Danne
2003-07-09, 00:12
Hoppar väldigt off-topic men har precis skaffat mig en laptop (nåja 2 stycken - den ena kraschade efter 2 dagar i söndags). Kör en licenserad version av XP Home. Försöker lägga in lite andra programvaror som jag tankat ned......ehum....Photoshop 7.0 och Office XP.....ehum..... Det funkar inte ens att zippa - exaltera filerna. Windows hänger sig och påpekar att denna version inte är en licenserad version och kommer att stänga ned (klassiska "skicka fel"-varianten).
Eftersom jag använt dessa programvaror på XP Pro (visserligen inte licenserad) så tycker jag att det är märkligt att dt inte vill funka. Krävs det att jag har ett olicenserat OS för att kunna köra olicenserad programvara? (en del funkar med större vanlliga programvaror fungerar ej).
Finns det något man kan göra för att kringgå detta?
Hoppas det inte blev för mycket olagligheter här. Strider det mot forumsetiken så får vi stänga den :)
HJÄLP!
Eftersom jag använt dessa programvaror på XP Pro (visserligen inte licenserad) så tycker jag att det är märkligt att dt inte vill funka. Krävs det att jag har ett olicenserat OS för att kunna köra olicenserad programvara? (en del funkar med större vanlliga programvaror fungerar ej).
Finns det något man kan göra för att kringgå detta?
Hoppas det inte blev för mycket olagligheter här. Strider det mot forumsetiken så får vi stänga den :)
HJÄLP!