handdator

Visa fullständig version : Resultat Gössnacket 2007

Mörtsnurb
2007-08-25, 23:48
Nu är tävlingen avgjord efter en dag med strålande sol och varmt. Men det finns ju alltid ett men. Det har blåst duktigt hela dagen.
Trots hård vind kom 13 st team till start på vattnet runt lövsta och lambarön.
Team Mörtsnurb. Team Laine. Team Hellström. Team Sandra. Team Fiskesnack. Team Jordbro. Team Berras sportfiske. Team Losers. Team MG. Team Frasse&co.Team Yamaha center järfälla.

Längsta gös pumpade Team Hellström upp. 67 cm och 3.3 kg. De belönades med vertikaljigg spö och beten från Berras outdoor.

Total vinnare i längd med 3 st gösar (65cm.58cm.och 48cm) 171 cm totalt. Team Sandra. Grattis.
2:a Team Frasse&co med tre gösar (45cm.47cm och 50,5cm) 142,5 cm totalt.
3:a Team Jordbro med två gösar (53cm och 50,5cm) totalt 103,5 cm.
4:a Team Fiskesnack med två gösar (43cm och 55cm) totalt 98 cm.
5:a Team Hellström med en gös (67cm).
6:a Team Losers med en gös (52cm).
7:a Team Mörtsnurb med en gös (47cm)
8:a Team Laine med en gös (46cm.

Vill passa på att tacka alla team för en trevlig tävling trots stormvindarna.
Tävlingen kommer bli en årlig tradition sista lördagen i augusti.
Ett stort tack till Berras outdoor och sportfiskeboden täby för fina priser och stöd.
Om ni har bilder från tävlingen maila gärna mig dom då det blev batteri torsk på min kamera.
Mvh Team Mörtsnurb

Bergman
2007-08-26, 09:46
Tack för en skoj tävling i ganska blåsigt väder. Tur vi har hytt på båten annars hade vi nog varit helt dyngsura redan efter åkturen till Stäket. Det gungar fortfarande i kroppen ... hehe.

Vi lyckades iallafall knipa 2 gösar, tappade en & hade ett par förmodade hugg. Första gösen klev på ganska exakt klockan 18 och samtidigt såg vi att närmsta båt plockade en dom också. Den vi missade högg strax och gös nummer 2 högg runt 19:30.

En kul grej för kommande tävlingar är att avsätta 5-10kr av potten till en SMS-lista så teamen får rapportera in fångsterna under själva tävligen. Tävlingsledningen skickar sedan ut fångstrapporter till SMS-listan under tävlingens gång. Fast det kanske inte blir lika spännande vid summeringen efteråt då iofs.

Hoppas på fler tävlingar !

Mörtsnurb
2007-08-27, 09:59
Tror att det förstör spänningen lite... Annars kan man ju fixa VHF där det som vanligt förmedlades storlek på fisk under hela tävlingen.
Blir en tävling nästa år igen sista lördagen i augusti. Hoppas då på fler båtar och lite mer fisk.Själv fick vi två som inte höll måttet och en tappad+en godkänd. Ska sätta igång ännu tidigare och ragga spons till ett ännu bättre prisbord.
Hoppas ni alla kan hjälpa mig att sprida detta någon gång till nästa sommar.

karki
2007-08-27, 13:48
Tror att det förstör spänningen lite... Annars kan man ju fixa VHF där det som vanligt förmedlades storlek på fisk under hela tävlingen.
Blir en tävling nästa år igen sista lördagen i augusti. Hoppas då på fler båtar och lite mer fisk. Ska sätta igång ännu tidigare och ragga spons till ett ännu bättre prisbord.
Hoppas ni alla kan hjälpa mig att sprida detta någon gång till nästa sommar.

Bra iniativ till tävlingen! Riktigt kul ide. Synd att man inte kunde haka iår. Men ses nästa!