Visa fullständig version : Vad är det här för krok?
Mikespike82
2003-05-30, 13:36
Hittade flera krokar av den här sorten i morfars gamla fiskelåda, men vad är dom till för? gäddmete eller? Ser ut som man skulle kunna klämma fast en betes fisk i öglan där... eller va säger ni?
Majakovskij
2003-05-30, 13:39
Ser ut som Loops flugkrokar
El Crapone
2003-05-30, 13:41
Det finns liknande till gäddmete, den är nog hemmagjord.. oc de fingerar dom du sa..
Mikespike82
2003-05-30, 13:46
Tänkte väl att det var nå till gäddmete... men hemmagjord tror jag dock inte att dom är.
har runt 5-6 st som ja fick av morfar, men ja frågade aldrig va dom var till!?
Tror dock inte att att det är flugkrokar tim, men man kan ju ha fel
Den är till för gädd/gösfiske. Placera agnet i "klämman". Dessa säljs fortfarande.....
Mikespike82
2003-05-30, 16:32
ok tack tack.... då var d som jag trodde, men tänkte att de
var lika bra att fråga experterna :-)
men var fäster man linan då ,i den nedersta öglan ?
smart ide ! är det okej om jag tar och sparar bilden, bra att ha om man vill göra egna
mvh toby
Mikespike82
2003-05-30, 17:59
ja spara på...!
Jag tror att du har fotat den upp och ner. Ögglan längst ner skall vara på ovansidan av betesfiske. Där fäster man på fiskelinan!
Kan tänka mej att den kroken är avsedd för slantning. Vad slantning är? Hehe, dags att lära sej nåt nytt.(Gammalt)
//S
Originally posted by Carassius
Kan tänka mej att den kroken är avsedd för slantning. Vad slantning är? Hehe, dags att lära sej nåt nytt.(Gammalt)
//S
Kanske lika bra att låta slantning gå i graven nu när du har dess fortlevnad i din hand, eller vad säger du :)
//K
Mikespike82
2003-05-31, 11:16
Jo nog är den upp och ned, men d viktiga var ju att fånga den på bild och de lyckades ja me
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.