handdator

Visa fullständig version : Emån

Majakovskij
2003-06-02, 20:36
Är det nån som har nån erfarenhet av Grönskogs fiskesträcka i Emån?

Blir isånnafall Septemberfisket efter havsöringen men beror på om jag har tid med det för det beror på hur hett höstfisket i Mörrumsån blir..

Crubbster
2003-06-17, 01:39
jag har hört att de har funnits mal i emån, e de sant ???

Quivertip
2003-06-17, 06:46
Det finns Mal i Emån. Det fångas ganska många varje år vid bottenmete effter ål. Fast Malen är fridlyst och får "INTE" fiskas riktat effter. Inte heller får den vara med i registreringar och tävlingar mm.

Foppa
2003-06-17, 11:22
Hat hört om de som sitter och metar "ål" med havsfiskegrejor i emån.. lite tråkigt....

Majakovskij
2003-06-17, 11:24
Malen är riktigt sällsynt och spöfångsterna du snackade om ägde rum senast för några år sen skulle jag tro.

Foppa
2003-06-17, 11:35
Inte så sällsynt som du tror Tim, saken är den att fångsterna aldrig uppmärksammas

Majakovskij
2003-06-17, 11:47
Originally posted by Foppa
Inte så sällsynt som du tror Tim, saken är den att fångsterna aldrig uppmärksammas Jag tror fortfarande på det jag sa

Quivertip
2003-06-17, 13:18
Tim>> Du får tro vad du vill men varje år fångas det relativt många Malar i Emån av såkallade ålfiskare. Effter som man inte får rikta fisket effter malen så är det inen som vågar tala om det öppet. Dom som sitter där och försöker fånga malen vill bara fånga ett nytt PB. (Olagligt sådant). Malen förökar sig riktigt bra i ån och även stöd utsättningar utförs.

Majakovskij
2003-06-17, 15:12
Originally posted by Quivertip
Tim>> Du får tro vad du vill men varje år fångas det relativt många Malar i Emån av såkallade ålfiskare. Effter som man inte får rikta fisket effter malen så är det inen som vågar tala om det öppet. Dom som sitter där och försöker fånga malen vill bara fånga ett nytt PB. (Olagligt sådant). Malen förökar sig riktigt bra i ån och även stöd utsättningar utförs. Riktigt bra var ju o ta i annars hade den inte varit fridlyst.

Jo det är rätt tydligt på nilderm na sett på malar att det är riktat mot dom för vem har en två meter lång hemmagjord karpmatta till ålfisket?

Och gäddfisket är nog inte så hett där

Quivertip
2003-06-17, 15:32
Riktigt bra för det vattnet.. Det är nästan det enda vattnet i sverige. Finns ett par till ?.

kulan
2003-06-18, 02:53
har hört att de finns nåt till i stockholm vet ej var men .... nån som vet

raniceps
2003-06-18, 13:19
Mälaren och Hjälmaren finns/har den funnits. Var det inte en yrkesfiskare som fick en i nät för inte så längesen? Har för mig det var en stadig bit..

Foppa
2003-06-18, 16:10
Det var en kille som fick en mal på 7 kilo (tror jag det var) på en blank krok som hängde över relingen medans killen krokade av en abborre, det var i mälaren. stod om det i FJ, fanns bild och allt

El Crapone
2003-06-18, 16:45
Originally posted by Foppa
Det var en kille som fick en mal på 7 kilo (tror jag det var) på en blank krok som hängde över relingen medans killen krokade av en abborre, det var i mälaren. stod om det i FJ, fanns bild och allt

Vet en som fick en brax på bara en trekrok.. varken ett drag eller nåt bete var på/vid kroken.. helskumt tycker jag..

Hamrin
2003-07-05, 17:23
I Emån verkar det finnas "gott" om mal det fångas ju bra många om året. Även i Båven finns det ju mal

jerka!
2003-07-05, 20:48
det är korrekt att malen är fridlyst men ändå så finns det en liten skara människor (vissa är tom kända specimen profiler) som har utövat tjuvfiske efter denna art. kolla tex i berras katalogen 2003 finns en kille med namn mikael sandström eller något med mal från emån men fångstplats angivs ej... sugen... =)

Hamrin
2003-07-08, 08:49
Hur vet du att det är Emån?