handdator

Visa fullständig version : Bankstick + Buzzerbar = Sant?

Lazinko
2003-06-26, 23:56
hehe!
Har skaffat mig 1 Bankstick som man fick till en liten klyka till för ett spö.
Sen finns det Buzzerbars man kan ha 3 spön på.
Kan jag skaffa en sån o skruva på?
isåfall får jag en extremt billig Rod-POD!
Då kan jag skaffa en till Bankstick o ha därbak så inte spöna repas ju! Låter det smart eller smart?

El Crapone
2003-06-27, 00:00
Ja och nej =)
Det blir ju knappast en Rod pod.. den kan man ju sätta på bryggor, och sten o grejer, vilket du itne kan göra med banksticks--

Lazinko
2003-06-27, 00:01
Klart man kan!
Kan banga ner den i Brygg-springorna ju.
Och lägga stenar så de lutar på den så den står upp !

Topper
2003-06-27, 00:26
gör som jag har gjort på mitt favorit ål ställe där har jag helt enkelt borrat hål i bryggan en liten bit så att man kan trycka ner Banksticksen.fungerar super bra, och om det är någon som säger att det är deras brygga säger du bara att det va så.man kan ju torsta men chansen är liten=) skitfiske//lukas

Lazinko
2003-06-27, 00:30
hehe bra idè!

qvarnis25
2003-06-27, 02:22
Lazinko: Jag går själv i pod-rod tankar. Men tycker inte att du ska köpa "ett extremt billigt" för då e risken stor att de mest kommer att krångla. Är de ställbar bankstick du har köpt? vad fiskar du med för spön, alarm, quivertip, swingtip? om du kör med quivertip så ska du inte köpa pod-rod. Köp istället fem st billiga ställbara banksticks till. Så kan du fiska "snyggt" me tre spön och ändå ställa dem som du vill. Enklare där de e lite trångt. + nödvändigt om du kör med Q.tip.

qvarnis25
2003-06-27, 02:23
Flåt. Rod-pod... =)

Lazinko
2003-06-27, 02:47
jagh ar inga alarm, sitter o vaktar spöna hela tiden, eller har ålbjällror på !
har feederspön o metar med, och ett stort haspelspö med tunn topp. det är en ställbar Bankstick ja

qvarnis25
2003-06-27, 03:16
Vad för feederspön?

Push-Up
2003-06-27, 07:38
Bank sticks é oftast ett bra alternativ, men vid hårda underlag står man inför ett jobbigt problem....Rod-Pod, fungerar överallt!
Det bästa är helt klart en kombination, av rod pod och bank-sticks!!

För övrigt håller de billiga rod-poden oftast OK kvalitet.

Ett feederspö, är ett spö med mjuka utbytbara toppr för bottenmete, så känsliga att du ser nappet i toppen. Kanon skojj fiske för övrigt.

DanneStock
2003-06-27, 11:21
Det är en fördel att ha två bankstick till varje buzzer. Måste vara ett väldigt bra underlag för att en bankstick med tre spön på ska stå bra. Köp annars sex billiga banksticks och kör på det istället.

Lazinko
2003-06-27, 14:50
trodde man behövde en till varje spö, spöänden kan ju luta mot marken!

qvarnis25
2003-06-27, 14:57
Originally posted by Push-Up
Bank sticks é oftast ett bra alternativ, men vid hårda underlag står man inför ett jobbigt problem....Rod-Pod, fungerar överallt!
Det bästa är helt klart en kombination, av rod pod och bank-sticks!!

För övrigt håller de billiga rod-poden oftast OK kvalitet.

Ett feederspö, är ett spö med mjuka utbytbara toppr för bottenmete, så känsliga att du ser nappet i toppen. Kanon skojj fiske för övrigt.

hehe. Jo tack PU, jag vet... Undrade va han hade för några.

Har varit med om sådan som krånglar, blir gängliga å vingliga. Vid bara lite ojämnt fördelade vikt mm....
men de e ju sälln man metar på ställen där dt är t ex är klippor. Så om man väljer antingen eller så är sticks bättre. Eller håller du inte med?

:kung1:

Push-Up
2003-06-27, 16:54
Rent personligt av hur jag fiskar så hade jag valt Rod-Pod men det beror till stor del på hur det ser ut där vi ofta huserar. Oftast då i jakt på ålen, bryggor, kajjer, broar, och andra bekvämare platser att sitta på t.ex berg.
Men vid t.ex sikmete, braxmete, sutarmete osv. så väljer jag nästan otvivelaktigt banksticks....

:)"lika bra å köpa allt så man har" :)

Matrim Cauthon
2003-06-27, 17:03
qvarnis erkänn! fiskecenter är coolare än kurres :P kurres var bättre förr

Push-Up
2003-06-27, 17:40
Är det fortfarande samma kille i rullstol som har fiskecenter? Och jobbar den där Micke "tror jag han hette" kvar?

Matrim Cauthon
2003-06-27, 22:11
yep, såvitt jag vet.............