Visa fullständig version : Härligt kvällsfiske
Min första tanke var att sticka ut och fiska gädda.
Gick dock inget vidare, testade en del ställen där jag tidigare fått mycket.
Jag letade istället efter ett nytt ställe att fiska vid, hittade en fin liten vik som låg i lä.
Mot kvällen stog solen brandgul och skön var spegelblank.
Mycket vakande småfisk.
Resulterade i 8 fina mataborrar och en minimalistisk gädda, inte ett enda bottennapp :)
Huggtiderna låg mellan 18:38 - 20:35
Mikespike82
2003-06-03, 22:56
Det är sådär det ska vara, det är så skönt att stå i vikar som ligger i lä och bara kasta ut i det spegelblanka vattnet!!
Ska nog själv ut på en eftermiddags tur i morgon, om tjejen tillåter vill säga!?
Originally posted by Mikespike82
Det är sådär det ska vara, det är så skönt att stå i vikar som ligger i lä och bara kasta ut i det spegelblanka vattnet!!
Ska nog själv ut på en eftermiddags tur i morgon, om tjejen tillåter vill säga!?
äsch, slit med tjejen :) ?
Mikespike82
2003-06-04, 00:11
jepp det blir nog så att hon följer med, det ska bli skoj.
Förra gången hon var med orkade hon i en halvtimme, sen blev det solning i båten, men den här gången ska jag se till att hon orkar 1 timme iaf
jepp det blir nog så att hon följer med, det ska bli skoj.
Förra gången hon var med orkade hon i en halvtimme, sen blev det solning i båten, men den här gången ska jag se till att hon orkar 1 timme iaf
Sånt kan ju vara lite jobbigt.
Jag åkte strax efter 1600 och kom hem 2200 så jag hade lite tid att vara ute i alla fall.
Gäddfisket som jag bedrev på eftermiddagen gav ingenting alls dessvärre.
Mikespike82
2003-06-04, 00:20
förra gången vi drog iväg på eftermiddagen, mellan 17:00-19:00 så blev det 10 gäddor, så förhoppningsvis ska fisket bli något liknande den här gången.
förra gången vi drog iväg på eftermiddagen, mellan 17:00-19:00 så blev det 10 gäddor, så förhoppningsvis ska fisket bli något liknande den här gången.
Det låter härligt.
Fick du några stora?
Mikespike82
2003-06-04, 00:27
njae dom största låg på 4.1, 4.9 och 2kg men sen var det rätt smått, men ändå sååå skönt att känna knycket i spöet!!
njae dom största låg på 4.1, 4.9 och 2kg men sen var det rätt smått, men ändå sååå skönt att känna knycket i spöet!!
4.9 tycker jag är än ganska skaplig gädda ändå.
Beror ju givetvis på vilken man jämför med :)
grandstoff
2003-06-04, 11:16
om tjejen tillåter vill säga!?
*host* toffel *host* :D
Skämt åsido, jag vet hur det är... :rolleyes:
Mikespike82
2003-06-04, 17:16
Hann ut en timme mellan halv elva och halv ett idag, han dra upp 4 gäddor, dock ingen stor + en fin mat abborre!
Nu blir det dock ingen eftermiddagstur då tjejen tog med sig sin hundvalp...*grr*