gick ca 5 min mellan torskhuggen så den gamla tennisarmen skriker av glädje idag
Elriggar kolla länken: http://www.berrysbait.com/
Vana vid svenskar...(dvs om du gillar Scotty)
Pris i canada dollar
Det finns mycket possitivt att säga om rostfria propellrar som högre fart, bättre balans mm. Skulle man ha otur att köra på sten med en rostfri är det däremot ofta mer än propellern som går sönder då denna är helt stumm till skillnad från både plast och aluminium. Val av propeller är som så mycket annat här i livet en kompomiss, själv kommer jag nog att forsätta använda aluminium.
Håller med bjorn, tycker aluminium funkar bäst. I varjefall så länge hästarna håller sig under hundra. Kör hellre med drivankare när jag måste köra riktigt sakta än håller på och fipplar med en plastpropp.
Pikeless
2006-10-02, 21:44
har inte provat fisket där men knixet ska ju vara riktigt bra
Jo där finns både grejor på lodet och i båten! :drunk:
Otur med proppen, typiskt...sånt ska alltid hända när fisket är på gång. Nåja, kul att det börjar komma i gång i Simris, har varit en seg sommar på trollingfronten...
:)
Giganticsalmon
2006-10-02, 21:56
Håller med bjorn, tycker aluminium funkar bäst. I varjefall så länge hästarna håller sig under hundra. Kör hellre med drivankare när jag måste köra riktigt sakta än håller på och fipplar med en plastpropp.
Jag håller fullständigt med när det gäller drivankare, dom stabiliserar dessutom upp hela båten så att autopiloten slipper jobba ihjäl sig.
snickarn
2006-10-02, 22:12
Jo där finns både grejor på lodet och i båten! :drunk:
Otur med proppen, typiskt...sånt ska alltid hända när fisket är på gång. Nåja, kul att det börjar komma i gång i Simris, har varit en seg sommar på trollingfronten...
så sant verkar vara en del här som kör trolling skulle samla ihop ett gäng en gång och köra en runda ju fler båtar desto roligare (och säkrare för mig som pajjar propellrar)
Fishcraft
2006-10-02, 22:21
Har haft en Propulse i 7 år till Honda fyrtaktare och aldrig haft några problem.
Propulse greppar fruktansvärt bra i vattnet (fyrbladigt ) och man kommmer upp i plan snabbt. Greppen av fyrbladigt gör att man får mycket bättre styrförmåga också.Har kört på duktigt en gång på en grynna och bladen flög all världens väg. Det sitter nämligen en fals på varje blad som gör att dom "sticker" vid påstötning ( ganska kraftig sådan krävs ) vilket är en medveten konstruktionsfiness ( minsta motståndets lag ). Detta för att inte skada mer kostsamma delar såsom nav m.m.
Jag satte dit nya blad och fortsatte att fiska , med en stål alt alumimium hade det blivit ny proppeller eller proppeller reparation a 2000 sek. Nu blev det 500 spänn och tjugo minuters driftsavbrott.
Att det är guld att ställa om stigningen förstår väl alla som trollar.....tänk bara på att inte övervarva motorn när ni kör hem från trollingen.
Oavsett proppeller så är det lönt att kolla att den sitter fast framför allt om en marina har varit och "kladdat" på motor och båt. :appl:
Giganticsalmon
2006-10-02, 22:24
Är det någon som vet om fisket på Knixet kommit igång? Har det varit några därute i helgen?
Pikeless är lodbilden från knixet?
Vilket stim 20m högt!!
snickarn
2006-10-02, 22:38
Har haft en Propulse i 7 år till Honda fyrtaktare och aldrig haft några problem.
Propulse greppar fruktansvärt bra i vattnet (fyrbladigt ) och man kommmer upp i plan snabbt. Greppen av fyrbladigt gör att man får mycket bättre styrförmåga också.Har kört på duktigt en gång på en grynna och bladen flög all världens väg. Det sitter nämligen en fals på varje blad som gör att dom "sticker" vid påstötning ( ganska kraftig sådan krävs ) vilket är en medveten konstruktionsfiness ( minsta motståndets lag ). Detta för att inte skada mer kostsamma delar såsom nav m.m.
Jag satte dit nya blad och fortsatte att fiska , med en stål alt alumimium hade det blivit ny proppeller eller proppeller reparation a 2000 sek. Nu blev det 500 spänn och tjugo minuters driftsavbrott.
Att det är guld att ställa om stigningen förstår väl alla som trollar.....tänk bara på att inte övervarva motorn när ni kör hem från trollingen.
Oavsett proppeller så är det lönt att kolla att den sitter fast framför allt om en marina har varit och "kladdat" på motor och båt. :appl:
jo du har säkert rätt det var vad som hände min propp bladet gick av där det skulle men det var 70 meter djupt och inte en brädbit så långt ögat nådde
väldigt lugnt vatten nästan spegelblankt
lade upp denna tråden lite för att kolla om fler som råkat ut för
klåpare otur o jävelskap
men min uppfattning är att stål greppar bättre i vattnet provade alla inställningarna på förra båten med pro pulse jämfört med stål
och stål var bättre.
accelerationen var grym med pro pulsen men man får ju som sagt passa sig med motorvarvet
Som jag sade senast Snickers - du måste döpa båten innan du jinxar den helt :ogen: !
Kom igen nu och hjälp honom ni andra - Det är ju en Galia 660 (görfin båt) så jag föreslog Melonen men ...
Pikeless
2006-10-02, 23:13
Är det någon som vet om fisket på Knixet kommit igång? Har det varit några därute i helgen?
Jag vet inte inte om det har kommit upp något ute vid knixet på sista tiden, men är det fisk i simris så brukar det finnas en del vid knixet oxå...det är ju en förlängning av melin/strumpan norrut...typ...bara att åka ut och se om där är någon sill el inte! ;o)
Pikeless är lodbilden från knixet?
Vilket stim 20m högt!!
Japp, bilden är från knixet. Den är dock tagen första veckan i juni, jag hade ett trevligt fiske där den veckan som bla resulterade i lax på 13kg och öring på 9kg!
Giganticsalmon
2006-10-02, 23:17
[QUOTE=Pikeless]Jag vet inte inte om det har kommit upp något ute vid knixet på sista tiden, men är det fisk i simris så brukar det finnas en del vid knixet oxå...det är ju en förlängning av melin/strumpan norrut...typ...bara att åka ut och se om där är någon sill el inte! ;o)
Man vet ju inte riktigt hur det är med Ljungrens rapportering. Läser man hans dagbok så kokar ju havet utanför Simris alltid med fisk;-) Jag får kolla med som det heter "vanligtvis välunderättad källa".
Fishcraft
2006-10-02, 23:23
jo du har säkert rätt det var vad som hände min propp bladet gick av där det skulle men det var 70 meter djupt och inte en brädbit så långt ögat nådde
väldigt lugnt vatten nästan spegelblankt
lade upp denna tråden lite för att kolla om fler som råkat ut för
klåpare otur o jävelskap
men min uppfattning är att stål greppar bättre i vattnet provade alla inställningarna på förra båten med pro pulse jämfört med stål
och stål var bättre.
accelerationen var grym med pro pulsen men man får ju som sagt passa sig med motorvarvet
Ok vi har i alla fall smak för samma typ av båt jag kör numera en Galia 630 och körde hem den från Simrishamn till Stockholm 550 distans. Gick hur bra som helst...
Pikeless
2006-10-02, 23:25
Man vet ju inte riktigt hur det är med Ljungrens rapportering. Läser man hans dagbok så kokar ju havet utanför Simris alltid med fisk;-) Jag får kolla med som det heter "vanligtvis välunderättad källa".
Haha, så sant...den rapporten får man ta med en nypa salt i bland. Men får vi en el två veckor med busväder så tror jag fisket kommer i gång, både i simris och i vänern & vättern.
Jag vet att det togs ett par laxar utanför Karlskrona/Ronneby i helgen, det finns fisk där ute. Det är klart att det finns fisk på Knixet det är väl bara det att knappt ingen varit där ute.
Giganticsalmon
2006-10-03, 11:31
Jag vet att det togs ett par laxar utanför Karlskrona/Ronneby i helgen, det finns fisk där ute. Det är klart att det finns fisk på Knixet det är väl bara det att knappt ingen varit där ute.
Det är inte alls klart att det finns fisk på Knixet. Men finns det fisk i Simris brukar det vara fisk på Knixet.
Varför inte köpa en org propeller i alu. Kostade 1100 kr till min yamaha 50. Finns dessutom i en massa olika stigningar så det finns lite att välja på om man tex är ute efter en trollingpropeller
Det jag menade var att både i Simris tas det Lax, inte jättemycket men det finns och då är jag ganska säker på att dom finns på Knixet med, felet är väl bara att vi sitter här och diskuterar istället för att vara ute och jaga dom ;)
Ska försöka testa min pråm inomskärs imorgon och se så elektroniken funkar rolex, gör det det så blir det en tur så fort väder, vind och allt annat tillåter!
Pikeless
2006-10-03, 14:38
snickarn har visst gått och blivit kändis utanför landets gränser nu oxå:
http://www.jp-trolling.dk/tm011006.htm
Giganticsalmon
2006-10-03, 15:02
snickarn har visst gått och blivit kändis utanför landets gränser nu oxå:
http://www.jp-trolling.dk/tm011006.htm
Ser det inte ut som om kavitationsplattan är trasig???
Giganticsalmon
2006-10-03, 15:04
Det jag menade var att både i Simris tas det Lax, inte jättemycket men det finns och då är jag ganska säker på att dom finns på Knixet med, felet är väl bara att vi sitter här och diskuterar istället för att vara ute och jaga dom ;)
Ska försöka testa min pråm inomskärs imorgon och se så elektroniken funkar rolex, gör det det så blir det en tur så fort väder, vind och allt annat tillåter!
:cheers: Helt rätt!! Men det är så j-la långt ut till knixet att man drar sig för att vara pionjär. Jag längtar efter lite shysst uppväxarfiske
lassekongo
2006-10-03, 15:44
:bootyshak http://video.google.com/videoplay?docid=-6130350580584394109&q=fishing pro puls suger .
så sant verkar vara en del här som kör trolling skulle samla ihop ett gäng en gång och köra en runda ju fler båtar desto roligare (och säkrare för mig som pajjar propellrar)
Varför inte! Fiskar själv så ofta jag kan i Simris med min trollingskuta, utgår från Lund där jag bor. Jag la till dig bland mina MSN messenger kontakter (mitt alias är Pappaledig) så kan vi uppdatera varandra på hur fisket fortlöper framöver.
snickarn
2006-10-03, 17:58
Ser det inte ut som om kavitationsplattan är trasig???
jo det är den , fick den till ett bra pris har bokat tid senare i höst för reparation.
var endast en tidigare ägare och han slog imot vid en sjö sättning, det är tipp på trailern och han kunde inte hålla emot så ...... någon sådan historia var det på ett ungefär
snickarn
2006-10-03, 18:10
Som jag sade senast Snickers - du måste döpa båten innan du jinxar den helt :ogen: !
Kom igen nu och hjälp honom ni andra - Det är ju en Galia 660 (görfin båt) så jag föreslog Melonen men ...
du får följa med nästa gång så funkar allt som det ska
Jag vet inte inte om det har kommit upp något ute vid knixet på sista tiden, men är det fisk i simris så brukar det finnas en del vid knixet oxå...det är ju en förlängning av melin/strumpan norrut...typ...bara att åka ut och se om där är någon sill el inte! ;o)
Japp, bilden är från knixet. Den är dock tagen första veckan i juni, jag hade ett trevligt fiske där den veckan som bla resulterade i lax på 13kg och öring på 9kg!
Pikeless antar att du är herr Högatorp kan du bjuda på några gps positioner från knixet så jag kan lägga ut området på datorn och ungefärligen se utsträckningen?
Är inte boende i området och aldrig varit där men med ny större båt under fötterna vet man aldrig skulle uppskattas har inte hittat några positioner på nätet vet bara ungefärligen var det ligger sydost Hanö.
Kanske skulle prata lite propeller igen, på förra båten testade jag med olika rostfria och alu propellrar, Ballistic rostfri hade ett grymt grepp i vattnet och var kul att köra med, testade oxå en Rostfri 4-bladig TRO-4 som gav ännu bättre grepp och bra toppfart 44 knop. Jag körde hela säsongen annars med min alujumjum propeller som var standard på Mercruiser V8 med Alpha drev.
Jag tycker Rostrfria ger bättre egenskaper, kolla ett märke som heter Solas dom gör helt ok proppar.
snickarn
2006-10-05, 19:58
var o lämnade båten igår för första stora servicen 200 tim då jag naturligtvis pratade propeller med mekanikern och han hadde samma uppfattning som mig pro pulse funkar inte till större motorer.
50 hk och mindre inga problems (min förra var suzuki 65 ) men över det och man har risk att den vrider sig, fästet släpper i högre farter
nu har jag 115 där av att bladet flög av antagligen ,för stor kraft, bladen vreds ur, det blev obalans vilket gjorde att ett blad knäcktes
och när jag tog av proppen märkte jag att bladen vridigts ur sina fästen
det var alltså olika stigning på bladen vilket inte ska kunna hända
ny propp nyservad motor kavitationsplattan renoverad
ha jag kommer bli laxarnas skräck
Pikeless
2006-10-09, 16:19
Vad sägs om prognosen för morgondagen?
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/omkbornh.htm
Nån mer som siktar på Hanöbukten i morgon?
:banana:
snickarn
2006-10-09, 16:31
min båt är kvar på verkstad men senare i veckan så smäller det
Det är nog väldigt stor chans att jag ska ge Karlskrona laxarna en rejäl match imorgon, blir i så fall första trollingpasset i nya båten, var ska du köra??
Pikeless
2006-10-09, 17:44
Det är nog väldigt stor chans att jag ska ge Karlskrona laxarna en rejäl match imorgon, blir i så fall första trollingpasset i nya båten, var ska du köra??
Får väl hoppas att det blir ett riktigt skitfiske med nya båten då!
;)
Hade planer på Simris, men skutan står i Blekinge och jag kan nog inte komma ifrån hela dagen, så det blir nog Knixet för min del.
Får hoppas på bra väder i helgen, vindarna ser lovande ut!
Pikeless
2006-10-11, 18:13
Jag va ute en sväng vid knixet i går, hur det gick behöver vi inte diskutera va!? Där va flera båtar ute, och enligt snacket på radion så va det ganska dött. Kanske kommer det i gång i helgen med lite ostanvind i veckan...
Det är ju lite svårt när det inte har varit nån ute på ett par veckor, personligen så hoppas jag på sydväst vindar...
Pikeless noterar att du har Depth Raidern direktimport antar jag!
Funkar den bra ge + och - tacksam
Själv har jag en gammal Ray Jefferson maskin som funkar som Fish Hawken dvs sänder till en givare på akterspegeln funkar jättebra än så länge men den är mer än 20 år gammal kan bli uppdateringar.
Pikeless
2006-10-16, 20:11
Pikeless noterar att du har Depth Raidern direktimport antar jag!
Funkar den bra ge + och - tacksam
Själv har jag en gammal Ray Jefferson maskin som funkar som Fish Hawken dvs sänder till en givare på akterspegeln funkar jättebra än så länge men den är mer än 20 år gammal kan bli uppdateringar.
Japp, jag kör med Depth Raidern sen i våras och är väldigt nöjd med den! :) Hade en del strul i början med att signalen försvann när jag körde djupare än 80 fot, men det va snarare fel på skepparen än fel på Depth Raidern! :rolleyes: Den är grymt stabil när den visar fart och temp, svänger inte alls upp & ned som på tex ekolod el liknande prylar. Man har ju sett hur tex Fish Hawken pendlar upp & ned i farten, Depth Raidern beter sig inte alls på detta viset.
Och vill ni direktimportera eller bara är lite nyfikna på Depth Raidern så rekomenderas Fish 307 (http://www.fish307.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=3791)
Vad var felet dålig isolation/tejpning mellan modul och wire?
Den kan köpas direkt från deras hemsida också vet ej om det är någon priskillnad.
Är det den metriska eller omställbara? mvh
Pikeless
2006-10-16, 21:01
Vad var felet dålig isolation/tejpning mellan modul och wire?
Japp, jag hade lite bråttom ut när jag först fick den, så jag slarva lite med installationen. Men nu är den riggad som den ska direkt i wiren, inga kopplingar skarvar etc..
Den kan köpas direkt från deras hemsida också vet ej om det är någon priskillnad.
Jag tror det är samma pris överallt, inte många dollars skillnad om ens någon. Finns många bra ställen att handla på idag..
Är det den metriska eller omställbara?
Jag har den metriska, en av de första som kom ut. Jag visste inte ens att de hade släppt en omställbar...intressant!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.