Visa fullständig version : Vad heter dessa wobblers?
Tjena. Jag har två wobblers som fungerar relativt bra faktiskt, men jag vet inte riktigt vad de heter. Lite lagom irreterande :) Jag bifogar bilder på dem. Inga gissningar tack.
Svårt att se från de vinklarna! färgerna ser lite skumma ut.... jag känner inte igen dem, ser lite ut som bomber.. men det är det inte... hur har du fått tag på dem ?
Originally posted by Foppa
Svårt att se från de vinklarna! färgerna ser lite skumma ut.... jag känner inte igen dem, ser lite ut som bomber.. men det är det inte... hur har du fått tag på dem ?
Ja, den ytgående modellen är ju nästan identisk till bomber 16a bara att den är lite större.
Jag har försökt att komma ihåg var jag fått tag på dem, men jag minns inte.
Den ser ut som 16A, helt klart..och den andra kanske en djupgående Bombervariant?
bomber finns inte i dom färgerna
lillgustaf
2003-05-20, 07:24
jag skulle villja säga att det är kopior som fladen gör dom gör även kopior av hi-lo och mycket rapala och bomber
Conrad med andra ord, eller?
qvarnis25
2003-05-20, 12:14
Definitivt inte 16A, de ser du runt huvudet. Vet inte vad de kan vara men den undre ser ut och vara en ok göswobbler iaf...?
Det verkar inte som ni läste hela mitt inlägg.
Gissningar har jag haft många själv.
Jag tänkte ifall någon visste säkert vad de hette.
inte fan är det fladen ser mer ut som nåt okänt skit men dom ser bra ut den nedre ser grymm ut för Gös!
Originally posted by Kiwi
inte fan är det fladen ser mer ut som nåt okänt skit men dom ser bra ut den nedre ser grymm ut för Gös!
Jag har fått gäddor på både två i alla fall.
Fick en 3.9 kilos gädda på den gröna/svart/orange -flashiga för ett par dagar sedan.
Dina vobbler ser ut att komma från vobbler-baren på Fly-Fisherman i Jakobsberg.Kan kanske vara ett tips?
//S
Originally posted by Carassius
Dina vobbler ser ut att komma från vobbler-baren på Fly-Fisherman i Jakobsberg.Kan kanske vara ett tips?
//S
oj.
Nu friskar du upp minnet lite.
Det kan mycket väl stämma.
Vore riktigt schysst av dig att kika förbi och kolla vad mina beten heter.
Den största anledningen till att jag vill ha reda på vad de heter är att jag vill att min fiskestatistik ska se lite finare ut :)
Inte "Bete: Grön, flash, Blå ytgående wobbler
om du förstår vad jag menar.
Den oranga ser ut som en kopia av bomber ( vid namn billy ).
Den blå liknar rapala husky jerk.
Dom ser ut att va av samma fabrikat, kan inte svära på att de e billy men de ser bra likt ut.
raniceps
2003-05-20, 22:13
Är inne på roffes linje, tror den första är en Billy och den andre en Billy Deep. Det enda som talar emot att det inte är Billy är att jag inte hittar din färger i Sportingkatalogen.
Har inte billy 3 st krokar som 16A? (som den är tänkt att efterlikna)
raniceps
2003-05-21, 01:00
Originally posted by Foppa
Har inte billy 3 st krokar som 16A? (som den är tänkt att efterlikna)
Hmm, det är sant, det missade jag.
kommer fan inte ihåg vad den heter men jag är helt säker på att det är en amerikansk vobbler men namnet på den....??? jaja kanske var till en liten hjälp iaf...
Jo, så här är det; Vobblerna säljs (bla) av Fly Fisherman i Jakobsberg.Dom säljs utan krokar och ringar osv.Jag var där i torsdags och handlade ett kastnät och passade på att fråga vad vobblerna heter.
Det visade sej att dom inte har nåt namn."Amerikanska vobblerna" kallar Flajjan dom för, typ.
Ska väl tillägga att i "baren" finns en massa olika typer av vobbler, inte bara de två modellerna.
Tror att P-U kan bekräfta....
//S
Wobblerna kommer med 100% säkerhet från sportfiskegrossisten Fly Fisherman. Har funnits som kroklösa beten som säljs i wobblerbarer lite var stans i landet. De holografiska färgerna kom för ett par år sedan.
Du kan kalla dem "No Name", för de har vad jag kommer ihåg inget speciellt eget namn.
JP Trolling
2003-05-24, 01:12
Det finns inget namn på dom Själv kallar jag dom Bomber replik eller kopia.. Har eget rekort på Gädda med en sådan abborr (grön,gul) färgad...
Kanske finns vid lundgrens?
Originally posted by Tobbe
Carassius och PU har rätt......har själv en sån där längst ner i lådan (inge illa menat).........
hehe, båda kan fånga fisk i alla fall.
Men visst föredrar jag riktiga Bomber :)
Tack för era svar i alla fall, även fast du nu inte fanns något namn på dem :)
Ser ut som Storm wobblers men vad vet jag.?
Njae, storm är det inte iaf.
jonasjonas
2003-08-10, 20:25
Detta är helt klart wobblers från flyfishermans "wobbler-bar". Jag vet inte vad den heter men jag vet dock att de är tillverkade i bombers fabrik.
det e säkert nå billigt skit som du har hittat på gatan.. skojja
Billig kopia...
Han har tagit fisk på dem, men man ser knappt en skråma på dem. De har varit med ett tag (annars hade han kommit ihåg var han köpt dem) men krokarna ser fortfarande nya ut.
Hur kan något en vobbler som tillverkas i samma fabrik vara en billig kopia av "orginalet"?
Igentligen är alla vobblers billiga kopior av den första vobblern, som kom får ett gäng år sen ;)
har du hört talas om natt ex.
Om ni läser lite längre upp i denna tråd så ser ni att ursprunget är klargjort!
Jaha, du menar att de väljer ut de sämsta exen och säljer dem billigare, och de bara råkar ha helt annan färg och form? Brilliant...