Visa fullständig version : Välja UL-utrustning mellan Shimano & Abu ?
Hej. Jag har funderat på att köpa ett billigt UL-set, för att fiska aborre med. Jag har hittat 2 rätt billiga set, ett från Abu och ett från Shimano. Så jag undrar: Vilket av dom här två märkena gör bäst UL-utrustning???
Matrim Cauthon
2003-06-16, 16:38
shimano har alltid bäst haspelrullar, jag skulle tro shimano...alltid shimano före ABU, för min del ;)
Mikespike82
2003-06-16, 16:47
Jag röstar oxå på att du köper shimano!!
El Crapone
2003-06-16, 16:50
lite mer fakta om de olika kanske finns att få?
Shimano brukar alltid ha bra grejer..
Jag vet tyvärr inte vad de heter, eftersom jag ringde in till Fiske&Fiskar i malmö, så sa de att de hade billiga shimano & abu set. (Har säkert andra märken också)
Jag tror också att det blir en shimano, men jag ville bara höra om just den abu-rullen var bättre än shimanon.
Tyvärr omöjligt att svara på om man inte vet vad det är för rullar. Du får ringa och fråga imorgon ... ;)
Shimanorullen oavsett vilken av dom det är!! ABU har haft väldigt sköna UL-spön tidigare.. Har själv kvar en "gammal" Crossfire 6´och den har varit värd varenda spänn!!
ABU har ett skönt UL spö... man kan ju inte dömma alla ABU's rullar frö några är usla
schlusser
2003-06-16, 22:24
shimano rockar!