Visa fullständig version : Det bästa Jerkwobbler tack ?
buster.L
2003-06-08, 21:51
Tjenix !
Jag skulle vilja veta vilka Jerkisar man borde ha...?
jag har salomon Slider i flyt o sjunk dom rekomenderas varmt .
Iom att Jerkbaits e så dyra runt 200 för många huuu så vill jag inte göra felköp...
Jag kan typ inget om jerkbait men jag vet några bra wobblers; Manta, Salmo Slider, The pig, Salmo Fatso
schlusser
2003-06-08, 21:55
Storm chugbug är ganska het...
Jag har skaffat 2 st. Zara Spook till det sena sommarfisket.
De är inte heller lika dyra kostar kring 100 i sverige tror jag.
Krävs dessutom tunga grejer...kanske skulle funka med ett UL-spö och en mindre multi typ EON eller Citica....vad tror ni?
Tänk att drilla gädda med lätta jerkgrejer!
buster.L
2003-06-09, 11:01
jag blev "torsk"hehe på jerkbait fisket direkt, så himmla kul o se när dom tar ett slider , o känslan med utrustningen e elakt tydlig :D
Tobbe; Bra val, skulle dock byta ut Phantom mot en Fat Flipper.
//S
Rudan, Ouuiiiiha..Musslan tyckte ni hade mkt Jerkbeten :)
P-U; Man måste ju prova innan man hittat en eller flera favvisar. ;)
/S
så sant så sant, du kan få göra et jerkbait av mitt gips när jag använt det klart :)
buster.L
2003-06-09, 21:27
ok boys, tack för tipsen !
Matrim Cauthon
2003-06-09, 21:29
tycker man kan slänga i en poster med bergman i melonhjälm o skrämma upp fisken
Punisher! eller vad säger du Rudan :)
//K
BJ@;Punnisher har faktiskt inte funkat nåt vidare för mej, kanske galen färg för Mälaren.Simmar som en dröm dock.Favvisen för tillfället är Dolco eller Fat Flipper.Snarlika beten med olika prislappar.Priset avspeglar kvaliteten rätt bra i allafall.Topper är en annan höjdare.Glider som en Manta men går att göra mycket mer med.Testa göra en roll med Mantan den som kan.
Som Walk-the-dog skulle jag välja ACE Medic.Skön gång, bra pris och kastar lååååååångt.
//S
Originally posted by Carassius
BJ@;Punnisher har faktiskt inte funkat nåt vidare för mej, kanske galen färg för Mälaren.Simmar som en dröm dock.Favvisen för tillfället är Dolco eller Fat Flipper.Snarlika beten med olika prislappar.Priset avspeglar kvaliteten rätt bra i allafall.Topper är en annan höjdare.Glider som en Manta men går att göra mycket mer med.Testa göra en roll med Mantan den som kan.
Som Walk-the-dog skulle jag välja ACE Medic.Skön gång, bra pris och kastar lååååååångt.
//S
Sant, den kanske ser bättre ut än vad den är. Tog några jerkkast under smålandfisket och krokade några snipor mitt på dagen i väntan på göskvällen. Väntar dock med slutgiltigt betyg till den fått känna på lite kvällsfiske i skärgårn.
//K