handdator

Visa fullständig version : Utländska butiker i prissökningen ?

Bergman
2007-02-25, 20:43
Tycker ni att jag ska lägga till utländska butiker i produkt- & prissökningsfunktionen ? Motivera gärna ert svar med lite text också. :) :ogen:

Jimmiee
2007-02-25, 20:51
spelar ingen roll för mig.handlar inte från andra länder.

Jay-Jay
2007-02-25, 21:01
ja tkr d så man ser hur mkt man tjänar på att köpa utomlands, så ser man vilka överpriser dom tar i sverige

jeppe-
2007-02-25, 21:03
Absolut :) lika smidigt att handla från utlandet som från sverige :)

Flodebanan
2007-02-25, 21:41
Personligen skulle jag tycka det vore irriterande att behöva bläddra förbi massa inaktuella butiker om man söker på en produkt.

Men det är ju kanske bara jag som resonerar så...

Ola
2007-02-25, 21:58
Personligen skulle jag tycka det vore irriterande att behöva bläddra förbi massa inaktuella butiker om man söker på en produkt.

Man kanske skulle kunna göra ett filter för att visa/ej visa utländska butiker.

Jag är för det om man ska söka så är det självklart intressant att se vad varan kostar i andra länder också.

Sen får man väl värdera ett ev. inköp medkonsekvenserna det får för den lokala handlaren på lång sikt. (support your local dealer).

OOmiz
2007-02-25, 22:13

Jag är för det om man ska söka så är det självklart intressant att se vad varan kostar i andra länder också.

Sen får man väl värdera ett ev. inköp medkonsekvenserna det får för den lokala handlaren på lång sikt. (support your local dealer).

:goodwork: Väl rutet!

Bergman
2007-02-25, 22:29

Jepp, ett sådant val hade jag tänkt lägga till om jag lägger till utländska butiker. Helst skulle man ju bara ha svenska butiker men jag vet att väldigt många handlar utomlands så om man lägger till utländska butiker kanske fler börjar använda söktjänsten. Har lite planer att utveckla sökfunktionen med ytterligare funktioner senare också. :)

Petey21
2007-02-25, 22:33
Låter som en bra idé, speciellt då om det finns en filterfunktion! :)

Och vad gäller konsekvenserna för den lokale handlaren så blir väl de ungefär samma som att man handlar online inom Sverige...

BeBest
2007-03-29, 22:53
Än så länge har jag inte handlet fiskegrejor utomlands men man vet ju inte om det kan bli av i framtiden.

odevetu
2007-03-30, 01:51
Vore kanske inte så dumt med en "checkbox" där man kan klicka i "sök även i utländska butiker"

Lexter
2007-04-17, 00:40
Måste vara jobbigt om grejerna går sönder o skicka tillbaka...... garanti osv

Bergman
2007-04-17, 00:46
Tänkte bara meddela att jag håller på med en större förändring när det gäller hela produktsökningen så det är därför jag legat lite lågt med att lägga till utländska butiker.

Henk
2007-10-02, 19:01

Håller med, det blir bara en massa döbläddrande.

Bergman
2007-10-02, 19:23
Nu har jag iofs legat väldigt lågt med sökfunktionen och det beror på att den kommer i helt ny version inom någon månad. Man kommer kunna välja om man vill söka i enbart svenska butiker.

Quivertip
2007-10-09, 21:55
Röstade nej på detta men när du nämde filter funktionen så låter det som en god idé.
Jag har ändrat mig

Bergman
2007-10-09, 23:30
Beslutet är taget och sökfunktionen kommer att innehålla utländska butiker framöver. I den nya versionen som kommer senare alltså. Givetvis kommer det finnas en kryssruta eller liknande för att välja vilka länder man ska söka i.

Stänger själva omröstningen

Sturgeon
2007-10-09, 23:44
Bra att inkludera utländska butiker, bara det blir bra filtreringsmöjligheter!

/K