handdator

Visa fullständig version : Strömmen 06 06 03

Foppa
2003-06-06, 22:40
Firade skolavslutningen med fiske i strömmen, drog 3 st stora borrar i stallis!
Första på en storm wildeye curl tail minniow, ca 500 gramm, hade tyvärr sugit i sig jiggen så djupt, så den gick inte att släppa... kastet efter, nästan precis samma ställe suger det till ordentligt, och jag tänker "hoppas att det är en borre nu" och upp kommer vad som först såg ut som en braxen, men det var den breda sidan hos en hög och fin 800 gramms abborre, gjorde ett par fina rusningar också..
Lite senare på dagen gick jag tillbaka dit och satte mig kastade utan resultat, så när jag höll på att tröttna, satt bara och slöpimplade med en liten powerworm, sög det till så där härligt igen, gjorde en fin rusning direkt, men rätt snart kom en stor och fin borre upp, ca 900 gram!
fick ett säkert 30 st småpluttar under 150 gram också...
C&R på alla utom halvtkilosborren som sagt.
Fick tyvärr inga bilder, hade ingen film i kameran...

Zonker
2003-06-06, 22:48
Gratulerar! Fiskade du med nya rullen? Var det nära luckan?

Foppa
2003-06-06, 23:11
Japp, det var med nya rullen :) gick fint, bortsett från att veven var lite "trögstartad" när man skulle börja vev efter ett spinnstopp... det var nära luckan, det är ju stängt nu.
Fick de uppströms bron, den största vid "röret" som går ner där...
Ska tillägga att jag flera stora abborrar, största på säkert 1200 gram!

Zonker
2003-06-06, 23:16
Trögstartad? Det har jag aldrig märkt. Prova att torka bort fettet och smörj in med nytt fett.

Abborrarna går in och frossa i sig strömming nu. När luckan är stängd går de in i stallis. Även gösen håller till där.

Foppa
2003-06-06, 23:25
Rullen var bara så under de två försrsta timmarna jag fiakde med den, kanske var så att fettet hade stelnat om du inte hade fiskat med den på 2 år....

Ena håvbåten låg under bron på förmiddan, de fick 2 st gösar över måttet, men väldigt mycket smått.. ska nog dit igen imorrn om jag inte blir uttvingad till landet av föräldrarna.. då får dte bli gädda istället....