Visa fullständig version : Äntligen inhandlat mer av favvobetena
Var förbi Kulan på AB Fiskarnas och shoppade in fler färger av favoritbetena. Blev 5 Zalt i olika färger, 2 Bomber 16A samt 2 stycken Ran-draget ... här ska fiskas ! :)
Blev det ngn Webmasterrabatt tro?
Stizo, vet inte ... jag vill ut varje dag jag är ledig (Tors, Fre, lör & Sön) men mina polare som har båt kommer vara upptagna tyvärr ... vet inte riktigt vad jag ska hitta på men ut måste jag iallafall. Ska ni ut något ?
Rapala, lite blev det allt ... men inte för att jag är webmaster tror jag. ;)
Originally posted by Bergman
Stizo, vet inte ... jag vill ut varje dag jag är ledig (Tors, Fre, lör & Sön) men mina polare som har båt kommer vara upptagna tyvärr ... vet inte riktigt vad jag ska hitta på men ut måste jag iallafall. Ska ni ut något ?
Vet inte riktigt när. Kanske på Torsdag. Jag skall jobba på Fredag...
Men man måste nog ut någon dag i alla fall i helgen...
vad va de för zalt färger
Oki, fan jag är sugen som tusan på att komma iväg ... var ska ni på Torsdag ? Kan man kanske haka på ? Gäddfiske antar jag ?
FetOst, blev lite blandat ... Gäddmönstrad, Blå/Silver, Grön/Gul/Orange, Grå/svart och en helgrön. Får se om de ger något sedan också. :D
Grön/Gul/Orange fungerar nog i mälaren kanon. Det får du testa på Torsdag.
STABIL ! :)
Är såå sjuuuukt sugen på bra fiske nu ... ;)
Jobbar kulan på AB fiskarnas?
Foppa, jepp det gör han ... ett riktigt bra jobb för en fiskeintresserad. :D
Så skojj.. då måste jag hälsa nästa gång jag är där!
Var förbi Kulan på AB Fiskarnas och shoppade in fler färger av favoritbetena. Blev 5 Zalt i olika färger, 2 Bomber 16A samt 2 stycken Ran-draget ... här ska fiskas ! :) Du e rik som ett troll du
/David Ståhlman
Nix, inte rik ... defenitivt inte nu ... :(
David Ståhlman
2003-05-28, 22:44
Nix, inte rik ... defenitivt inte nu ... :( Det är väl så att man ska se på färgerna på betet och inte priset. Istället för att tänka på hur mycket det kostar kan man tänka på hur många fina gäddor och fighter man förhoppningsvis skall få
Precis, sen var det faktiskt rea på utgående färger där på Fiskarnas med. De utgående Zaltarna kostade 89:- styck.
Sen gjorde jag ju ett lite större inköp nu så man slipper köpa beten varje vecka.
smart där ;) köpte även jag en zalt idag, en abborre, sen köpte jag 2 st Atom 35 g, YP å S
Nu har jag redan kastat bort en ... var tur att jag köpte några på en gång. ;)
jo, jag har inte så jäkla många gädd drag än, började fiska gädda förra våren
Redan kastat bort en? använder inte du fireline? det brukar klara det mesta.. vilken diameter? jag sätter väldigt få beten, kanske en tiondel så många som jag gjorde med nylon förut!
Originally posted by Foppa
Redan kastat bort en? använder inte du fireline? det brukar klara det mesta.. vilken diameter? jag sätter väldigt få beten, kanske en tiondel så många som jag gjorde med nylon förut!
Råkar man få en ögla och man gör ett kraftigt kast så pallar inte äns den tjockaste firelinen det... Om nu draget är tungt... Tex en manta eller liknande! :)
Ögla? menar du att linan lägger sig runt spötoppen? det har faktiskt bara hänt mig en gång, tappade ett gammalt atom, men det var flera år sen, med nylon...
Hehe.. en manta vill man inte se flyga bort mot horisonten... lagom dyra...