handdator

Visa fullständig version : Ottersjön 18/6 -03

Berndtsson
2003-06-18, 01:33
Jag och brorsan åkte upp till ottersjön, som är en av abborrsjöns fiskevårdsförenings sjöar, för att fiska pigg sommarabborre. Efter ca. fem minuters fiske får brorsan en regnbåge på ca. 2kg. Efter att glädjen över den landade fisken lagt sig får han en till regnbåge på lite över kilot. Sedan var det lungt ett par timmar, inte ens abborren ville hugga på mina dagen till äran nyförskaffade vobblers. när klockan blivit en stund efter 11:00 och knotten blivit lite väl påträngande började vi tröttna och funderade på att gå hem. Men som tur var propsade jag på ett sista kast och fick på en öring som vägdes in till knappa kilot.

Okej att brorsan fick mer fisk i kilo, men inget slår vild fisk med hela fina fenor under drillningen.

Inte en enda abborre, men en helt underbar fiske tur ändå.

Återkommer med lite bilder.

/Berndtsson

Åsunden
2003-06-18, 08:34
Härligt Berndtsson! Nästa gång hoppas jag du slipper fettfenorna och att den randige riddaren biter på! fniss

Var ligger denna sjö? Ingår den i Svartedalens fvo, eller är det Kroksjöns fvo, eller...?

Vilka vobbler använde du?

Berndtsson
2003-06-18, 11:19
Originally posted by Åsunden
Härligt Berndtsson! Nästa gång hoppas jag du slipper fettfenorna och att den randige riddaren biter på! fniss

Var ligger denna sjö? Ingår den i Svartedalens fvo, eller är det Kroksjöns fvo, eller...?

Vilka vobbler använde du?

Ja kroksjön, fast det heter abborrsjöns fvf.

Jag använde följande: Fat rap 5cm Red Crawdad, mini fatrap 3cm perch, Countdown 7, 5 och 3 cm i färgerna firetiger,gold fluorescent red och fire minnow, provade ävenskitter pop 5cm fire tiger.

Öringen tog på en countdown 5cm fire minnow. De två regnbågarna tog på vibrax spinnare i nån skrikig färg.

/Berndtsson

Berndtsson
2003-06-18, 22:59
Lite bilder på fiskarna, efter som kameran inte var med under fisketuren så fick jag ta lite bilder hemma.

Berndtsson
2003-06-18, 23:03
Fiskarna är ju inte så värst vackra efter som dom legat i en plastpåse några timmar innan bilderna togs.

Matrim Cauthon
2003-06-19, 14:20
hör att man inte ska förvara fisk i plastpåse :P haha ingen kritik ;) tat lungt, grattis iaf :)

Foppa
2003-06-19, 15:21
Har också hört det.. men jag gör det ändå ibland....

Matrim Cauthon
2003-06-19, 15:55
jag med :D

Berndtsson
2003-06-19, 23:17
Oki, man lär sig nått nytt varje dag. Men är det nån som har några bättre ideer. Man kan ju hänga den i nått träd medans man fiskar, men sen när transporten hem tar vid, hur löser man det bäst då? Inte vill man ju ta in fisk i bilen som såsar ner och lukter.

/Berndtsson

hebbe
2003-06-20, 05:00
ja brukar ha med en kylväska och lägga in dom i tidningspapper tex. dagstidning/fredrik

Berndtsson
2003-06-22, 00:20
Originally posted by hebbe
ja brukar ha med en kylväska och lägga in dom i tidningspapper tex. dagstidning/fredrik

Ja det funkar ju, men det är ju lite klumpigt att släpa med en kylväsk när man fiskar, iaf om man skall vara rörlig och fiska av stora ytor från land. Men man kan ju ha en i bilen.

/Berndtsson

korten
2003-06-22, 00:33
jag brukar köra med plastpåse.. varför ska man inte ha det?