handdator

Visa fullständig version : Nybliven båtägare

Henrik Nordberg
2007-02-22, 23:12
Jag måste bara dela med mig av min lycka då jag sedan någon timme tillbaka kan titulera mig båtägare. Min kära sambos farsa med hustru ska flytta till Norge och de hade inte någon lust att släpa med båten dit. Detta resulterade i att vi fick överta båten till det facila priset av 0:-. Båten är en öppen plasthistoria på ca 4,5 m med en 9,9 hp utombordare. Inget flashigt, inget modernt men fullt fungerande och tillräckligt för mig.

Den som är snäll kan få åka med. :)

trashmasta
2007-02-22, 23:14
förstår lyckan! rörligheten och fiskemöjligheterna blir ju lite bättre om man säger så.

Test005
2007-02-22, 23:26
Grattis, skitkul med båt.
För fisket är det ju kanon, men även lite sol&bad blir bättre med båt :)

Danne
2007-02-23, 02:10
Grattis. Kul. Nya dimensioner till fisket!

Danne67
2007-02-23, 08:51
Jag måste bara dela med mig av min lycka då jag sedan någon timme tillbaka kan titulera mig båtägare. Min kära sambos farsa med hustru ska flytta till Norge och de hade inte någon lust att släpa med båten dit. Detta resulterade i att vi fick överta båten till det facila priset av 0:-. Båten är en öppen plasthistoria på ca 4,5 m med en 9,9 hp utombordare. Inget flashigt, inget modernt men fullt fungerande och tillräckligt för mig.

Bara att grattulera, blir så otroligt mycket roligare att fiska med båt (skulle själv aldrig fiska utan båt, men undantag av fjällfisket).

Kompletterar du sedan med ett enklare ekolod så...

Grattis

/D

Rospigg
2007-02-23, 10:10
Grattis till skutan :kung1:

Du har en ny spännande värld ligger och väntar på Dig när isarna släpper och Du kan utforska alla nya spännande fiskeställen som Du nu når tackvare båten :fiska3:

EdgeCruzher
2007-02-23, 10:59

Perfekt jag bor oxå i Örebro ;)

keldor
2007-02-23, 14:29
Grattis nu måste du bara skaffa ekolod plotter djupriggar och en mast. Är bara lite avundsjuk.:fiska3:

Anders G
2007-02-23, 18:08

Bara att gratulera. Har själv en Saltö 440 styrpulpet men i mina drömar äger jag en Ockelbo B16 :cheers:

Giganticsalmon
2007-02-23, 18:12
Hoppas att du inser att du gjort så att vintern kommer att vara tills midsommar...:)

Grattis till första båten, en milstolpe i en sportfiskares liv.

Henrik Nordberg
2007-02-23, 18:16
Hoppas att du inser att du gjort så att vintern kommer att vara tills midsommar...:)

Grattis till första båten, en milstolpe i en sportfiskares liv.

Haha, ja det är just det som man bävar inför nu... Isfritt imorgon hade inte varit fel.

Jag kommer att återkomma med bilder när båten börjar likna en riktig fiskebåt. Det måste bara monteras på diverse spöhållare, ekolod m.m., sedan ska de grova dras. :)

keldor
2007-02-23, 18:34
Vad var det jag sa.:cool2:

Ringaby
2007-02-23, 20:47
Länge leve Örebro :nojd:

Esox Lucifer
2007-03-14, 22:39
Fy fan vad det ska fiskas när isen behagat lämna oss. Lets catch the big ones! Slå en pingla så kommer jag som en oljad blixt.

Henrik Nordberg
2007-03-14, 22:42
Fy fan vad det ska fiskas när isen behagat lämna oss. Lets catch the big ones! Slå en pingla så kommer jag som en oljad blixt.

Givet. Båten anländer 1a april så efter det är det bara att du är beredd...

Esox Lucifer
2007-03-14, 22:45
Givet. Båten anländer 1a april så efter det är det bara att du är beredd...

Gött. Vad är väl en vän med en bil mot en kusin med en båt :asflabb2:

Henrik Nordberg
2007-03-14, 22:46
Haha, exakt. Du är ju iofs en kusin med en bil så med en trailer kan vi ju bli den grymmaste kombinationen ever...

Esox Lucifer
2007-03-14, 22:48
Haha, exakt. Du är ju iofs en kusin med en bil så med en trailer kan vi ju bli den grymmaste kombinationen ever...

Stenklart, måste bara svetsa på en dragkrok först...

Flodström
2007-03-14, 23:01
Vad var det jag sa.:cool2:

Precis, Henrik, välkommen i gänget. Snart är du fast som alla vi andra i båtfiskets fantastiska värld, bara vänta till första turen så får du se, :wow1: Hihihi

mvh.