Visa fullständig version : Vattentemp på Åland?
klintan74
2007-10-16, 14:57
Ska till Åland (mellan Eckerö och Hammarland) och fiska lite gäddsnipa mellan den 25-28 okt. Någon som har koll på vattentempen?
PudDphantom
2007-10-16, 15:42
va 8 grader p ute på Vårdö nu i helgen, e inte Eckerö men det borde inte skilja så mycket.. men då hade det varit ruggigt kallt o stormigt så det lär säkert värmas upp lite under helgen, men hur det e den 25-28 vet jag ej..
Den här länken ger en översiktlig bild av den förväntade ytvattentemperaturen.
http://www.itameriportaali.fi/sv/itamerinyt/sv_SE/pintalampoennuste/
Johan Wallin
2007-10-16, 18:25
i helgen var det 9 grader på de ställen som min granne var på.
klintan74
2007-10-17, 09:00
Snart ska dom tas.
Börjar ju bli läge för Havsöring i de vattnena vid den tiden, men det är inget ni siktar på?
Är dålig på gäddfiskeplatser där men havsöring finns det mycket av på södra Åland.
Vattentempen ligger mellan 8-10 grader nästa helg tippar jag.
Ska till Åland (mellan Eckerö och Hammarland) och fiska lite gäddsnipa mellan den 25-28 okt. Någon som har koll på vattentempen?
klintan74
2007-10-17, 12:34
Vi har varit där i 12 år på hösten nu tror jag ,och än så länge har det bara varit Gädda och Abborre. Men abborre ska vi sluta fiska då det är för lätt:wow: Det tar bara ca 20-25 minuter så har vi ca 15 matabborrar till kvällen. Som att fiska strömming.
Havsöring har vi pratat om att prova då vi åker ca 3 veckor senare än normalt.Finns fina vatten så vi får se. Sen blir det väl även lite :beer: kan jag tro...
Börjar ju bli läge för Havsöring i de vattnena vid den tiden, men det är inget ni siktar på?
Är dålig på gäddfiskeplatser där men havsöring finns det mycket av på södra Åland.
Vattentempen ligger mellan 8-10 grader nästa helg tippar jag.