Visa fullständig version : Söker fiskesällskap i Kroppkärr!
IcyStorM
2007-09-12, 12:41
Här är man då en nybliven värmlänning studerande på Forshagaakademin.
Jag saknar Karpmetet oerhört mycket och känner att jag gärna vill börja fiska i Kroppkärr. Som jag har förstått så är fisket överlägeset från båt och jag letar därför efter någon som gärna skulle vilja ha sällskap vid fisket där. Eventuellt någon som är duktig på det som jag förstått väldigt begränsade landfisket i sjön.
Tack på förhand och önskar alla ett riktigt skitfiske!
Mvh Mattias
Hjonsson
2007-09-12, 13:33
Tjena, visst skrev du i min tråd om fiskesällskap tidigare i sommar? Jag var själv i kroppkärr för några månader sen men det blev aldrig nån riktig satsning, bara en natt. Landfisket vekar svårt i den sjön. Kanske borta vid bannvallen eller ute på T-bryggan till vänster om badplatsen. Båt är nog att föredra, tyvärr så känner man ju ingen som har båt där. Prova att prata med läraran dom kanske kan uppbringa en farkost. Är själv sugen på att åka ned och fiska ett par dagar där, men vet fan inte om jag har råd.
Tbryggan, Piren och banvallen är ju mer eller mindre "kända" ställen. Och det ska ju gå att ta karp därifrån med, men båt är ju såklart att föredra. Men då snackar vi båt som man fiskar i från natten. Läs på svensktmete.se så kan du läsa Kims artikel om fiske från ponton i Kroppkärr.
IcyStorM
2007-09-12, 14:06
Tbryggan, Piren och banvallen är ju mer eller mindre "kända" ställen. Och det ska ju gå att ta karp därifrån med, men båt är ju såklart att föredra. Men då snackar vi båt som man fiskar i från natten. Läs på svensktmete.se så kan du läsa Kims artikel om fiske från ponton i Kroppkärr.
Det är en bra artikel det, jag har redan läst den :sol:
Det var iaf precis det jag hade tänkt mig att meta karp från båt på natten!
Tack för tips på landställen iaf!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.