handdator

Visa fullständig version : fiskesällskap för resa söderut sökes!

Hjonsson
2007-06-05, 20:09
Hej alla fiskesnackare nån som är intresserad av att fiska ihopp med mig i sommar?
Ett par fiskedagar i värmland är redan bokade med keff, men jag vill gärna resa längre söderut. Fisket jag kommer bedriva är mete och de flesta arter är intressanta. Jag har varken körkort eller bil men transporter mellan större städer går lätt att ordna med buss/tåg. Någon som är intresserad av lite fiskesällskap eller vill bjuda in till lite fiske så är det bara att säga till jag har planerat att vara ute i 2-3 veckor.

Sg
2007-06-05, 20:22
Hej alla fiskesnackare nån som är intresserad av att fiska ihopp med mig i sommar?
Ett par fiskedagar i värmland är redan bokade med keff, men jag vill gärna resa längre söderut. Fisket jag kommer bedriva är mete och de flesta arter är intressanta. Jag har varken körkort eller bil men transporter mellan större städer går lätt att ordna med buss/tåg. Någon som är intresserad av lite fiskesällskap eller vill bjuda in till lite fiske så är det bara att säga till jag har planerat att vara ute i 2-3 veckor.

Keff snackade med mig om det. Jag kommer jobba som en idiot i sommar så antalet lediga dagar blir mkt få. Men det är möjligt att jag kommer kunna pricka in några dagar i tex helige å (färnafiske).

Hjonsson
2007-06-05, 20:29
De hadde ju varit kul, får hoppas att du får lite ledigt från jobbet. hör bara av dig till keff eller mig när du vet

Keff snackade med mig om det. Jag kommer jobba som en idiot i sommar så antalet lediga dagar blir mkt få. Men det är möjligt att jag kommer kunna pricka in några dagar i tex helige å (färnafiske).

Alessandro
2007-06-05, 20:33
Om du kommer förbi Kalkatraz med båt så kan jag visa dig var Paviken ligger, går att åka buss dit....

Hjonsson
2007-06-05, 21:03
Kalkatraz vart ligger de? Båten lämnar jag nog hemma, eller med båt menar du färja då eller?
Om du kommer förbi Kalkatraz med båt så kan jag visa dig var Paviken ligger, går att åka buss dit....

Alessandro
2007-06-05, 23:03
Jepp, Paviken ligger på Kalkatraz...

KG?
2007-06-05, 23:22
Jepp, Paviken ligger på Kalkatraz...

Gotland kan ju vara enklare för såna som inte är införstådda med humorkvalitén på "Kalkatraz"...

Alessandro
2007-06-05, 23:28
Trodde alla specimen fantaster visste ungefär var Paviken och deras 3 pannors rudor finns....

KG?
2007-06-05, 23:32
Trodde alla specimen fantaster visste ungefär var Paviken och deras 3 pannors rudor finns....

Det borde kanske vara så, men du vet väl att det är misslyckande varje gång man tänker innan man skriver inlägg...

Hjonsson
2007-06-05, 23:37
Jo klart jag känner till paviken och att det ligger på gottland =)

këff
2007-06-07, 20:37
ruda eller sutare i värmland?

Hjonsson
2007-06-07, 23:40
Måste man vällja eller?
;)
ruda eller sutare i värmland?

Jonas 37
2007-06-08, 00:03

Är inte forumprofilen "Rödingen" från dina trakter? ta med honom och släpp av honom i Eskilstuna.Han och KG kan ju fiska gädda ihop i nån vecka.På hemresan så så följer KG med till Rödingens hemmavatten för lite lakmete, :banana:

këff
2007-06-08, 05:04
Är inte forumprofilen "Rödingen" från dina trakter? ta med honom och släpp av honom i Eskilstuna.Han och KG kan ju fiska gädda ihop i nån vecka.På hemresan så så följer KG med till Rödingens hemmavatten för lite lakmete, :banana:

rödingen tackar nog inte nej till en virre och fiske med KG;)

IcyStorM
2007-06-08, 08:47
Hur långt söderut har du tänkt åka?
Skulle väl kunna tänka mig att ta med dig på lite karpmete i linneasjön som i övrigt är en av södra sveriges absolut artrikaste sjöar. Exempel på fisk som går där förutom karp: gädda, aborre, mört, sarv, löja, björkna, braxen, sutare, ål, mal, regnbåge...
Ligger ju i Nybro (Kalmar Län) så det är en bit.
Fredrik Mangotsson beskriver sjön ganska bra här:
http://svensktmete.se/art.php?postID=49

Hjonsson
2007-06-08, 13:06
Kan absolut tänka mig att åka ned ditt, ska läsa länken.
Hur långt söderut har du tänkt åka?
Skulle väl kunna tänka mig att ta med dig på lite karpmete i linneasjön som i övrigt är en av södra sveriges absolut artrikaste sjöar. Exempel på fisk som går där förutom karp: gädda, aborre, mört, sarv, löja, björkna, braxen, sutare, ål, mal, regnbåge...
Ligger ju i Nybro (Kalmar Län) så det är en bit.
Fredrik Mangotsson beskriver sjön ganska bra här:
http://svensktmete.se/art.php?postID=49

Hjonsson
2007-06-08, 13:07
Tror inte heller han skulle tacka nej. Vi kanske skulle ta videokameran och göra en dokumäntär om det ;)
rödingen tackar nog inte nej till en virre och fiske med KG;)

këff
2007-06-10, 05:38
jonas kan tänka sig att åka till antorpa om du är sugen? ring mig sen så kan du få hans nummer.

Hjonsson
2007-06-10, 13:25
OK jag ringer sen

jonas kan tänka sig att åka till antorpa om du är sugen? ring mig sen så kan du få hans nummer.

IcyStorM
2007-06-11, 21:27
Kan absolut tänka mig att åka ned ditt, ska läsa länken.

Trevligt! Kanske kan bli något då :)
Är nog hemma större delen av Sommaren i alla fall.

Fast det har blivit lite trögare i år känns det som..
Jag fick iaf en 7.5a för inte så länge sen, det är väl godkänd fångst. ( http://fiskesnack.com/fotogalleri/showimage.php?iid=33546&cid=26&sort=date )
Plus att det går några enskilda gräskarpar på över 10 i sjön.

Naja hör av dig via PM eller något sånt :P
Hittade till tråden igen av en slump :)

Rödingen
2007-06-12, 12:34

KG? är alltid välkommen upp och dra lite lake