handdator

Visa fullständig version : Svanskog - Västra värmland tips

Esox Lucifer
2007-07-30, 14:44
Hej,

Jag och flickvännen har hyrt en stuga tills om två veckor utanför Svanskog vid sjön Eldan. Skulle tacksamt ta emot alla tips som rör denna sjö eller i omgivningen för en lyckad fiskevecka! Jag har tillgång till båt i Eldan och har flytring med mig för att kunna testa på andra ställen.

Tack! :buga:

twinpower_feskarn
2009-10-27, 20:43
finns endast gädda och abborre i den sjön;) ingen gös så det ska nog inte vara så svårt att få ett napp:)

Perragreven
2009-10-27, 22:14
...Och får du fisk så finns det trattkantareller i skogarna där, så middagen e ju räddad!:headbang:

Lomonosov
2009-10-28, 09:37
Lånar tråden lite. hur är Svan-sjön som också ligger i Svanskog. Har fiskat där för längesedan men det är nog 15 år sen. Tips på några bra ställen?

twinpower_feskarn
2009-10-28, 17:40
Lånar tråden lite. hur är Svan-sjön som också ligger i Svanskog. Har fiskat där för längesedan men det är nog 15 år sen. Tips på några bra ställen?

det finns 3 sjöar: öster-, mellan- och västersvan och det är riktigt grymt gäddfiske där och även efter abborre. Östersvan är nog den bästa gäddsjön, det går inte att misslyckas:)

Lomonosov
2009-10-29, 18:37
Som sagt har fiskat en del i västersvan och mellansvan nära sundet med det var längesen. Fiskade mycket vid Skeppenäs och i krubbenäsviken. Är det fortfarande bra ställen? Tips på andra ställen i sjön. Framförallt mellan och västersvan som är mest intressant. Finns det båtramp i östersvan?

twinpower_feskarn
2009-10-30, 19:15
Som sagt har fiskat en del i västersvan och mellansvan nära sundet med det var längesen. Fiskade mycket vid Skeppenäs och i krubbenäsviken. Är det fortfarande bra ställen? Tips på andra ställen i sjön. Framförallt mellan och västersvan som är mest intressant. Finns det båtramp i östersvan?

ja det är fortfarande heta ställen jag ska till västersvan imorgon och fiska gädda så jag kan återkomma med rapport:) Jag vet inte om det finns någon ramp i östersvan men det borde dt göra tycker jag för det finns ju det i mellansvan iallafall.

hobbyfiske.se
2009-10-30, 19:25
Måste man ha fiskekort i Eldan numera jag var där för väldigt många år sedan och då var det fritt fiske men varning på hög kvicksilverhalt i fisken.
Detta var på sommaren och då nappade det väldigt bra med gädda, Samt gott om aborre vid avrinningen från sjön. Gäddan högg både vid land och mitt ute på sjön. Påden tiden fick vi mest på röd/vit Hi-Lo

twinpower_feskarn
2009-10-31, 10:37
Måste man ha fiskekort i Eldan numera jag var där för väldigt många år sedan och då var det fritt fiske men varning på hög kvicksilverhalt i fisken.
Detta var på sommaren och då nappade det väldigt bra med gädda, Samt gott om aborre vid avrinningen från sjön. Gäddan högg både vid land och mitt ute på sjön. Påden tiden fick vi mest på röd/vit Hi-Lo

jag vet inte helt säkert men jag tror att man måste ha det iallfall:) och röd/vit hi-lo är en riktig gäddklassiker så den funkar jämnt:P