Visa fullständig version : Sutare
Jag har kikat omkring lite efter information om sutarmete. Jag hittar det mesta men jag undrar fortfarande vilket som är det idealiska vädret för Sutarmete?
Är näckrosor och näckrosbälten de enda "bra" ställena att meta sutare vid?
Tack
Satt precis och funderade på det själv ... sol/molnigt, varmt/kallt, tidigt/sent, högtryck/lågtryck m.m.
Sedan platser såklart ?
Originally posted by Bergman
Satt precis och funderade på det själv ... sol/molnigt, varmt/kallt, tidigt/sent, högtryck/lågtryck m.m.
Sedan platser såklart ?
Har läst lite på andra platser nu.
Har inte fått några idealiska väder som svar dock.
Men Sutaren lever där det är hög vattentemperatur.
Lämpligt är då på sommaren och man hittar den där
det är som mest växtlighet.
Mer än så vet jag inte.
Gryningen tycker jag är bästa tiden på dygnet. Men vädret har jag inte tänkt på så mycket, fast innan ett åskoväder så brukar det vara bra. Ska testa vad dom tycker om dagens väder ikväll.
Där jag fiskar så är vädret nästan skit samma, eftersom det är varmt i vattnet. Har docka aldrig testat i regn så det vet jag inte..
Ställen där jag fiskar är blandat. Har fått sutare inne vid näckrosor men min största hittils har jag fått ca 20m från land och inte alls i närheten av näckrosor eller andra växter.
Råa och kalla nätter har vi märkt en sämre tendens. De gillar ju varma vatten och då har vi oxå haft dem bästa fiskena under varma nätter.
Crubbster
2003-06-13, 01:17
en solig vacker da/kväll efter skolan , eller va säger du kurre ?
Mmm... det låter bra de crubbster ;)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.