Visa fullständig version : Meta på strömming vid strömmingsstimm?
Någon som har mycket erfarenhet av det här fisket?? jag vet bara att dom har fått mkt GROV fisk åp det bla fick en i klubben havsöring på 9.1 kg vid fiske vid strömmingsstimm måste ju gå massa fisk vid stimmen. Jag menar det är ju som en stor godisbutik för fisken bara å ta för sig fast måste juh va svårt att få fisken att välja just sin egen strömming bland alla 243244543 andra strömmingar kanske :] tar gärna emot lite tips om det här fisket tex om man ska fiska under stimmet å dylikt.
Majakovskij
2003-06-10, 23:45
En metod som kanske skulle vara nåt o testa är drivflöte tacklad med strömming. Men jag tror ändå bottenmetet är effektivast
MastaPike
2003-06-10, 23:52
testade att trolla undet ett stimm igår, det var något stort som hugg på brorsans spö men som ej ville krokas.
bottenmete kan nog funka, man ser ju jämt förjävligt stora fiskar på ekolodet under stimmen. Kanske sink & draw också vore något, är ju bara att prova :) det viktiga är bara att man presenterat betet precis utanför eller under stimmet så att rovfisken tar det.
tackla en strömming, sätt på endast ett mindre bly, typ 5gram. Kasta ut och låt driva eller dra in det så det dras upp och långsamt dalar till botten.....kanoneffektivt för fisken som står under betsfisken å gapar i sig döende skadad fisk som inte håller sig kvar i betesstimmet.
Crubbster
2003-06-11, 11:33
jag ska fiska strömming snart tror jag !!!
Ok tack så mycket för tipset Push-Up! det skall testas... har fubderat påå göra det länge. har hört att det ska va bra på havsöring under sommarn.
i anslutning vet man aldrig vad som hugger, gädda, lake, öring, gös, abborre och Ål.....skitfiske, rapportera gärna hur det går :)
självklart! mm kan få vad fan som helst på kroken :D skulle jag va firra skulle jag oxå frossa vid strömmingsstimmen.
och de som tänker som firrar, firrar där betsfisken finns :)