Visa fullständig version : Skall köpa en ny haspelrulle!
Hej alla glada fiskeproffs och amatörer... ;)
Jag har funderat på att köpa en haspelrulle för gädd- gös- hö-fiske mm...
Skulle vilja ha en stradic 2500FA men den kostar ju hela 1895:- Lite väl mycket tycker jag...
Har även funderat på super X gt 3000, den går på 1495:-
Den sist nämda är ganska dyr också så har ni andra bra tips på rullar runt 1000-1500?
En Daiwa samurai 7i 2500 skulle nog vara en bra rulle för 990:-
Har någon här erfarenheter av denna rulle?
OBS: Vill inte ha en OKUMA metaloid så ni bara vet! :)
schlusser
2003-06-24, 11:09
stasta på super x eller stradic, två helt underbara rullar som jag lovar att du inte blir missnöjd med!
lillgustaf
2003-06-24, 11:17
jag har an Daiwa samurai 3i 2550 infinte och med den är jag hel nöjd så jag skulle bli förvånad om du inte blir det med samurai 7i 2500
Jag tycker ju SHimano Sahara är het, men det tycker inte alla andra
Originally posted by schlusser
stasta på super x eller stradic, två helt underbara rullar som jag lovar att du inte blir missnöjd med!
Jo, det är jag också säker på.
Men dem är ju så himla dyra. Sen skall man köpa lina till också. Då blir det närmare 2000kr man får punga ut med. :( Men, men det kanske är värt varenda krona...
Samurai 7i 2500 fick ju jätte bra testresultat i FFA n#3&4 2003! Så det lutar åt det hållet lit mer just nu i alla fall.
qvarnis25
2003-06-24, 13:03
Va e de för fel på metaloiden då!? ) E riktigt nöjd med min. Slår ju de flesta i den prisklassen.
qvarnis25
2003-06-24, 14:34
Smaken e ju som baken. Men kan hålla med om att det är lite mkt krom ibland. Stradicen är även min favorit. Men sen går den ju på två studiebidrag som sagt. Blir tufft att varken köpa fiskegrejer eller gå ut på två månader. =) vet inte om du har de, men tycker att du ska testa några av mitchells dyrare rullar. En del e sådär men några är kanon! Själv är jag lite anti daiwa, tycker de grova överpriser om man jämför kvalitén med andra rullar. Då köper jag hellre båda abu, shimano och okuma.
Tack för alla tips, men det blev en Shimano Super X 3000Gt i alla fall... Snacka om att den verkar sköön... Nu vill man bara ut och fiska, men vilket pissväder vi har fått då! Bläää. Nu får solen titta fram. :sol:
http://www.buyit.se/sportfiskeboden/bilder/no_shimanosuperxgt3000.jpg
buster.L
2003-07-08, 13:24
Tjenamors , jag inhandlade precis en Shimano super x 1000 GT
samt ett berkley ssgs90ml titanium spö 7-28 gram ...
kände på ett gäng rullar innan,twinpower va värst fast för dyr för den lilla skillnaden till en super x ..
shimano saharan kändes som nån hällt grus i ....hehe
fifan nu är man kräsen :D
Svinga på boys .