handdator

Visa fullständig version : Gäddtävling i Blekinge

Chris
2007-04-27, 21:34
Tänkte att köra en gäddtävling i Ronneby nu under våren. I
stället för att vinnaren tar allt så går startavgiften till en riktigt trevlig kväll tillsammans mat dryck mm mm.
Ang ev boende kan jag nog snacka med en polare som har en stugby och han brukar vara reko typ ca 100 kr för en natt samt ca 200-300 kr i startavgift.
Givetvis kommer det att finnas priser att hämta men dessa fixar jag via sponsring. Om ni har båt med er är det kostnadsfritt att lägga i den i Ronneby.

Ge mig gärna förslag om ni har några bra ideer.

PS vi har ett grymt fiske här nere just nu DS

Hälsningar Chris

Bowen
2007-04-27, 21:44
stället för att vinnaren tar allt så går startavgiften till en riktigt trevlig kväll tillsammans mat dryck mm mm.
Ang ev boende kan jag nog snacka med en polare som har en stugby och han brukar vara reko typ ca 100 kr för en natt samt ca 200-300 kr i startavgift.
Givetvis kommer det att finnas priser att hämta men dessa fixar jag via sponsring. Om ni har båt med er är det kostnadsfritt att lägga i den i Ronneby.

Hälsningar Chris
God vad trevligt, om man kunde fiska gädda hade det vart riktigt trevligt! :)

Får la se, kanske har en båt snart!

Uberola
2007-04-27, 22:00
Slakta utlekt gädda är verkligen inte dumt, man kanske skulle va med.....

Chris
2007-04-27, 22:03

Hälsningar Chris

PS på tal om båtar ställer Göran som har stugbyn upp med båtar för endast 200 kr per dag DS

Chris
2007-04-27, 22:09
Slakta utlekt gädda är verkligen inte dumt, man kanske skulle va med.....

Givetvis så är det c&r som gäller.

Uberola
2007-04-27, 22:13
Givetvis så är det c&r som gäller.
Ja det utgick jag ifrån, men utlekt fisk slukar väldigt ofta betena så pass att avkrokning knappast går smärtfritt. Att då ha tävling e kanske inte så lyckat.
Men kanske bara jag som är gnällig, med tanke på att jag är emot dom flesta former av fisketävlingar.

Chris
2007-04-27, 22:28
Ja det utgick jag ifrån, men utlekt fisk slukar väldigt ofta betena så pass att avkrokning knappast går smärtfritt. Att då ha tävling e kanske inte så lyckat.
Men kanske bara jag som är gnällig, med tanke på att jag är emot dom flesta former av fisketävlingar.

Min tanke var att denna tävling skulle vara om ca en 5-7 veckor jag var ute idag och fiskade några timmar fick 4 st samtliga utlekta så har det varit sista tiden givevis inte alla men dom flesta så vi pratar ca 6-8 veckor efter lek men det är bra att du har synpunkter detta är första gången jag gör något som detta.
För övrigt fiskar jag tidvis med krokar utan hullingar för att göra C&R mer skonsam för fisken.
Hoppas att det finns intresse för att genomföra denna tävling då den till syftet är även att sammanföra fiskeintresserade personer för att på så sätt vidga våra vyer.

Fredrik"Gluggen"Radsby
2007-04-27, 23:12
Låter trevligt !! upp me lite info så ska du se att du får gensvar !! :)

Cobben
2007-04-28, 00:53

så du fiskar inte efter leken du . . . :goodwork:

Red Fatty
2007-04-28, 09:41
så du fiskar inte efter leken du . . . :goodwork:

Det skrev han inte, han skrev att han inte tycker att en tävling passar så bra att ha under efterleksfisket.

Flodebanan
2007-04-28, 13:12
Det skrev han inte, han skrev att han inte tycker att en tävling passar så bra att ha under efterleksfisket.

Så vad är skillnaden mellan att betala en startavgift innan du åker ut och mäta alla dina firrar över 75 under dagen gentemot att strunta i detta och bara fiska som vanligt?

Muskytracker
2007-04-28, 14:29
Uberola, din första tia var väl en välmatad efterleksgädda? Så länge kunniga fiskare ställer upp är det lugnt... Är dock inte intresserad, gillar inte att jaga efterlekfisk. Nu är det egentligen laxtrolling som gäller, men det här borrefisket ställer till det...:cool3:

Cobben
2007-04-28, 16:52

varför skriver du åt uberola ? tror han kan skriva själv, han gjorde ju det innan. Du behöver inte styra upp allt hela tiden, så grym är du inte

Rixman
2007-04-28, 20:47
Tror att jag och björne kommer ner se bara till att ha fixat det som fixas ska så blir det extra trevligt, tänker på lag-utstyrseln eller vad säger du kapten?

Har du några planer på vart "tävlingen" pch festen kommer hållas?

Ha det gutt så hörs vi i veckan !

Chris
2007-04-28, 22:34
Tror att jag och björne kommer ner se bara till att ha fixat det som fixas ska så blir det extra trevligt, tänker på lag-utstyrseln eller vad säger du kapten?

Har du några planer på vart "tävlingen" pch festen kommer hållas?

Ha det gutt så hörs vi i veckan !

Som det ser ut nu kommmer både boende och kvällsaktiviteterna att vara på rest Karön det är även där som båtarna ska utgå ifrån.

Jag jobbar just nu för att samtliga deltagare ska få varsitt bete vid start och jag vill begränsa tävlingen till Ronneby och när det gäller antal deltagare så är kanske ca 20-30 personer ganska lagom. Givetvis så kommer jag om inga yttre faktorer som jag ej kan påverka ställer till det att se till att laget har den utstyrsel som vi skall ha jag tar med mig samtlig utrustning när jag kommer hem från Kroatien i mitten av maj.
Jag har även haft ett samtal med krögaren och vi ska tillsammans hitta på en meny för kvällen.

Jag hoppas att de som funderar på att deltaga kan skriva det i detta forum.

Jag skulle även vilja se att fisketeam kommer ner då kan vi även ha en lagtävling.
Jag som är Kapten för det Svenska monarch.Dok Teamet skulle vilja mäta lite krafter med andra fisketeam samt lära känna er.

Chris
2007-04-29, 08:47
Tävlingen har nu tagit följande form.

Lördagen den 2/Juni 2007

Starten kommer att gå 08,00 i Ronneby
Tävlingen avslutas kl 16,00
Anmälningsavgiften blir 300 kr pp.
I priset ingår följande

Boende i stuga Lör till Sön
Väl tilltagen grillbuffe efter fisket på kvällen
samt vickning på senkvällen/natten
Uppkopierat sjökort
1 st jerk gjord i trä Värde ca 169 kr

Regler är följande

1. C&R
2. Digitalkamera med tillhörande kabel för koppla på en dator så att längden på gäddan kan styrkas.
3. De som fiskar med båtar skall utgå ifrån Ronneby
4. Mätstickor fås vid start
5. Antal priser beroende på antal deltagare
6. Deltagare skall återvända senast kl 16,00
7. Allt fiske sker på egen risk

Jag börjar nu även få ihop lite priser bla en fiskeresa till blekinge med boende samt båt,Jerkar mm mm.
För er som vill hyra båt kommer kostnaden att ligga på ca 200 kr.
Vill du/ni komma och vara med pm mig har ni övriga frågor eller tankar om detta skriv i forumet eller Ring mig på 0733-940986.

Återkommer om hur/när anmälningsavg betalas
Med reservationför mindre förändringar samt avlysning av tävling om ej tillräkligt med deltagare anmäler sig.

Abelsson
2007-04-29, 09:29
Avsluta fisket 16,00 i juni?? Visst.. Om inte fisket är det primära, utan aktiviteterna runtomkring är huvudmålet med "träffen" så är ja mä.. Annars hadde de väl varit lämpligt att börja fiska vid 16,00. Eller dela upp dagen i två perioder.. 05,00-10,00 . Halvlek med fria aktiviteter hehe.. Sen hoppa på andra ronden vid 16,00, å köra till, tja 22,00?? för dom som fortfarande är lämpliga för sjön vill säga hehe..

All credd till er som styrupp träffar m,m.. Det är ju skitkul att träffa nya bekantskaper med samma fettischism (stavfel??)

//Abel

Uberola
2007-04-29, 09:42
Uberola, din första tia var väl en välmatad efterleksgädda? Så länge kunniga fiskare ställer upp är det lugnt... Är dock inte intresserad, gillar inte att jaga efterlekfisk. Nu är det egentligen laxtrolling som gäller, men det här borrefisket ställer till det...:cool3: Där har du fel, smällfet förleksfisk med en lite krokspetts i näbben :cool2: . Ja jag fiskar efterleksfiske ibland men inte alls i samma omfattning som förleksfiske. Som sakt, jag är emot dom flest former av tävlingsfiske. Tävlingar lockar fram folk som är giriga efter priser och dessa är ofta inte några bra C&R fiskare. Det fuskas sjukt mycket på dom flesta tävlingar. Sumpade fiskar, fiskande i förbjudna områden, fryst fisk. Langning av fisk mellan båtar osv osv osv.

Chris
2007-04-29, 10:13
Avsluta fisket 16,00 i juni?? Visst.. Om inte fisket är det primära, utan aktiviteterna runtomkring är huvudmålet med "träffen" så är ja mä.. Annars hadde de väl varit lämpligt att börja fiska vid 16,00. Eller dela upp dagen i två perioder.. 05,00-10,00 . Halvlek med fria aktiviteter hehe.. Sen hoppa på andra ronden vid 16,00, å köra till, tja 22,00?? för dom som fortfarande är lämpliga för sjön vill säga hehe..

All credd till er som styrupp träffar m,m.. Det är ju skitkul att träffa nya bekantskaper med samma fettischism (stavfel??)

//Abel

Du har rätt när det gäller att fisket inte är det primära under denna helg men det finns inget som hindrar att om man önskar att fiska under kvällen och givetvis under Söndagen

galt
2007-05-01, 19:29
Tjena! Jag och en kompis kommer gärna på tävlingen. Vi var uppe och fiskade i ronneby i helgen och återkommer gärna. Vad gäller båt hyr vi gärna en av de båtarna för 200 kr om dessa går att boka redan nu. MVH Pelle

Ps Mycket trevligt initiativ

Chris
2007-05-01, 20:42
Tjena! Jag och en kompis kommer gärna på tävlingen. Vi var uppe och fiskade i ronneby i helgen och återkommer gärna. Vad gäller båt hyr vi gärna en av de båtarna för 200 kr om dessa går att boka redan nu. MVH Pelle

Ps Mycket trevligt initiativ

Kanon! När det gäller båtarna så är det först till kvarn som gäller jag har reserverat en till dig. Än så länge så är det ca 15 personer som skall vara med.

Chris
2007-05-02, 16:55
Kanon! När det gäller båtarna så är det först till kvarn som gäller jag har reserverat en till dig. Än så länge så är det ca 15 personer som skall vara med.

Ok imorgon åker jag tilll Kroatien igen för att fiska lite mal öring och hucho.
Ni som är intresserade att komma ner till denna träff kan pm mig med telenr så slår jag en signal när jag kommer hem.

Jag kommer att maximera deltagandet till ca 30 personer så ökar chansen att kamma hem prisbordet som består av bla jerkspö,rulle,jerkar.fiskeresa till blekinge inkl boende och båt mm mm jag ska även nu under min resa försöka få fram en specialrulle från Daiwa som är tillverked till Monarch doks butiker.

Ni som är nya på tråden kan läsa om "tävlingen" lite längre upp på sidan.

Skitfiske på er alla så hörs vi när jag kommer hem.