Visa fullständig version : gäddfiske kul...vet ej!
puttehedberg
2003-05-15, 21:49
köpte mina två första gäddflugor idag,2timmar vid persöfjärden i morse inget napp ,kul,vet inte än men hoppas
köpa? binda själv är det som gäller!
puttehedberg
2003-05-15, 22:02
klart att det hade varit det bästa .men face it alla kan inte fixa sånt piller jobb har provat .
jahapp.... men om du iaf har provat så....
El Crapone
2003-05-15, 22:29
JAg har aldrig fått fisk på någon köpefluga.. bara på flugor jag bundit själv..
puttehedberg
2003-05-15, 22:34
okej... men min första och även en bland dom sista skulle imitera en humla. det enda som nappade var nåra små rudor som inte fick in dom i gapet. fick klippa ner dom 10 gånger innan den första fastnade ,då var jag 13 nu är jag 46 har inte provat efter det. men försöker däremot få min dotter som e arton o min sån att binda
jag tycker egentligen det roligaste flugfisket hitills jag fiskat är i Mälaren ass skönt med en riktigt fet Brax på fluga!
de roligaste flugfisket finns uppe i sandåslandet efter harr/öring/röding. ja lovar dete värt pengarna o åka dit! fick säkert 10harrar över kilot o 5öringar över 1kg o en fin röding
Jag var ut och flugfiskade gädda för första gången idag. Fick 2 st små. Huggen var brutala! helt klart kul. :)
fan kurre du måste lära mig nån gång