Visa fullständig version : Bottenmete efter gädda, gös och grov abborre
Hur tacklar jag ett bottenmete med en hel död fisk för bottenmete efter gädda, gös och grov abborre?
El Crapone
2003-07-22, 16:29
Sök i forumet.. fins väldigt mycket om detta..
för abborre med levande betesfisk kör jag ett pater noster tackel. för gädda och gös kör jag ett glidande tackel med ett 20gr sänke.
Hur många krokar använder du då?
Hur fäster du stålvajern osv
Hör och häpna, jag envisas med att endast använda en enkelkrok, satt i läppen alt ryggen för död löja/mört. Missar sällan någon fisk. Får en del gös som bifångst vid ålmete även på detta sätt. När abborren nappar så sitter kroken perfekt. Tror stenhårt på tafs som kan glida genom ett lekande vid napp. Ett sänke ca15-25 gram gör susen.
//Keep it simple
SteveSideburn
2003-07-22, 21:41
Funkar lika bra för mig med en enkel krok fått för mig att det blir mindre bottennapp så plus att man tappar inte så många faktiskt
Originally posted by Jan O
Hör och häpna, jag envisas med att endast använda en enkelkrok, satt i läppen alt ryggen för död löja/mört. Missar sällan någon fisk. Får en del gös som bifångst vid ålmete även på detta sätt. När abborren nappar så sitter kroken perfekt. Tror stenhårt på tafs som kan glida genom ett lekande vid napp. Ett sänke ca15-25 gram gör susen.
//Keep it simple
Kräver ordentliga mothugg också antar jag?
Hur stora beten använder du då?
Förstår inte hur du menade med
"Tror stenhårt på tafs som kan glida genom ett lekande vid napp."
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.