Visa fullständig version : Ventrilo till Fiskesnack?
Tjenare.
Kom på idèn att bergman eller någon med en dator stående kan göra en ventrilo server.
på den kan man snacka fiske istället för o skriva.
Så blir det mindre missförstånd = mindre gnabb, gnat
Det är helt gratis och man kan ladda ner det på:
www.ventrilo.com
Vad är er åsikt om detta?:rolleyes:
Klart vi ska ha det!:hoppa: Men det är upp till Bergman.;)
ventrilo e bra, min klan har ventrilo, jävligt bra kvalite på ljud osv... varje ström tar bara ca 3kb/s också...
Mange Wiberg
2003-06-05, 16:52
jo men visst hoppas bergman tycker om dt...
det e som telefon fasst med mikrofon, och gratis
Jag föståd det sen... Tror inte så många vill direkt snacka med folk. Räcker med en telefon man har hemma. :)
nå, bergman... säg din åsikt
Originally posted by Lazinko
nå, bergman... säg din åsikt
Du får väl vänta tills han är online... Svårt för honom att svara när han inte är här.
jo. men skrev det sålänge.
Vet inte det ja ... känns som att en telefon räcker faktiskt. Ev ska jag fixa en chat iallafall ... kanske det duger ?
Mange Wiberg
2003-06-05, 18:06
ja visst chatt blir utmärkt!
Jo, men varför inte båda? Skaffa en IRC och en Ventrilo?
Majakovskij
2003-06-05, 18:11
Med chatt kanske inte bergman menar att ha en IRC kanal?
om man har chat här på sidan, IRC kanal och ventrilo så tror jag att själva grundidén med sidan försvinner. alltså att forumet inte kommer fungera lika bra. jag tycker inte att vi ska ha något annat på sidan
buster.L
2003-06-05, 20:06
en chat vore perfekt !!!
Jo en IRC va lite o överdriva, men en Ventrilo vore bra
Originally posted by korten
om man har chat här på sidan, IRC kanal och ventrilo så tror jag att själva grundidén med sidan försvinner. alltså att forumet inte kommer fungera lika bra. jag tycker inte att vi ska ha något annat på sidan
Tycker likadant. Nu fungerar sidan lite som ett arkiv. Har man en fråga kan man söka efter gamla inlägg. Dessutom kan man hålla uppe en seriös nivå på inläggen genom att rensa. Med en chat hade arkiv-funktionen delvis förlorats eftersom mycket snack hade gått via chatten. Dessutom finns risken för att en chat spårar ur. (Vissa tendenser har funnits här men eftersom inläggen rensats bort har nivån varit bra.)
Quivertip
2003-06-06, 06:48
Vadå livesnack. Hoppas det inte skall bli något "Hetalinjen" här på sidan. Precis som JD sa så fungerar sidan som ett arkiv. Detta är en seriös sajt och inte en lekstuga för testosterontjafs i liveformat. Vilket det annars kommer att bli. Näe.. Bregman gå inte på den linjen...
Quivertip
2003-06-06, 06:50
Detta Lazinko var inte en kritik till dig. Förslaget var bra men inte här. Utan idéer och förslag går inte sådana här sajter framåt, så sluta inte med det !!!
Jag tycker precis som JD att forumet är perfekt om man letar efter information, eftersom det finns en hel del i "arkivet".
Det tycker jag fler borde göra, leta efter informationen i tidigare poster. T.e.x "Bästa gäddwobblern" eller "Gäddmete", "Spinnspö" osv. har varit uppe minst ett tiotal ggr innan.
Menade ingen hetalinje eller liknande, mer där man kan snacka fiske genom mikrofon istället för med text kommer ju bli mindre missförstånd.
Originally posted by Lazinko
Tjenare.
Kom på idèn att bergman eller någon med en dator stående kan göra en ventrilo server.
på den kan man snacka fiske istället för o skriva.
Så blir det mindre missförstånd = mindre gnabb, gnat
Det är helt gratis och man kan ladda ner det på:
www.ventrilo.com
Vad är er åsikt om detta?:rolleyes:
tror inte att det är bra om man vill ta bort allt gnabb och gnat....
blir nog snarare så att man lätt försäger sig och klankar ner på andra som inte har samma åsikter som en själv..
inläggen har man mer kontroll över. och man tänker över det man skriver utan att göra bort sig
tror också att detta skullen leda till ganska dålig stämmning...men en chat vore kul att testa
:rolleyes: