handdator

Visa fullständig version : Långholmen på söder i sthlm

Sjösländan
2007-04-03, 18:48
Hej alla glada.

Jag undrar om någon vet om det finns fisk runt långholmen att nå från land. Jag har promenerat runt där många gånger men jag har aldrig sett några fiskare.
Skumt som f*n eftersom att det finns många fina platser att stå vid och på många ställen verkar det va grunt ca 10 meter ut.

Det jag mest är intresserad av är abborre och det skulle va suveränt om man hade nåt ställe i närheten man kunde fiska på. Jag ska dit och prova, men om någon känner till nån bra spot på långholmen för abborre eller gädda så vore jag tacksam!

elanen
2007-04-03, 18:53
Mors, beror nog mest att det kryllar av småborre och fetmört. Det finns fetborre men är svårlokaliserad. Är själv inne på ditt resonemang om att fiska mer runt land. Nere vid Gröndal hade vi tävling i abborrfiske för en del år sen. Blev mest småborre då med.
Är som du säger väldigt tomt med fiskare. Vi får väl göra en satsning bägge i sommar eller till hösten och utvärdera.

Sjösländan
2007-04-03, 19:09
Mors, beror nog mest att det kryllar av småborre och fetmört. Det finns fetborre men är svårlokaliserad. Är själv inne på ditt resonemang om att fiska mer runt land. Nere vid Gröndal hade vi tävling i abborrfiske för en del år sen. Blev mest småborre då med.
Är som du säger väldigt tomt med fiskare. Vi får väl göra en satsning bägge i sommar eller till hösten och utvärdera.

Absolut. Fast någon måste ju ha provat fisket på långholmen redan.
Jag väntar ivrigt på svar! :hoppa:

Bergman
2007-04-03, 19:24
Det snackas en del om sutare i kanalen också men har tyvärr inte testat ännu

Sjösländan
2007-04-03, 19:33
Det snackas en del om sutare i kanalen också men har tyvärr inte testat ännu

Jo, jag läste det, men stället är helt överbefolkat på somrarna och eftersom kanalen är väldigt smal så blir det lite jobbigt med alla båtar som åker förbi där.
Det lär inte va så kul att sitta där och fiska med massa fulla ungdomar runt sig.

Jag undrar alltså hur det är på andra sidan av långholmen.

elanen
2007-04-03, 20:03
Ålfiske har i varje fall varit vanligt vid Långholmen. Men det var för mycket fyllon som vart irriterande. Sen har ju ålen minskt så det är väl inte lika intressant längre.