Visa fullständig version : Gäddfisketävling i Ö-vik (C&R)!
Hej!
Kollar intresse för en gäddfisketävling i örnsköldsvik i början på juni.
Kan inte lämna några detaljer men vi siktar på ett riktigt bra prisbord.
Mvh
Johan Pettersson
jag kommer om jag har ledigt? trolling? hur många spön?
Som sagt kan jag inte lämna några fler uppgifter angående reglerna. Men det kommer att vara fiske från båt och catch and release.
Lät jäkligt intressant om det blir C&R !!
För att kunna hålla en seriös gäddfisketävling så anser jag att det är viktigt att stå fast vid just C&R.
seriöst blir det ändå. om inte annat vid invägningen. Fast det kanske är ärligt folk som fiskar i ö-vik. Får väl lämna bonken hemma då :wink:
Låter skojj! Kommer om ja kan :)
Ngn fundering om var i Ö-vik?
Låter sjukt roligt.
Siktar ni på havet / helg isåf ?
Da_Moose
2007-02-21, 19:15
Hell YES!
Jag kommer om inte tjejen jobbar, och gör hon det så får hon byta bort helgen eller så får farmor komma och passa dottern.
Bara att koppla på lilla gula badkaret bakom bilen och blåsa ner 10 mil, med rejält gäddsug så borde det gå på max 35 min med släp.
Hell YES!
Jag kommer om inte tjejen jobbar, och gör hon det så får hon byta bort helgen eller så får farmor komma och passa dottern.
Bara att koppla på lilla gula badkaret bakom bilen och blåsa ner 10 mil, med rejält gäddsug så borde det gå på max 35 min med släp.
Då vet vi ;)
enda sättet är väl att gå efter längd. Att man har en mätplanka med sig + en engångskamera som ingår i avgiften för tävlingen. Sen får man räkna ihop de typ 5 längsta gäddorna. Jojje som är i vassen kommer då inte att vinna :banana: :banana:
enda sättet är väl att gå efter längd. Att man har en mätplanka med sig + en engångskamera som ingår i avgiften för tävlingen. Sen får man räkna ihop de typ 5 längsta gäddorna. Jojje som är i vassen kommer då inte att vinna :banana: :banana:
Dom största piksen bor i vassen det vet alla :)
Da_Moose
2007-02-21, 19:32
Precis Pasi, det är de bästa reglerna som man kan ha. Totallängd på sina 5 längsta gäddor är nog det enda vettiga i en tävling som denna.
Men jag tycker att man kan köra med sin egen digitalkamera istället.
Tävlingsledningen får dela ut någon karakteristisk sak, typ ett speciellt klistermärke eller något annat som skall vara med på mätbilden på gäddan.
Sen fixar de även mätbrädor till fisken.
Då är det bara att lämna in sina 5 bilder(ja, om man får något då....) till tävlingsledningen som lämpligtvis har med en bärbar dator.
Flodebanan
2007-02-21, 19:40
Precis Pasi, det är de bästa reglerna som man kan ha. Totallängd på sina 5 längsta gäddor är nog det enda vettiga i en tävling som denna.
Men jag tycker att man kan köra med sin egen digitalkamera istället.
Tävlingsledningen får dela ut någon karakteristisk sak, typ ett speciellt klistermärke eller något annat som skall vara med på mätbilden på gäddan.
Sen fixar de även mätbrädor till fisken.
Då är det bara att lämna in sina 5 bilder(ja, om man får något då....) till tävlingsledningen som lämpligtvis har med en bärbar dator.
Håller helt klart med.
Har funderat lite kring det där, och jag tror i i dagens läge skulle man kunna kräva att alla deltagarna tar med sig en Digitalkamera+kabel.
Har man inte själv kan man säkerligen långa från ngn eller ngra. Har man sedan en flerfärgad mätsticka duger det kanske tom med en mobilkamera för att variferia längden på fisken.
Fredrik_Norrland
2007-02-21, 21:21
Kommer om inte något oväntat dyker upp :headbang:
Låter som en lysande idé! :D
kal_erixon
2007-02-27, 22:41
låter som en jäkligt kul grej, saknar gäddfiskare här uppe
en fråga till johan, du är lång och basketspelare va? jobbar ute på fjällräven? (även varit med i serien fiskedrag i nått avsnitt?) sett dig på nolagymmet till och från i några år.
edit- läste om borren, de råkar inte va sandström som tog den?
salomon85
2007-02-27, 23:02
klart man är på låter som ett kul initiativ. hör av dig när det börjar bnärma sig med regler och liknande
låter som en jäkligt kul grej, saknar gäddfiskare här uppe
en fråga till johan, du är lång och basketspelare va? jobbar ute på fjällräven? (även varit med i serien fiskedrag i nått avsnitt?) sett dig på nolagymmet till och från i några år.
edit- läste om borren, de råkar inte va sandström som tog den?
hej jo det stämmer bra det.
För er andra så kommer mer info om tävlingen om en vecka eller två.
Mvh
Johan Pettersson
Hittade detta urklipp idag i Tidningen 7 (ett lokalt Ö-viksmagazin), kan detta vara samma tävling? Verkar intressant! Tydligen släpps mer detaljer på Vildmarksmässan i Älvsjö.
Kanske man skall ner å vinna en skön semester ;)
Låter intressant! Vart anmäler man sig?
Ja det är vår tävling men den är inte officiell än! Mer info kommer snart!
Da_Moose
2007-03-10, 09:05
Spännande.....
Även om jag inte klarar av att fånga några större gäddor så kan jag ju alltid prova att skrämma dem.
Hejsan,
Intresserad av att vara med i gäddfisketävlingen. Har andra intressenter också så jag vill ha mera info
Pikeforlife
2007-03-17, 20:37
Ingen åldersgräns på tävlingen va? Verkar grymt skoj med C&R tävling, väntar på infon.
Hibbahubba
2007-03-17, 21:35
...kan säkert medföra att jag å Gösen å kanske även nån annan härifrån skulle kunna tänka sig att söka sig norröver.
Blir det av förväntar jag mig ett PM!
Skitfiske!
/H
hur går det för er grabbar? blir de nå trolling eller är det jerk-trams som gäller :catfight:
Hibbahubba
2007-03-17, 22:13
Om ni fixar en tävlig så hakar vi på. Kanske vi kan få me LarsÖ och Rp oxå...
Storlien
2007-03-17, 22:17
Om man vill äta upp sin gädda då?
helt på även är vi som sagt. Vilka fiskesätt blir det, är det skärgård eller vad. Troligen spinn då
mera?
Da_Moose
2007-03-17, 23:54
Jag har fått lite info och det är INTE tillåtet med trolling. Skärgården verkar vara det som gäller.
Mer info angående anmälning etc. kommer att dyka upp snart.
Hej Grabbar och eventuella tjejer,
släpper lite mer info.
Fiske får bedrivas på de platser man kan ta sig till med båt från Gästhamnen i stan. Dvs man får även fiska i Moälvensystemet med Veckefjärden osv.
ALL gädda och även övrig fisk skall släppas tillbaka.
Trolling ej tillåten.
Mer info inom kort!
Hemsidan för tävlingen kommer att ligga på: www.pikechallenge.com
Jag skriver här när den är i bruk!
Mvh
Johan Pettersson
Om man vill äta upp sin gädda då?
Då väljer du att inte vara med i våran tävling.
Om jag har förstått rätt så kommer tävlingen också att presenteras i Life Adventures monter A21:10 på Vildmarksmässan i Älvsjö? Så ni som besöker mässan kanske kan få lite info där.
Det stämmer bra Petey. Jan Åström är där och kan svara på era frågor.
Hej allihopa!
Här får ni lite mer info:
Vinnaren av vår tävling kommer att få deltaga i IGFAs Inshore Worldschampionship i Florida 2008. Vi betalar förstås anmälningsavgiften på 2500 US.
Jobbar för fullt på hemsidan och meddelar er här dagen innan den tas i bruk.
Mvh
Johan Pettersson
www.pikechallenge.com
kal_erixon
2007-03-29, 19:45
de va fan inte dåligt. då börjar man ju automatiskt undra vad startavgiften kommer bli :radd:
Ja den kommer att bli en del.... Vi kollar priset just nu. Mat och lite mer grejer kommer att ingå!
Mvh
Johan Pettersson
Hej!
Nu har vi börjat ta emot anmälningar till Pike Challenge. Världens enda gäddfisketävling med kvalificering till IGFA Inshore Championship i Florida 2008. Den kommer att gå av stapeln i Örnsköldsvik den 8-10 Juni. Fisket kommer att ske i Örnsköldsviks skärgård.
Hemsidan är inte riktigt klar än men den är på G. Pågrund av massor med förfrågningar börjar vi nu ta emot anmälningar.
anmälningar/ev kan mailas till: nahoj_p@hotmail.com eller info@lifeadventure.se
Lite regler m.m.
C&R gäller.
Fisken skall fotas mot mätbräda som tillhandahålls av tävlingsledningen.
Max 2 personer per båt/lag
Ej trolling eller släpfiske.
IGFA regler gäller. (exkl. linklassregeln)
1 poäng per centimeter
Minimum längd för poäng 80 cm
För den individuella tävlingen räknas de fem längsta gäddorna han/hon fått under de två tävlingsdagarna. För lagtävlingen räknas de fem längsta gäddorna laget fått under de två tävlingsdagarna.
Priser:
bästa fiskaren vinner en inbjudan till IGFA Inshore Championship i Florida 2008. Plus ett numrerat samlarobjekt från ABU.
Priser till de Bästa lagen. (mer exakt info kommer när hemsidan tas i bruk)
Pris till längsta gäddan.
Tävlingens bas är i gästhamnen i Örnsköldsvik. Där kommer starten att gå under de två tävlingsdagarna. Anmälda lag kommer att få ha sin båt liggandes där från Fredag till Söndag kväll. Under fredag kväll kommer ett informationsmöte hållas med lite tilltugg och andra trevligheter. Lördag morgon startar tävlingen med en Biministart. Fisket avslutas senare och de tävlande äter en middag under kvällen.
Söndagen tävlar vi för att sedan ha en prisutdelning till de bästa lagen och den bästa fiskaren.
Under samttliga tävlingsdagar kommer en lunchpåse att delas ut innan starten på morgonen.
Pris för anmälan: 2995 kr
anmälningar/ev kan mailas till: nahoj_p@hotmail.com eller info@lifeadventure.se
Mer information kommer på hemsidan. www.pikechallenge.com
Vi reserverar oss för eventuella ändringar i program eller regler.
Mvh
Johan Pettersson
www.pikechallenge.com