handdator

Visa fullständig version : gäddvatten i östergötland

Tekky
2007-09-21, 16:57
lite sugen på att vidga mina vyer lite. så jag skulle vilja ha tipps på bra gäddvatten i östergötland, skaplig ramp är ett krav. hyfsad chans att få skaplig gädda är ju ett plus. brukar hålla till runt finspång samt st annas skärgård så alla andra ställen är välkomna tipps

Anders G
2007-09-21, 17:08
Hej Glan är väl ett bra vatten. Har dock bara fiskat där på vintern. Den enda ramp jag känner till ligger i Skärblacka.

Tekky
2007-09-21, 17:33
ja har inte lyckats nått direkt överdrivet bra i glan...
fast de beror nog snarare på okunskap om vattnet än om dåligt fiske.....

Grävlingen
2007-09-21, 17:41
Sommen samt östra- och västra lägern! Fiskar själv mycket i östra lägern och den kan leverera riktigt bra!

Men jag tror alla de sjöarna är "trollingsjöar", har själv jerkat en del i östra lägern, men man måste veta de rätta platserna!

Norden
2007-09-21, 18:30
lite sugen på att vidga mina vyer lite. så jag skulle vilja ha tipps på bra gäddvatten i östergötland, skaplig ramp är ett krav. hyfsad chans att få skaplig gädda är ju ett plus. brukar hålla till runt finspång samt st annas skärgård så alla andra ställen är välkomna tipps

Provat fisket i Hunn?

Tekky
2007-09-21, 18:36
Sommen samt östra- och västra lägern! Fiskar själv mycket i östra lägern och den kan leverera riktigt bra!

Men jag tror alla de sjöarna är "trollingsjöar", har själv jerkat en del i östra lägern, men man måste veta de rätta platserna!

vart ligger lägern?
är de tillåtet me fullriggat eller är de spö begränsning?

hunn har jag inte fiskat i.
finns de vettig ramp och så?

Stjärnorp
2007-09-21, 18:40

Lägg i båten i stångån sedan ut på roxen. Fiska sedan vid grunden utanför ekängen. Bra höst och vår fiske i roxen tycker jag, kanske inte mängd mässigt men en mycket bra snittvikt.

pete22
2007-09-21, 18:42
Grävlingen!

Det verkar som om vi inte bor så långt ifrån varandra. Fiskar mycket i Sommen men har även varit i Östra Lägern ett par gånger. Jag letar efter ett bra ställe att lägga i båten i Västra lägern. Kanske du har något tips? Har hittat en skaplig "naturramp" vid en badplats men en riktig ramp vore bättre. Har en Silver Fox och fiskar nästan enbart jerk.

Henrik Nordberg
2007-09-21, 19:19
Om du kan tänka dig att åka lite norrut så har du bra vatten i södra Närke, t.ex. Tisaren, Sottern, Teen och framförallt norra Vättern.

Grävlingen
2007-09-21, 19:25
@Tekky
vet inte hur de funkar med reglerna, du får ringa och kolla i hamnen som ligger i samhället Rydsnäs! Jag själv kör bara spinnfiske och mete! ja o kräftfiske då! :)

@Pete22
västra lägern kan vara lite knepigt! jag skull gissa på att det finns en isättningsplats i den norra änden av sjön (ligger en del stugor där) du får väll åka och reka :) åk från tranås mot hestra och därifrån mot eksjö så kommer du till norra änden av sjön! Annars kan ja reka nästa gång ja ska hem och fiska!

Anders G
2007-09-21, 20:39
Prova Bråviken. Går att sätta i båten vid Alvar båtar. Har dragit en del schyssta firrar där. Dock på trolling tidigt på våren.

lodur
2007-09-21, 21:09
Om du kan tänka dig att åka lite norrut så har du bra vatten i södra Närke, t.ex. Tisaren, Sottern, Teen och framförallt norra Vättern.

Finns det någon ramp i Sottern som inte har bom?

woodlund
2007-09-23, 16:03

Jag måste in och låna tråden litegran, Jag har fiskat lite i västa lägern är det i norra delen av sjön som det är bäst gäddvatten för jag har fiskat halvvägs upp i sjön men det har bara blivit gäddor mellan 1,5-3 kg . Jag har hört att det ska gå en del skapliga bitar i sjön .:fiska3:

FiskeJacke
2007-09-23, 16:50
Fiska i Dovern/Glan!