handdator

Visa fullständig version : Gäddfiske, Aborrfiske 1/6 2003

ljohan
2003-06-02, 09:18
Var ute med grannen igår (Söndag) och fiskade lite.
Jag gissade på att gäddan hade gått lite djupare, så vi testade att gissa oss till en grynna som ligger öster om Kanan i Mälaren, den ligger åtminstonde vid en grön farledsmarkör, så man hade lite att gå efter i alla fal :)
Hur som helst, blev ingenting där.
Vi åkte vidare och testade att fiska lite aborre med jigg utanför en liten båtklubbsholme, ganska dött där med.
Vidare ut i Bockholm sund fortsatte vi testa.
Blev även lite pimplande, det gav 3 aborrar och en Mört. På vägen hem så slängde jag i en Kusaamo-wobbler efter båten och körde upp mot vinden längst med landkanten, fiskade på en cirka 4-6 meters djup (ganska vilt gissat) och över stenbotten.
Det gav dock en liten gädda på 700 gram.
Med min ovanliga skicklighet så lyckade jag tappa i tången vid avkrokning, dessutom så lyckades krokarna fastna åter vid tre försök vid avkrokningen.
Nåja, gäddan fick inga allvarliag skador och den simmade piggt iväg när jag släppte tillbaks den.
Fint väder, började dock blåsa lite mer på slutet.

cico
2003-06-02, 09:34
Originally posted by ljohan
Med min ovanliga skicklighet så lyckade jag tappa i tången vid avkrokning...

Händer mig jämt :)

(Note to self; köp ny avkrokare)

//K

korten
2003-06-02, 17:27
så j*vla irriterande när man tappar i grejjer! har en viss förmåga o göra det

ljohan
2003-06-02, 18:41
Originally posted by cico
Händer mig jämt :)

(Note to self; köp ny avkrokare)

//K
haha, ja.
Jag skulle behöva en stor tång fastlindad med kedja runt halsen på mig själv, då skulle det nog fungera :)

Bergman
2003-06-02, 18:46
Finns oftast hål i tänger, käftöppnare, vågar m.m. att fästa ett snöre i. Sätt snöret runt handleden sedan ... ;)

cico
2003-06-03, 13:08
Jag har nog gjort den värsta tabben inom det här området. Krokade av en gädda och satt således med draget i ena handen och tången i den andra. Vilken av dessa tror ni jag slängde i sjön för att fortsätta fiska? :)

Dessutom har jag svårt att skilja på höger och vänster, undrar om det är det som är boven, hehe.

//K

Stizo
2003-06-03, 13:18
Hehe.... Är nog inte så ovanligt att vi fiskare blir av med lite grejer då och då.