handdator

Visa fullständig version : Fladen

BFT
2007-07-15, 11:59
Är det någon som har testat Fladens elmotorer, och kan säga om det är något att satsa på.

catchandreleasearn
2007-07-22, 00:06
Dom verkar vara skit då kåpan som chippet mm ligger inuti inte håller ute fukt och då kortsluter så vissa steg ej fungerar eller överhuvudtaget inte drivier runt motorn.
Satsa på Motorguide eller Minnkota, 2 säkra kort!
Min motorguide har hållt i 5 år och den är väl använd:)

spiggo
2007-07-22, 00:53
Vi säljer Fladens motor Maxximus (även Minnkota) och ja visst har det varit en del problem med läkage och kortslutningar. Det berodde på en enda sak. Nämligen en liten packning som sitter innanför propellern. Den höll inte tätt. Så nu ska detta vara åtgärdat. Vi fick nya packningar och bytte själva på de motorer vi hade kvar i butiken, det tog 2 minuter att åtgärda. Har dock inte testat den själv, jag har en Minnkota 36. Däremot har en vän till mig köpt en och är helnöjd. Sen finns det ju för och nackdelar. Fladen är betydligt billigare än Minnkotan, men är betydligt tyngre, då riggen och motorfästet är gjord i stål/gjutjärn. Minnkotan är gjord i komposit. Fladen har en indikator som visar hur mycket batterikapacitet som är kvar, det har inte Minnkotan. Bägge har 5 lägen fram och 3 bakåt. Bägge har en lite förlängningsarm. Sen så är det ju så, att köper du en Minnkota så vet du vad du får. Den har ju hängt med ett tag. Jag köpte min ett år innan Fladen kom ut med sin. Hade bägge funnits då jag skulle köpa så hade jag nog gått på den dyrare i alla fall. . .dvs. Minnkotan.

// Spiggo

ob
2007-07-22, 01:05
Fladen är betydligt billigare än Minnkotan, men är betydligt tyngre, då riggen och motorfästet är gjord i stål/gjutjärn. Minnkotan är gjord i komposit.
// Spiggo

Rigg gjord av metall kan ju inte alls vara bra. Även en mycket liten krökning av axeln måste ju vara förödande?

Elmotorer har (eller bör ha) en mycket lång livslängd, så det är nog bättre att lägga lite mer pengar på saker som man vet håller.

Ambassadeur5000
2007-07-22, 01:16
Bara att döpa all sin utrustning till MAXXIMUS, rullar och motorer, bara det skvallrar om - ja ni vet. FLADEN har säkert en och annan godbit men det mesta verkar vara ren skit!!!

ob
2007-07-22, 01:21
Bara att döpa all sin utrustning till MAXXIMUS, rullar och motorer, bara det skvallrar om - ja ni vet. FLADEN har säkert en och annan godbit men det mesta verkar vara ren skit!!!

Det värsta tycker jag är att Fladen verkar tillverka sina gjutformar med andra tillverkares produkter som mall, och sedan marknadsför sina identiska kopior som om dom var det mest innovativa sedan hjulet...

Ambassadeur5000
2007-07-22, 01:29
Det värsta tycker jag är att Fladen verkar tillverka sina gjutformar med andra tillverkares produkter som mall, och sedan marknadsför sina identiska kopior som om dom var det mest innovativa sedan hjulet...

Hahaha:ogen: Sant! Jag har väl egentligen inga bra erfarenheter av Fladens produkter. MaXXimus-rullar som krånglar - redan ur kartong, Tafsar som brister innan nylonlinan ger upp och betesringar som blir till 8or bara man rycker i dem, mmmmm - Kvalitetsprodukter!!!

Fladen inriktar sig helt klart på Svensson som bara fiskar ibland, helt enkelt Mack-prylar. Dessa människor har kanske inte de krav som de flesta mer avancerade sportfiskare har. Egentligen så borde man knappt diskutera dessa "försmak av döden-produkter" alls.

Skitfiske:blah:

Shitlake
2007-07-22, 02:06
det enda dom gjort bra e flytoveraller,allt annat e nog skit,så de så!!!!!!!

Flodebanan
2007-07-22, 02:29
Hahaha:ogen: Sant! Jag har väl egentligen inga bra erfarenheter av Fladens produkter. MaXXimus-rullar som krånglar - redan ur kartong, Tafsar som brister innan nylonlinan ger upp och betesringar som blir till 8or bara man rycker i dem, mmmmm - Kvalitetsprodukter!!!

Fladen inriktar sig helt klart på Svensson som bara fiskar ibland, helt enkelt Mack-prylar. Dessa människor har kanske inte de krav som de flesta mer avancerade sportfiskare har. Egentligen så borde man knappt diskutera dessa "försmak av döden-produkter" alls.

Skitfiske:blah:

Kul att se ni har testat alla Fladens produkter. Finns enstaka spöserier, rullar och även ismetespön för att nämna några. Fladens Conrads var ett tag väldigt i svängen när det gällde trollingfiske efter de blanka. Jag har en betesnål från Fladen som funkar alldeles utmärkt. Sedan säljs det en väldans massa pirkar i div. utförande som fungerar bra. För att nämna några exempel.
Vill inte försvara märket på ngt sätt, men att säga att ALLT dom har är skit utan att ens ha testat 10% talar väl sitt tydliga språk för att citera ovanstående.

Bowen
2007-07-22, 02:41
Kul att se ni har testat alla Fladens produkter. Finns enstaka spöserier, rullar och även ismetespön för att nämna några. Fladens Conrads var ett tag väldigt i svängen när det gällde trollingfiske efter de blanka. Jag har en betesnål från Fladen som funkar alldeles utmärkt. Sedan säljs det en väldans massa pirkar i div. utförande som fungerar bra. För att nämna några exempel.
Vill inte försvara märket på ngt sätt, men att säga att ALLT dom har är skit utan att ens ha testat 10% talar väl sitt tydliga språk för att citera ovanstående.
Du är så duktig!

KG?
2007-07-22, 02:55
Flytoverallerna är ju bra. Fladen har dessutom mycket andra produkter, en hel del som riktar sig till fiskare som exempelvis "Ambassadeur5000" och "Kimbow". Inte mycket att säga om det, klart det ska finnas produkter till alla.

Bowen
2007-07-22, 02:56
Flytoverallerna är ju bra. Fladen har dessutom mycket andra produkter, en hel del som riktar sig till fiskare som exempelvis "Ambassadeur5000" och "Kimbow". Inte mycket att säga om det, klart det ska finnas produkter till alla.
Då är det ju också bra att dom har X X X X L på sina overaller så även du kan använda dom..

KG?
2007-07-22, 03:02
Ja, jag skrev ju att overallerna är bra.

Bowen
2007-07-22, 03:05
Ja, jag skrev ju att overallerna är bra.
Precis..

KG?
2007-07-22, 03:13
Rätt häftigt att vara lite hemlig och se till att det inte syns att man surfar på forumet. Jag skulle också vilja kryssa i den rutan men törs inte riktigt...

Bowen
2007-07-22, 03:18
Rätt häftigt att vara lite hemlig och se till att det inte syns att man surfar på forumet. Jag skulle också vilja kryssa i den rutan men törs inte riktigt...
Alltid stör det nån, i alla fall en, och det räcker för mig!
Puss.

Flodebanan
2007-07-22, 03:24
Du är så duktig!

NO SHIT?

Wreckbender
2007-07-22, 09:55
Jag har ett Fladen Warbird 390cm 50-150gr, Faktiskt ett riktigt dugligt spö till en svenssonfiskare som jag.

spiggo
2007-07-22, 11:30
Har också ett warbird, till havsöringarna i Älvkarleby. Funkar klockrent!!!

Ambassadeur5000
2007-07-22, 12:38

Det är klart att du har rätt i det, vissa produkter är säkert bra, spöna tex och kläderna också för den delen. Men har man köpt en del produkter där det mesta varit skräp så känner man ju inte - Ja nu skall vi köpa in hela sortimentet och testa.
ABU tex har ju mycket skräp också men det känns ändå som de har lite högre krav än Fladen.
Sedan räcker säkert ofta deras produkter kvalitetsmässigt åt de som fiskar lite mer sällan.

Så kan det vara ;)

CalleX
2007-07-22, 13:33
Du är så duktig!

Då är det ju också bra att dom har X X X X L på sina overaller så även du kan använda dom..

Alltid stör det nån, i alla fall en, och det räcker för mig!
Puss.

Du är verkligen en stämningshöjare...

Någon som testat deras guldiga lågprofilare? Funderad lite löst på att skaffa den till ett ytbetes set...

Ambassadeur5000
2007-07-22, 13:38

Någon som testat deras guldiga lågprofilare? Funderad lite löst på att skaffa den till ett ytbetes set...

Yepp!

Samma rulle som Fishit säljer under namnet JaXXon. Jag har den som säljs under namnet Rozemeijer. Den har ett lager till. Ganska okej rulle faktiskt med tanke på priset. Vet att Gladsax säljer Rozemeijer Saphir 3500.
Den är ju av plast men ganska okej.

:cheers:

Danne67
2007-07-23, 02:45
Vi säljer Fladens motor Maxximus (även Minnkota) och ja visst har det varit en del problem med läkage och kortslutningar. Det berodde på en enda sak. Nämligen en liten packning som sitter innanför propellern. Den höll inte tätt. Så nu ska detta vara åtgärdat. Vi fick nya packningar och bytte själva på de motorer vi hade kvar i butiken, det tog 2 minuter att åtgärda. Har dock inte testat den själv, jag har en Minnkota 36. Däremot har en vän till mig köpt en och är helnöjd. Sen finns det ju för och nackdelar. Fladen är betydligt billigare än Minnkotan, men är betydligt tyngre, då riggen och motorfästet är gjord i stål/gjutjärn. Minnkotan är gjord i komposit. Fladen har en indikator som visar hur mycket batterikapacitet som är kvar, det har inte Minnkotan. Bägge har 5 lägen fram och 3 bakåt. Bägge har en lite förlängningsarm. Sen så är det ju så, att köper du en Minnkota så vet du vad du får. Den har ju hängt med ett tag. Jag köpte min ett år innan Fladen kom ut med sin. Hade bägge funnits då jag skulle köpa så hade jag nog gått på den dyrare i alla fall. . .dvs. Minnkotan.

// Spiggo

Beror på modell, PowerDriven har iallafall indikator.

/D

Bowen
2007-07-23, 03:18

Du tror inte det beror på att vissa andra fjantar sig? Har du lite svårt att se detta?! Eller vill du inte se det.

bakos
2007-07-23, 04:02

köpte en sån, den rasade tredje turen, inte kört med beten över 20g,
bara små jiggar mm. den blev bara mer och mer trögvevad och spolen snurrade trögare och trögare

Gruvis
2007-07-23, 04:39
har lite fladen wobbler som jag gillar skarpt

BFT
2007-07-23, 12:57
Tack för synpunkterna på elmotorerna! En polare funderade på o köpa en sådan. Har själv en minn kota o är mycket nöjd med den. Intressant också att läsa om era andra synpunkter på Fladens prylar. Har flytväst o ismetespön ur deras sortiment o de duger gott åt mig. Är man på rätt humör är ju även pajkastning kul ibland =)

spiggo
2007-07-23, 13:17
Danne67: Ja, det har du rätt i. Jag jämförde med min 36:a för enkelhetens skull.

Mvh Spiggo

Hulan
2007-07-23, 13:43
Mjo kan nog hålla med om att Fladen grejorna kan vara ganska kass. Köpte en modell av deras pimpelspön som inte höll i 5 minuter. Samt att isdubbarna från fladen gick sönder redan när jag skulle hänga dom om halsen. Kan tillägga att det var 20-25 grader kallt, men det är ju vinterutrustning så lite kyla ska väl inte skada. Däremot funkar ju conradbetena kalas och dom kan man ju slita och slänga som man vill, kostar ju bara 29 spänn på ÖB.

VectoR
2007-07-23, 13:51
Du tror inte det beror på att vissa andra fjantar sig? Har du lite svårt att se detta?! Eller vill du inte se det.

Vem "fjantade" sig innan dig i den här tråden?

Carol
2007-07-23, 14:08
Köpte Fladens 40 lbs på ÖB för några månader sen, kört en hel del funkar klockrent - 1700 spänn och 2 års garanti är ju rätt bra. Har man inte haft en elmotor förut är det kanske bra första motor.

CalleX
2007-07-23, 18:18
köpte en sån, den rasade tredje turen, inte kört med beten över 20g,
bara små jiggar mm. den blev bara mer och mer trögvevad och spolen snurrade trögare och trögare

Låter ju konstigt - gick du inte tillbaka med den?

CalleX
2007-07-23, 18:20

Jag tyckte Flodes svar var fullt berättigat i tråden medan dina inlägg var endast för att provocera och förlöjliga - du nämnde ju inte ens något som hade med ämnet att göra...men det är kanske något som inte DU vill se?

Bowen
2007-07-23, 18:39
Vem "fjantade" sig innan dig i den här tråden?
Ja det är tydligt att man ser vad man vill..

KG?
2007-07-23, 19:17
Ja det är tydligt att man ser vad man vill..

Uppenbarligen...Tydligen vill jag se att det första inlägget i den här tråden som inte hade med ämnet att göra och var ett litet påhopp var författat av Kimbow. Det intressanta är väl hur man bär sig åt för att se nåt annat?

Ambassadeur5000
2007-07-23, 19:53
Jag tyckte Flodes svar var fullt berättigat i tråden medan dina inlägg var endast för att provocera och förlöjliga - du nämnde ju inte ens något som hade med ämnet att göra...men det är kanske något som inte DU vill se?

Nä det gjorde han inte - Han försvarade mig mot Flodebananen! Jag tror ju knappt att denna Flode har testat hela Fladens sortiment heller, även om han nu jobbat/jobbar i fiskebutik.
Flode är säkert en oerhört kunnig fiskare/säljare, säkert inte av denna värld men han har ett sätt som får alla män......

Det skulle vara gött ifall vi kunde ge fan i att tjafsa mer nu - Nu skall jag ha kul vare sig med eller utan ert tjööööt:winner:

CalleX
2007-07-23, 21:17
Det skulle vara gött ifall vi kunde ge fan i att tjafsa mer nu - Nu skall jag ha kul vare sig med eller utan ert tjööööt:winner:

Det tycker nog de flesta men Kimbow har en förmåga att dra igång bråk i tråd efter tråd...

Ambassadeur5000
2007-07-23, 21:35
Det tycker nog de flesta men Kimbow har en förmåga att dra igång bråk i tråd efter tråd...

Jag känner Kim, och han är en oerhört trevlig och juste kille på alla sätt. Han har tagit med mig i sina båtar massor med gånger och visat mig fiskesätt som jag inte hade en aning om - och dessutom på ett pedagogiskt sätt!!! Han har väl tröttnat precis som jag på alla "messersmittar" och "förståsigpåare" här på FS som inte kan ge ett gott råd utan att samtidigt trycka ner och på så sätt sammtidigt växa i eget tycke. Kan man inte ge ett råd utan att tjäna på det själv?

Nu skall vi ha kul:cheers:

Flodebanan
2007-07-23, 22:20
Han har tagit mig i sina båtar massor med gånger...

Misstänkte att ngt sådant försigick!

Ambassadeur5000
2007-07-23, 22:24

Hahaha:winner: Kan inte annat än skratta!!! Det var kul:)

Shitlake
2007-07-23, 22:40

haha den va bra!!!!

Jonas 37
2007-07-23, 22:43
Jag tycker Elbe har mycket bättre grejor än Fladen.

Ambassadeur5000
2007-07-23, 22:49
Jag tycker Julio Eglesias är härlig att lyssna på så här på kvällen, gärna med lite räkor till. Ett par goda rostade franska är härligt...

Alle77
2007-07-24, 00:29

Gör det så vi slipper se ditt nylle:fingers:

KG?
2007-07-24, 00:33
Gör det så vi slipper se ditt nylle:fingers:

Nu har du skrivit fem inlägg och alla handlar om mig. Vill du att jag ska skicka en autograf eller nåt? Kan signera ett idolfoto om det skulle göra dig glad...

Rudan
2007-07-24, 00:41
Nu har du skrivit fem inlägg och alla handlar om mig. Vill du att jag ska skicka en autograf eller nåt? Kan signera ett idolfoto om det skulle göra dig glad...

Gäller erbjudandet även mig?
Skulle jättegärna vilja ha ett foto där du har bar överkropp.

//Stefan

KG?
2007-07-24, 00:44
Gäller erbjudandet även mig?
Skulle jättegärna vilja ha ett foto där du har bar överkropp.

//Stefan

Tyvärr, jag spar mina signerade idolkort till mina riktiga fans. Du skriver ju inlägg om annat än mig...

Rudan
2007-07-24, 00:45
Tyvärr, jag spar mina signerade idolkort till mina riktiga fans. Du skriver ju inlägg om annat än mig...

Ja, jo det är ju sant. Tänkte inte på det.

//Stefan

Alle77
2007-07-24, 01:31

Va fasen är detta för prinsessan på ärten attityd? Jag trodde att du stod över allt sådant:devil1:

KG?
2007-07-24, 08:02
Vet inte om prinsessan på ärten skickade signerade idolkort, men du kanske har bättre koll?
Nåt konstigt är det i varjefall med ett "nick" som ägnar alla sina inlägg åt att skriva om mig. Verkar inte som alla hästarna är i hagen om man säger så...

Alessandro
2007-07-24, 08:17
OK, man skall tråkla ihop en text både KG? och fladen relaterat, jag försöker.
Jag är nöjd med min Fladen 840 overall även om Rudis inte gillar färgen på den "äkta trä(skalle) färg", även varit nöjd med ett par gummivadare som Fladen gjorde, dock var andra paret jag köpte kassa.
Sen så gör Fladen även vibrotail-kopior då orginalet inte görs längre, jigghuvudena är OK inte mer, dock är jiggkropparna alldeles för stela.
Så jag har satt dit orginal vibrotail jiggkroppar bl.a som jag fått av KG?
då han inte fiskar med så gammalmodiga beten, en sån jigg har gett mig
en abborre på hela 1025 gram, vilket jag är nöjd med....

Uttern_
2007-07-24, 14:27
Jag har ett fladen Maxximus solid carbon till jiggning o lättpilkning i havet. Köpte det beg av Linkan.
Det är ett kanonspö. Har verkligen testat flera olika havsspö sista året och jag är supernöjd med denna fladen produkt.

Uttern_

Flodebanan
2007-10-02, 21:09
Det är klart att du har rätt i det, vissa produkter är säkert bra, spöna tex och kläderna också för den delen. Men har man köpt en del produkter där det mesta varit skräp så känner man ju inte - Ja nu skall vi köpa in hela sortimentet och testa.
ABU tex har ju mycket skräp också men det känns ändå som de har lite högre krav än Fladen.
Sedan räcker säkert ofta deras produkter kvalitetsmässigt åt de som fiskar lite mer sällan.

Så kan det vara ;)

Helt sant, men är det då inte lite osmart att hänka skit över hela deras sortiment? När man inte har ngt på fötterna?

christer
2008-01-23, 20:12
försökte hitta info ang fladens elmotorer och har nu läst igenom 3 sidor med skitsnack.. hade vart kul om några som nu använt elmotorerna ett tag kunde uttala sig..

BFT
2008-01-23, 20:16
Word!