Visa fullständig version : flugset till gädda å öring, erfarenheter önskas
hej ,tänkte köpa ett set till gäddfiske och det tyngre öringsfisket.
krav: skall vara billigt å bra ;).
nåja pris runt en tusing,
jag har kollat in följande set båda har fått bra betyg i tester men är det nån som äger dessa eller har provat nått av dom.
POOL 12
Travelpool Combo
Havsöring/Gädda, 9' #8, 4-delat spö med corduratub
Scientific Anglers SSD Pike lina, Airframe rulle
999:-
eller
Ron Thompson Travel Force Set
Spö 9'/270cm 4delat och RT Hyperspeed rulle,
Ron Thompson Axellerator WF samt en corduratub. tafs backing. klass 7-8.
995,00
Muskytracker
2007-10-28, 16:22
Pool 12 Travelpool var mitt absolut första flugspö, det fungerar helt OK för gäddflugfiske.
The Loomis Man
2007-10-28, 16:36
köp nått annat....typ ett scott direkt från staterna
Muskytracker
2007-10-28, 16:41
Du är kul du Loomis Man!:winner:
JerkJohan
2007-10-28, 17:01
har pool12 spöt iallafall.. funkar kanon till gädda... sen en vision 3-zone rulle...
The Loomis Man
2007-10-28, 17:02
Du är kul du Loomis Man!:winner:
kvalitéts medveten........ vad vare jag såg i arkipen? RT Spön och rullar? MT detta håller inte :ordning::winner:
Muskytracker
2007-10-28, 17:15
RT-spön och rullar??? Nu är du ute och cyklar! He, he...
satsa på ett pool 12, jag är ägare till bla ett pool12 och ett Ron Thompson Travel Force Set och det sistnämda är inte ett dröm set
# spöt är väldigt styvt och "påkigt
# rullen är över förväntan helt ok!
# linan skrotade jag efter max 30 minuters fiske,inte min typ och absolut inget för gäddflugfiske.
obs jag har inte provat Travelpool Combon men Scientific Anglers SSD Pike samt okuma Airframe rullen är helt ok till gäddflugfiske.:fiska1:
The Loomis Man
2007-10-28, 17:18
RT-spön och rullar??? Nu är du ute och cyklar! He, he...
icke! fy på dig :blah:
Muskytracker
2007-10-28, 17:20
Que?:catfight:
Men om du vill veta så är mina SG47:or utlånade på obestämd tid. Rullarna är ABU och Okuma. Spöna är från Bios och Berkley.
Jag såg inga RT rullar i båten!
The Loomis Man
2007-10-28, 17:28
Que?:catfight:
Men om du vill veta så är mina SG47:or utlånade på obestämd tid. Rullarna är ABU och Okuma. Spöna är från Bios och Berkley.
dah :oj:
Man brukar få det man betalar för. 1000 spänn för ett set till Stora gäddor låter inget vacker i mina öron, speciellt om man har tänkt satsa på detta fiske. Köp Guidelines RS serie eller Loops optipower så blir du nöjd :)
The Loomis Man
2007-10-28, 19:26
Eller Loomis Crosscurrent GLX, Sage Xi2, T&T Helix :love:
Muskytracker
2007-10-28, 20:08
För helv... han vill prova på!
Min normala jerkutrustning har ett utpris på 6.000 sek (spö, rulle och lina)! Inte fan behöver alla ha motsvarande. Sluta nu, Travelpool duger gott åt en som vill börja gäddflugfiska.
The Loomis Man
2007-10-28, 20:11
För helv... han vill prova på!
Min normala jerkutrustning har ett utpris på 6.000 sek (spö, rulle och lina)! Inte fan behöver alla ha motsvarande. Sluta nu, Travelpool duger gott åt en som vill börja gäddflugfiska.
:offtopic: :popcorn:
Men MT !! Så om jag är sugen att meta feta suggor i lödde å, tror du då ett SET från Ok/q8 duger ?? Det är ju Lina,spö,rulle för 799 , grymt prisvärt.
Vad jag menade är att Köper man skit så kanske man tappar suget fortare än man fick det :)
Muskytracker
2007-10-28, 20:29
Om du läser hans fråga ovan Pasi, han vill ha något som är billigt och bra! Travelpool duger gott om "billigt och bra" är kravet. Har själv landat fiskar på, nej inga 10+ på mitt Travelpool, men i alla fall ett antal 7+.
MVH
Muskytracker, killen med koll, precis grejorna ska användas ca5ggr per år.
nu kan jag inte hålla mig längre ,loop och guideline är väl lågpris från asien eller? jamenar dom kostar väl säkert inte mer än 5000kr å de finns ju dyrare.
The Loomis Man
2007-10-28, 20:43
1000:- kitten funkar inge vidare, tyvärr mannen.
Kolla ebay, du kan säkert hitta nån najs sagepinne typ gamla rplxi för en riktigt riktigt vettig peng, sedan köper du en begagnad traditional 2:w här i swe och så en najs lina till det. blir rätt så billigt och du får MYCKET mer glädje dem där 5 turerna om året.
FFS deepbay. Avslöja nå heta ställen kring Piteå till mig så kan jag komma å fiska med dig och låna ut ett Set åt dig :) Utforska fram lite braxsjöar, osso skickar du PM så inte hela FS kommer :)
Att köra med skitgrejjor kan utsätta fisken för onödigt lidande (mjölksyra) mm och även fångstmannen. Tänk så många gånger Tracker har haft mardrömmar pga gäddor han plågat och vill ge igen ;)
FFS deepbay. Avslöja nå heta ställen kring Piteå till mig så kan jag komma å fiska med dig och låna ut ett Set åt dig :) Utforska fram lite braxsjöar, osso skickar du PM så inte hela FS kommer :)
Att köra med skitgrejjor kan utsätta fisken för onödigt lidande (mjölksyra) mm och även fångstmannen. Tänk så många gånger Tracker har haft mardrömmar pga gäddor han plågat och vill ge igen ;)
braxsjöar vo jer hä?