handdator

Visa fullständig version : Trailerramp Furusund och Nynäshamn?

ahelsing
2007-06-08, 12:16
Någon som vet något om trailerramper vid Furusund och Nynäshamn och som är asfalterade eller betong och som inte är allt för branta? Jag kör en framhjulsdriven bil och trailer plus båt väger 1300 kg. Gratisramper såväl som betalramper är intressanta.

Jag har lagt i vid Morarna på Gålö men där hade jag problem med att bilen kasade bakåt när jag drog upp båten på trailern och det var nätt och jämt att jag kom upp. Mycket däcksrök blev det, men jag slapp slira på kopplingen i alla fall... Kanske hade hjälpt lite om jag borstat av gruset från rampen innan, men jag tror inte jag vågar testa igen.

Old Firehand
2007-06-08, 12:27
Någon som vet något om trailerramper vid Furusund och Nynäshamn och som är asfalterade eller betong och som inte är allt för branta? Jag kör en framhjulsdriven bil och trailer plus båt väger 1300 kg. Gratisramper såväl som betalramper är intressanta.

Jag har lagt i vid Morarna på Gålö men där hade jag problem med att bilen kasade bakåt när jag drog upp båten på trailern och det var nätt och jämt att jag kom upp. Mycket däcksrök blev det, men jag slapp slira på kopplingen i alla fall... Kanske hade hjälpt lite om jag borstat av gruset från rampen innan, men jag tror inte jag vågar testa igen.

Hej Ahelsing; I Nynäshamn finns det flera "fria" asfalterade trailerramper, bl.a. en nere vid hamnen och en vid båtklubben någon kilometer söderut.

Vid Furusund har du en "betalramp" vid Solö brygga och en låst vid Grovstanäs. Det finns också 3-4 naturramper runt Furusund om du byter din "tvångsmatade trollhättemoped" mot en Subaru Outback, MB 4-matic eller annan lämplig dragbil.
Alla stora gäddor, gösar och laxar går därute och väntar på just dig!
Go for the Big Ones!
Old Firehand

abbarn
2007-06-08, 12:37
sportfiskarna.se/stockholm båtramper