handdator

Visa fullständig version : Fiska i sthlm söder om söder?!!

skogjaevel
2007-08-16, 00:29
Nån som vet bra fiskevatten runt om i sthlm söder om söder eller sthlm överhuvudtaget? bor själv i Bagarmossen i sthlm! Någon som vet bra gäddvatten,gös eller abborre vorre jag tacksam för svar! Har testat dreviken och endast fått en gös lika stor som min tumme. har inte så bra erfarenhet därifrån..Men är mest ute efter gädda såklart så jag skulle bli glad om nån Tipsa lite! Tack! ps. Har inte tillgång till någon båt!

walleyebuster
2007-08-16, 00:48
Finns hur mycket som helst! Trosa ligger tex söder om söder och håller bra med grov gädda! Gå med i en lokal fiskeklubb så får du massor av tips!

Martin.S
2007-08-16, 19:20
Jag har båt å fiskar i dreviken med flera vänner som också har båt där .
Å Gädda finns de .
Polarn gjorde ett pass i höstas på 4 tim fick han 14 gäddor mellan 3,5 å 9 kg
Så visst finns de gädda :)

mvh

Martin.S

skogjaevel
2007-08-18, 13:02
Jag har båt å fiskar i dreviken med flera vänner som också har båt där .
Å Gädda finns de .
Polarn gjorde ett pass i höstas på 4 tim fick han 14 gäddor mellan 3,5 å 9 kg
Så visst finns de gädda :)

mvh

Martin.S

Okej :) vart i dreviken är det bäst och fiska för den som inte har båt? nåt tips till det kanske?

benji
2007-08-18, 13:43
Om du bor i bagis så har du ju söderbysjön ett stenkast bort, inte världens hetaste sjö kanske men det finns rättså gott om gäddor där. Finns en del stora också.

skogjaevel
2007-08-18, 13:51
Om du bor i bagis så har du ju söderbysjön ett stenkast bort, inte världens hetaste sjö kanske men det finns rättså gott om gäddor där. Finns en del stora också.

Har fiskat i söderbysjön väldigt många gånger och aldrig fått en gädda där. aldrig ens fått nåt på kast..så den sjön är inget alternativ :P men kul att de kommer tips iaf..vill gärna ha fler..