Visa fullständig version : Rapport från Vaeröy
Fick ett sms från Push-Up som är på Vaeröy. 3 st sejar över 10 med 15,3 på topp. Flera 10+ torskar med en bjässe på 22,7 som störst.
Hur ska det här sluta?
//S
Låter som ett trevligt fiske.
Nytt SMS från Push-Up; Dag 3 jag fick;7st sej över 10 kilo topp 16,7 16,4 16,0. totalt 10 sej över 10 kilo och 7 st torsk mellan 10-15kg.
Vad säger man? Makalöst!
//S
Mikespike82
2003-07-24, 21:15
Hur fiskar han?
Från båt, sänk ner pirken till lagomt djup, dra upp och ner med spöet tills det napper eller?
Originally posted by Mikespike82
Hur fiskar han?
Från båt, sänk ner pirken till lagomt djup, dra upp och ner med spöet tills det napper eller?
Du får fråga själv när han kommit hem. Kanske Sture eller nån annan van havsfiskare kan berätta hur det brukar gå till.
//S
Det verkar som han har det bra på sin fisketrip..:)
Sturgeon
2003-07-24, 23:45
Originally posted by Rudan
Du får fråga själv när han kommit hem. Kanske Sture eller nån annan van havsfiskare kan berätta hur det brukar gå till.
//S
Skulle kunna tänka mig att de jiggar efter sejarna, släpper ner mot grundtoppen och vevar upp genom sejstimmen säkert ganska snabbt, torsken är bonusfisk som ofta går under stimmen och sätter i sig av all fisk.
Enklaste fisket som finns nästan, det svåra är att hitta den, vilket de uppenbarligen gjort.:headbang:
Go Push-Up...:appl:
F*n vad jag skulle vilja vara där.
Nåväl, Alaska närmar sig, redan börjat packa.:sol:
Edit: När kommer de hem?
Kan bekräfta Sturgeons aningar, de vevar jiggar och bomtacklade jiggkroppar. Oerhört häftigt fiske, sejarna klipper och rusar direkt ned mot botten, torskarna smyger sig på som en gös och det blir lite tyngre...man gör mothugg och först då inser man hur stor fisken som just huggit är.
Rudan - Säger P-U nåt om de andra i gänget? Undrar hur det går för skepparn på skutan.
Brosme; Jag förstår avsikten med din fråga...;)
Jag frågade P-U om alla hade samma flyt.
Svaret blev:"Ja, men jag hade ett otroligt sejrace idag.Totalt 3 man 40 fisk över 10 kilo."
Jag vet inte exakt hur många dom är i båten, men dom verkar vara 4.
:)
//S
Nytt SMS från Push-Up:"Idag endast 2 sej 10+ och tre torsk 10+ topp18,1, på tre man, trögt fiske i strålande sol."
Verkar som grabbarna blivit lite bortskämda.;)
//S
Trögt fiske?
minst sagt bortskämda :)
Sturgeon
2003-07-25, 20:59
Nytt SMS från Push-Up:"Idag endast 2 sej 10+ och tre torsk 10+ topp18,1, på tre man, trögt fiske i strålande sol."
Verkar som grabbarna blivit lite bortskämda.;)
//S
J*vla s*in.:)
Hälsa från Sturgeon, att avundsjukan bränner i halsen.:(
El Crapone
2003-07-25, 21:03
Hm.. vem hade tackat nej till att vara med dom.. Fy fan vilket flyt vissa har..
SMS från Push-Up nu ikväll:
"Fisket går bra, fisk under 15kg höjer man knappt ögonbrynen för. Idag 5 sej och 2 torsk +10, bleka 5,2.Det är skitkul på Vaeröy!"
Åffan, skitkul är nog veckans understatement.
//S
...och i kväll kom ännu ett sånt där äckligt SMS:
"Idag 35 fisk mellan 10-17 kg, kronan på verket flugfångad sej på 12,5 och torsk på 8,5 kg! Sanslöst fiske, helt sjukt,otroligt."
*mumlar grinigt för sej själv*
//S
Sturgeon
2003-07-31, 23:07
...och i kväll kom ännu ett sånt där äckligt SMS:
"Idag 35 fisk mellan 10-17 kg, kronan på verket flugfångad sej på 12,5 och torsk på 8,5 kg! Sanslöst fiske, helt sjukt,otroligt."
*mumlar grinigt för sej själv*
//S
Är du helt säker på att de inte använder trålare.;)
Originally posted by Sturgeon
Är du helt säker på att de inte använder trålare.;)
Man kan ju fundera. Helt vanliga metoder kan det ju inte vara. Eller så sitter dom och garvar läppen av sej och tycker att vi är lättlurade fånar.;)
//S
Sturgeon
2003-07-31, 23:32
När kommer de tillbaks?
Dom lämnar Vaeröy under lördagen, så söndag natt kanske....
//S
Hemma......knåpar ihop ngn liten rapport under morgondagen.....nu é jag seg, armarna börjar återhämta sig lixom slitna fingrar som sakteliga får tebax sitt skinn.....natti natti...
Sturgeon
2003-08-04, 00:42
Originally posted by Push-Up
Hemma......knåpar ihop ngn liten rapport under morgondagen.....nu é jag seg, armarna börjar återhämta sig lixom slitna fingrar som sakteliga får tebax sitt skinn.....natti natti...
Välkommen tillbaks till den grå verkligheten.:)
Tackar tackar....en dag till och jag hade drillat ihjäl mig :)
Sturgeon
2003-08-04, 10:49
KOM IGEN NU MED EN RAPPORT DITT LILLA FISKESVIN.:D
nu finns rapport å läsa...