handdator

Visa fullständig version : problem med Fladen Conrad Jointed

Sebastian
2002-10-10, 20:40
Någon annan som har haft problem med dom?
Dom ser ju ruskigt bra ut & är billiga jämfört med tex Rapala.
MEN både min bror och jag har bara haft dåliga erfarenheter med dessa wobblers. Skedarnas kvalitet är urusel. flera har gått av bara genom lite bottenkänning. men när en sked gick av när jag ryckte loss (inte speciellt hårt) wobblern från ett vass-strå fick det vara nog. När vi lämnade tillbaka ca. 10 st wobblers utan sked till butiken skulle dom skulle skicka tillbaka betena till tillverkningen och sedan dess har vi inte hört något från dom.

Möjligtvis hade vi bara oturen att köpa ett dåligt parti?
kanske det..... :rolleyes:

om wobblerna håller sån här kvalitet är mitt råd att helt enkelt undvika dessa wobblers:

http://212.209.174.47/images/products/211384.jpg

Sturgeon
2002-10-11, 00:34
Jag bodde i Gävle under hela min grundskoletid, fiskade en hel del på Alderholmen, har du provat att på hösten "gångtrolla" längs kajen på Gavleåns norra sida, från yttersta bron och utåt. Bra beten är bl.a. Blågul Nilsmaster.

Angående Conrad, billigt innebär ofta sämre kvalitet, inte alltid men ofta...

cico
2002-10-11, 01:09
Originally posted by Sebastian
Någon annan som har haft problem med dom?
Dom ser ju ruskigt bra ut & är billiga jämfört med tex Rapala.
MEN både min bror och jag har bara haft dåliga erfarenheter med dessa wobblers. Skedarnas kvalitet är urusel. flera har gått av bara genom lite bottenkänning. men när en sked gick av när jag ryckte loss (inte speciellt hårt) wobblern från ett vass-strå fick det vara nog. När vi lämnade tillbaka ca. 10 st wobblers utan sked till butiken skulle dom skulle skicka tillbaka betena till tillverkningen och sedan dess har vi inte hört något från dom.

Möjligtvis hade vi bara oturen att köpa ett dåligt parti?
kanske det..... :rolleyes:

om wobblerna håller sån här kvalitet är mitt råd att helt enkelt undvika dessa wobblers:

http://212.209.174.47/images/products/211384.jpg

Tjae, 40 spänn på COOP. Vad kan man förvänta sig?

//K

Sebastian
2002-10-12, 12:39
Jorå har nog trollat överallt i här runt omkring.
Ska prova lite mera vid Kajen du nämner innan isen kommer, synd bara att det ligger så mycket skit i Gavleån, cyklar, kundvagnar mm. men har dragit en hel del gös & gäddor där. Kul att du bott i Gävle.
Nu börjar även laxutsättningarna i ån visa resultat, fast denna sommar har det varit ganska dåligt med fisket pga värmen.

Sturgeon
2002-10-12, 12:49
Originally posted by Sebastian
Jorå har nog trollat överallt i här runt omkring.
Ska prova lite mera vid Kajen du nämner innan isen kommer, synd bara att det ligger så mycket skit i Gavleån, cyklar, kundvagnar mm. men har dragit en hel del gös & gäddor där. Kul att du bott i Gävle.
Nu börjar även laxutsättningarna i ån visa resultat, fast denna sommar har det varit ganska dåligt med fisket pga värmen.

Vid första tunna isen kan det vara kanonbra, gå bara riktigt långsamt och var försiktig så du inte halkar. Jag har fått upp både det ena och det andra, cyklar, skor, hushållsapparater m.m.
En tidigare bekant fick upp ett par dagar gammalt lik, på kroken:(

rapala
2002-10-12, 23:20
ett lik??? du skojar, eller hur?:wow1:

Sturgeon
2002-10-13, 18:08
Originally posted by rapala
ett lik??? du skojar, eller hur?:wow1:

Nopp, det är sant, jag var dock inte med om händelsen, puh.

Var tydligen en person som fallit i ån några dagar tidigare under en pågående festival, kroken satt i jackan.

Jag har inga bevis, men det någon säger till mig utgår jag ifrån är sant, hatar folk som ljuger:pang1:

\\\Wiktor
2002-10-13, 21:44
vem har inte haft problem med Conrad/fladen?
men dom funkar om man moddar dem lite med epoxi. :)

Sturgeon
2002-10-13, 23:59
Originally posted by \\\Wiktor
vem har inte haft problem med Conrad/fladen?
men dom funkar om man moddar dem lite med epoxi. :)

Epoxiiiiiii, mummms, bara några andetag till, johoo.. en rosa gädda
:oj:

Linus
2004-04-12, 01:18
Originally posted by Sturgeon
Epoxiiiiiii, mummms, bara några andetag till, johoo.. en rosa gädda
:oj:

jo, jag tackar..sitter å lackar en zalt med nya färger med epoxy..

Hur moddar du den med epoxy då?

Jamo
2004-10-18, 21:14
om det nu är så lätt att rycka bort dom, gör så, och använd epoxi för att limma fast den igen..