Visa fullständig version : Tävling - Novembergäddan 2007
http://www.fiskesnack.com/bilder/_2007novembergaddan/2007novembergaddan.jpg
Så var det äntligen dax att publicera en ny tävling här på Fiskesnack.com
Denna gång blir det en gäddfisketävling där fokus ligger på fiskens längd. Personen som tar längst gädda kammar hem 1:a-priset, näst längsta kammar hem 2:a-priset och tredje längsta kammar naturligtvis hem 3:e-priset. En och samma person kan bara vinna ett av ordinariepriserna. Bonusvinsten kan däremot gå till någon av pallplatserna.
Tävlingsperiod:
From 2007-11-06 21:00 tom 2007-12-02 23:59
Regler:
- Gäddan ska vara fångad i Norden inom tävlingsperioden
- Gäddan ska vara fotograferad så att man TYDLIGT ser gäddans längd på fotot. Måttband, måttklistermärke eller liknande är ett krav och ska vara placerat så nära gäddan som möjligt utan att mätskalan är övertäckt. Ha gärna något extra referensföremål med på bilden för att eliminera fusk. Konstiga fotoperspektiv alternativt mätverktyg långt från gäddan kommer ej godtas. Tag gärna flera olika bilder så att fotograferingen blir så säker som möjligt.
- Det måste gå att styrka att gäddan är tagen efter startdatumet. Tag med en tidning som är nyare än startdatumet i båten och lägg den synlig på kortet. Tidningen kan sedan skickas in eller fotas av i detalj för att styrka datumet. Ha gärna tidningen i en påse så den inte förstörs i det blöta vädret. Observera att ni inte behöver dagens tidning utan bara en som är senare än tävlingens startdatum. Detta för att förhindra att gamla bilder anmäls till tävlingen.
- Fotot ska vara upplagt i denna forumstråd innan tävlingsperioden går ut
- För att kunna deltaga i tävlingen måste man vara medlem i forumet här på Fiskesnack.com
- Behåll de omodifierade orginalbilderna i digitalkameran eller datorn så dom kan skickas in vid behov.
- Alla sportfiskefångstmetoder är tillåtna.
- Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Priser från huvudsponsorn BROMANoDELL (http://www.bromanodell.com/banners/bouncer1.html):
1:a-pris, Flytoverall från Mullion (värde ca 3.000:-)
2:a pris, Blandade beten från Mann's, Halco & Spigg till ett värde av 1.000:-
3:e-pris, Blandade beten från Mann's, Halco & Spigg till ett värde av 500:-
906390629116
92679266
Bonuspris:
Den som plockar första gäddan över 120 cm och sedan publicerar bilden i denna tråd, enligt reglerna ovan, vinner ett färdigmonterat UT Reel Performance alternativt ett UT Pike Performance kit från http://www.utreel.com (http://www.fiskesnack.com/openads/www/delivery/ck.php?oaparams=2__bannerid=19__zoneid=0__cb=8e492 f6a94__maxdest=http://www.utreel.com). Själva rullen får man stå för själv dock. Det gäller alltså "först till kvarn" för bonusvinsten.
Om gäddorna över 120 cm håller sig borta under tävlingsperioden tillfaller kittet från UT till 1:a-pristagaren ovan.
Nu kan spekulationerna börja ... vem kammar hem vinsten ? Vem plockar första gäddan över 120cm ?
jäkla skoj...riktigt fina priser med! blir till o nöta på helgerna nu då :P
Härligt med tävlingar ! Riktigt fina priser också, men själv har jag nog inte så stor chans, men alltid kul med tävling ändå :santa:
Grävlingen
2007-11-06, 21:55
F_n! :) nu måste jag juh ta studieuppehåll, hur ska jag förklara det för mina föräldrar?
Mycket trevligt tycker jag! Jag har en chans att placera mig och det är sista helgen i november innan tävlingen går ut :) då ska de tas!
Jag hyr en bil och far hem till Gisslaren. Här ska det spettas upp 4fotare!
pepp-robert
2007-11-06, 23:56
Vilka priser asså, helt sjukt.
Kul initiativ!
Kul att ni uppskattar tävlingen & priserna ! Ni får tacka sponsorerna för de fina priserna och förhoppningsvis blir det fler tävlingar även framöver.
Jag lade till ett tillägg om att ta med en tidning som är nyare än än startdatumet samt att spara omodifierade orginalbilder i kameran för att undvika fusk. Klargjorde även att det är "först till kvarn" som gäller för bonuspriset. Hoppas detta är ok med alla. :)
Mycket trevligt initiativ, man får väl försöka komma ihåg att skaffa en tidning då när man drar ut och krokar 120cm'arn nu på torsdag... ;)
Himla snack om tidningar till höger och vänster, ingen som är ute och fiskar istället !?
Jag drog ut i morse utan att veta något om tidningar, men men.
Någon 120cm blev det inte men väl denna :D :D :D :D
Leder jag eller !?!?!?!?!?!?
dillinja
2007-11-07, 17:08
Syns klart och tydligt att det är något fuffens med fisken och dess längd :D
Skämt åsido, hur känns det att vara ledare, om Bergman nu vill godkänna fisken trots att tidningen saknas! :)
Himla snack om tidningar till höger och vänster, ingen som är ute och fiskar istället !?
Jag drog ut i morse utan att veta något om tidningar, men men.
Någon 120cm blev det inte men väl denna :D :D :D :D
Leder jag eller !?!?!?!?!?!?
Hej,
som jag ser det är din bild diskad av två anledningar. Nämligen:
- Det syns inte tydligt hur lång gäddan är
- Ingen tidning med på bilden för att verifiera datumet
Jag skickar ut ny info på mailen ang tidningen som referensmål. Och som nämnts i reglerna redan från början så måste det synas TYDLIGT hur lång gäddan är på bilden. Konstiga perspektiv och måttstickan långt ifrån fisken gör att det inte blir tydligt.
Men om ni känner er osäkra så ta gärna flera bilder så kan man enklare få en uppfattning om det stämmer eller ej.
Vi får slipa lite extra på reglerna tills nästa tävling men denna gång gör vi det bästa av situationen.
/ Bergman
Hur många har försökt sig på att ta en bild där längden (odiskutabelt) framgår ?
Det är inte lätt kan jag säga, iaf inte om man är ensam i båten som jag var idag.
Tog denna tjockis idag och tro det eller ej,
men när jag håller den mot dekalen så är den 102cm.
På bilden ser den ut att vara någonstans runt 96cm.
En levande Gädda gör liksom inte som man vill och en stjärtfena är sladdrigare än man tror :D
Kanske går det bättre med en tumstock/måttband under fisken....
Hur som helst råder jag alla att testa ta en bild på en Gädda
för att lära sig hur fisken ska läggas/hållas.
Det kan vara svårt att se hur bilden blir bara genom att titta i kameran,
när man kommer hem till datorn ser man nya saker......
107 cm - 8.3 kg.
Fin gädda!
Askungen
2007-11-11, 23:33
Typiskt att man inte hade tidning med sig när man lyckades dra en 123 centimetare, men det är bara att ta en till :)
Hur många har försökt sig på att ta en bild där längden (odiskutabelt) framgår ?
Det är inte lätt kan jag säga, iaf inte om man är ensam i båten som jag var idag.
--
Var tvungen att testa själv idag, kan bara instämma f_n va svårt det va.
Vind ca10m/s, snöblandat regn, själv i båten, måttband, tidning, stel om fingrarna, foto, gäddan lever om o.s.v. Aja så här blev resultatet iaf.
Gäddan är 101cm och 6.1Kg tung, försökte få måttbandet att ligga still i vinden, men det va omöjligt (får ta med tejp nästa gång), ev. duger dekalen som måttstock, dekalen är ca 98cm (0-95cm + lite marginaler på sidorna) bilden luras lite, gäddan va ett par centimeter längre än dekalen.
Pga omständighterna förstår jag om denna blir diskad i tävlingen, men den ska väl inte ha något att göra med slutstriden iaf. Kan ändå va bra att få lite konstruktiv kritik på vad man kan förbättra innan den stora kliver på...
118 cm men på bilderna ser den kortare ut - dessutom så missade jag stjärten så jag får se vilken längd som blir godkänd som tävlingsbidrag...
118 cm men på bilderna ser den kortare ut - dessutom så missade jag stjärten så jag får se vilken längd som blir godkänd som tävlingsbidrag...
Vilket fetto! Vägde du den?
Abelsson
2007-11-13, 16:17
Shit... Den damen måste ha förstoppning. hehe...
Grävlingen
2007-11-13, 16:21
vilken jävla gris! :)
Vilket fetto! Vägde du den?
Jo då - 16.6.
haha fy fan vilken gris !!
Vilken jävla tjockis. Ser ut som en sumobrottare
Alessandro
2007-11-13, 17:33
Var det nån fart eller var det bara riktigt tungt, tungt...
Hade jag varit tävlingsdomare så hade du fått in den som 112cm, dvs längden som syns.
Var det nån fart eller var det bara riktigt tungt, tungt...
Det var fart på den rackaren också! Som ett tåg - när den började rusa så bara fortsatte den :) Annars gör de gärna korta ruscher och ryck men inte den här.
grindpalm
2007-11-13, 19:52
Callex: Du får ju inte trycka in överblivna halloweenpumpor i gäddan...
Sicket fetto, stort grattis! Ska försöka ge dig lite konkurrens...
Flodebanan
2007-11-13, 19:59
Jo då - 16.6. Men jag har inte kontrollvägt vågarna efter så det får ses som halvpreliminärt :)
Om det fanns tillstymelse till rygg och nacke kanske du kan få ett glatt medelande när du kontrollväger :)
Detta är en grymt fin gädda och jag hoppas verkligen denna kommer långt i tävlingen ! Hade det varit en vikttävling eller omkretstävling hade du förmodligen suttit ganska säker nu. ;)
Jag har kontrollmätt i ett ritprogram nu och utefterbilderna så godkänner jag längden till 114,5 cm. Jag har då kontrollerat de bilder som CalleX skickat till mailen.
Ett stort grattis till en riktig drömfångst ! 16,6 kg är det inte många som varit över. :sun:
Tog denna tjockis idag och tro det eller ej,
men när jag håller den mot dekalen så är den 102cm.
På bilden ser den ut att vara någonstans runt 96cm.
En levande Gädda gör liksom inte som man vill och en stjärtfena är sladdrigare än man tror :D
Kanske går det bättre med en tumstock/måttband under fisken....
Tyvärr kan jag inte godkänna den bilden då det saknas en tidning på bilden samt att perspektivet gör det mycket svårt att se längden på gäddan. Ett råd är att lägga ett måttband tätt bredvid och fota rakt ovanifrån precis som ni redan varit inne på. Får försöka förtydliga detta till nästa tävling och denna får vi göra så gott det går.
107 cm - 8.3 kg.
Den är såklart också godkänd men tror att du hellre du anmäler din julegris ? :appl:
Typiskt att man inte hade tidning med sig när man lyckades dra en 123 centimetare, men det är bara att ta en till :)
ja det var jäkligt synd ! Dax att packa ner en tidning som är nyare än tävlingens startdatum. ;)
tintin_jkpg
2007-11-13, 20:28
Just det ja, glömde ju säga grattis till CalleX, den där gäddan är ju verkligen en drömgädda när det gäller vikt. Tjockis skulle jag själv hellre sett mindre tjock och mer av den på längden...blir ju nästan rädd när man ser den där :D
Var tvungen att testa själv idag, kan bara instämma f_n va svårt det va.
Vind ca10m/s, snöblandat regn, själv i båten, måttband, tidning, stel om fingrarna, foto, gäddan lever om o.s.v. Aja så här blev resultatet iaf.
Gäddan är 101cm och 6.1Kg tung, försökte få måttbandet att ligga still i vinden, men det va omöjligt (får ta med tejp nästa gång), ev. duger dekalen som måttstock, dekalen är ca 98cm (0-95cm + lite marginaler på sidorna) bilden luras lite, gäddan va ett par centimeter längre än dekalen.
Pga omständighterna förstår jag om denna blir diskad i tävlingen, men den ska väl inte ha något att göra med slutstriden iaf. Kan ändå va bra att få lite konstruktiv kritik på vad man kan förbättra innan den stora kliver på...
Tyvärr är det jäkligt svårt att "kontrollmäta" i ritprogrammet när mätklistermärket sitter som det gör. Jag får gäddan till 100cm med tanke på perspektiv osv så jag hoppas alla går med på detta.
Men som det skrivits tidigare så vore det kanon om man kan lägga ett måttband tätt intill fisken och fota rakt uppifrån för att det ska gå så enkelt som möjligt att "kontrollmäta".
Ni andra får supergärna skicka in lite fler anmälningar också. :headbang:
Alessandro
2007-11-14, 04:09
Äh skitsamma - det är lika för alla - men det var en bra idé! Nästa bidrag kommer ha måttbandet bortom fisken :)
Har du en ännu längre i bakfickan?
grindpalm
2007-11-16, 14:42
Jag fick inget större än 98 cm, så jag tog inga bidragsbilder... borde väl ramla in några fiskar som är längre än det tycker man... :)
Danne Johansson
2007-11-16, 14:48
Hahahaha Vad fan är det där för något....inte ser det ut som en gädda iaf....
Har du proppat henne full med sten? Skämt osido, måste väl ändå vara någon missbildning som gjort henne så där fet, eller har hon gått i en odling?
Ett gott skratt fick jag iaf......
Kanske tur att hon fångades och blir lite mer selektiv. Denna sjuka gädda ser ju ut som om den försökt äta ihjäl sig. Inte nog med den isterbuken, hon skulle på en 4 hektos id ändå! Helt sanslöst, hon kan ju inte veta vad ordet mätt betyder!!!!:)
Sir Fish-a-lot
2007-11-16, 19:45
Jo då - 16.6. Men jag har inte kontrollvägt vågarna efter så det får ses som halvpreliminärt :)
Nytt PB, ser jag!
Nu börjar den här tråden bli lite OT igen märker jag...mn jag måste få svara ändå väl? :)
Kanske tur att hon fångades och blir lite mer selektiv. Denna sjuka gädda ser ju ut som om den försökt äta ihjäl sig. Inte nog med den isterbuken, hon skulle på en 4 hektos id ändå! Helt sanslöst, hon kan ju inte veta vad ordet mätt betyder!!!!:)
Jg fick en åtta förra vintern som hade en 1-2 kg sutare i svalget men som ändå valde att bita över min 2,5 hg mört :) (kolla mitt album!)
Nytt PB, ser jag!
Aja - har du så stort förtroende för mig att du trodde att jag tagit en större tidigare? :) Jag tackar så väldans!
Alessandro
2007-11-16, 21:57
Så unik är den väl inte, Folkesson fick en likadan, 16å6 och 118cm i våras
på Vättern, så denna delar andra platsen i år efter en annan feting ifrån samma
sjö.
Flodebanan
2007-11-16, 22:45
på Vättern, så denna delar andra platsen efter en annan feting ifrån samma
sjö.
Varför blir jag inte förvånad?
Folke fick EN sådan fisk ivåras, då är det ju inget speciellt, för Folke är ju inte speciellt duktig och har ju inte så många timmars rutin, speciellt inte om man lägger till timmarna hans medfiskare/bollplank har lagt ner på gäddfisket.
Dessutom är det i CalleX fall en höstfisk, en ganska "tidig" sådan.
Men eftersom jag inte har någon erfarenhet när det gäller samlandet på fetingpikes får du gärna lägga fram fler exempel på fetare fiskar, gärna så många så stämpeln "unik höstkondition" försvinner och den blir en i mängden...
Edit; Antar att du inte såg mitt förra inlägg eftersom du inte svarade? (Som nu är borttaget, p.g.a vad?)
När ska man få se lite fler fiskar i denna tråd? Tänk om folk kunde lägga energin på att fiska istället för att sitta och gnälla om ditta och dattan. Kan "vi" inte bara skapa en gnälltråd där alla får gnälla på varandra och lämna som denna tävlingstråd t ex i fred...
Bara ett litet förslag. Imorgon ska vi se om inte jag och fiskepolarna kan bidra med någon fisk till tävling.
Skétfiske på er!
esh birkan. De flesta är nog faktiskt ute och fiskar. Sålänge jag varit på fiskesnack så är det bara en viss herr Flodebanan som alltid ska påvisa sig som bror duktig hela tiden..
2 veckor kvar av tävlingen nu. Ska bli riktigt spännande och se hur den slutar!
Lycka till alla!
Bonaparte
2007-11-17, 14:01
Tappade precis en PB, buster jerken gav med sig i krokarna. Jag var helt förstörd , sen kom jag på att jag hade ändå ingen tidning med mig i båten vilket gav mig lite tröst.
:(
Togs en gädda på 125cm idag. Undra om den blir anmäld?!
Längd 103.5 cm
Vikt 8.00 kg
Tagen på bulle kopia.
Var faktiskt ganska svårt att få allt att stämma utan att man skulle behöva ha fisken på land för länge.
Hoppas att den blir godkänd..
---Stampe---
6.1kg 7.8kg och 9.5kg blev dagens fångst.
Här har ni mitt bidrag, 110cm och 9.5kg tung.
Zoomar man in bilden rejält syns längden tydligt.
Hoppas på godkänd fisk.
tack för mig.
Längd 103.5 cm
Vikt 8.00 kg
Tagen på bulle kopia.
Var faktiskt ganska svårt att få allt att stämma utan att man skulle behöva ha fisken på land för länge.
Hoppas att den blir godkänd..
---Stampe---
Hoppas på godkänd fisk.
tack för mig.
HJÄLP!
Får inte till det när jag ska lägga upp bilden. HUR GÖR JAG?!?
Fan jag visste väl att det skulle ramla in några bidrag nu under helgen! Grattis till er båda! Ska mitt bidra hålla två veckor till???
Thep - när du har rutan där du skriver in posten - scrolla ner en bit till knappen "hantera bifogade filer" - leta upp din bild och tryck på ladda upp och stäng förnstret. Din bild ska då synas som en liten ikon nedanför knappen "hantera bifogade filer". Försök igen!
Hoppas på godkänd fisk.
tack för mig.
HJÄLP!
Får inte till det när jag ska lägga upp bilden. HUR GÖR JAG?!?
Klicka på "hantera bifogade bilder" och välj de som du vill ha med.
Klicka sen på ladda upp, så är det klart.
Observera att bilderna får inte vara större än 976kb.
Fan jag visste väl att det skulle ramla in några bidrag nu under helgen! Grattis till er båda! Ska mitt bidra hålla två veckor till???
Nästa helg blir det hårdkörning, då är du rökt :)
Hoppas faktiskt att du vinner, med en sån riktig gris förtjänar man det.
Synd att den var så "kort"
Nästa helg blir det hårdkörning, då är du rökt :)
Hoppas faktiskt att du vinner, med en sån riktig gris förtjänar man det.
Synd att den var så "kort"
Kan inte påståp att jag håller tummarna :). Nä då - skitfiske! Jag är rätt nöjd med min firres proportioner - jag tänkte precis som du först: "Ska man få en över femton kan den väl för fan få vara över 120!!!". Men nu skulle jag inte vilja byta. Det är inte många i den konditionen som någonsin har kommit upp - särskilt inte på höstfiske! Så den får duga :). Men jag får väl försöka sticka ut nån mer gång och befästa min position :D
Snälla bergman,ha en tråd för enbart bidragen.
Så slipper man sitta och kolla för varje inlägg som kommer in,om man nu vill följa tävlingen.
Det här är väl en tråd för bidragen?
Däremot fattas det en tråd för gnäll och annat snack kring tävlingen tror jag...
Hoppas på godkänd fisk.
tack för mig.
Noterar den gamla läkta huggkroksskadan! Har sett det på flera gäddor, främst lite större.
Alessandro
2007-11-19, 11:27
Hoppas på godkänd fisk.
tack för mig.
Fina fiskar, dock så skall man inte mäta på detta sätt, då du får böj på måttbandet och den blir längre alltså måttband brevid fisken är det korrekta.
Alltså är denna fisk runt 100-105cm.
Olof,jag ser ingen huggkroksskada :oj: ,jag kan vara blind...
Så slipper man sitta och kolla för varje inlägg som kommer in,om man nu vill följa tävlingen.
Payback....
Payback....
Soft,visst var de kul ?:popcorn:
Olof,jag ser ingen huggkroksskada :oj: ,jag kan vara blind...
Den utbuktningen under hakan!
Menar du allvar? Eller är du ironisk...
Fina fiskar, dock så skall man inte mäta på detta sätt, då du får böj på måttbandet och den blir längre alltså måttband brevid fisken är det korrekta.
Alltså är denna fisk runt 100-105cm.
Mycket medveten om det, men hade lite problem med att måttbandet inte ville ligga still.
Mätte dock riktigt utanför bild och denna gädda ligger på 110.5cm för att vara exakt!
Hur går det med uppdateringen av tävlingen ???
Börjar bli j**ligt nyfiken om min och theps firrar är godkända.
Jorå, era fiskar är godkända. Jag kollar ju längden på gäddorna i ett ritprogram (för att reglerna ska vara samma för alla) och jag tänker på perpektiv osv när jag gör bedömningen. Jag är medveten om att det inte blir perfekt när vi inte spikat exakt hur man ska ta fotona så jag hoppas ni köper det jag säger. Som jag nämnt tidigare så får vi summera reglerna när tävlingen är slut och göra det ännu bättre till nästa tävling.
Stampe 103,5 cm
Thep 108 cm
Vackert, nu börjar jakten uppåt :)
108cm godkända cm av totalt 110.5. Jag är helnöjd!
I helgen blir det TOKjakt på 120cm gäddan!...åtminstone 115cm ;)
MastaPike
2007-11-20, 19:33
Hallå.
Anmäler en gädda på 115cm och 11kg som togs i söndags den 18/11. Bifogar en bild där man ser hela gäddan och en där man ser tidningen bättre.
Gäddan togs på ett hemmagjort bete. Som vittne har jag "Rassie" här på fs.
Jag intygar att den var 115cm efter en noggrann mätning!
Jag intygar att den var 115cm efter en noggrann mätning!
Grattis till firren! Får se om den slår min :). Kan ju inte påstå att jag håller tummarna!
grindpalm
2007-11-20, 20:44
Masta: du kommer max att få 113cm för den... :)
det ser inte ut som den väger 11
Hallå.
Anmäler en gädda på 115cm och 11kg som togs i söndags den 18/11. Bifogar en bild där man ser hela gäddan och en där man ser tidningen bättre.
5-6kg. MAX.
Grattis Tobbe:) Ett riktigt svin det där!
Muskytracker
2007-11-20, 21:18
Nja, en solklar 114,4 centimetare är det!;)
Alessandro
2007-11-20, 23:54
Masta: du kommer max att få 113cm för den... :)
Håller med, måttbandet är inte helt sträckt.
MastaPike
2007-11-21, 00:03
Håller med, måttbandet är inte helt sträckt.
Försöker inte "lura" mig till en vinst, men måttbandet ligger snett mot gäddan sett och att gäddan inte alls ligger optimalt, 115cm är hur pass lång den var och det går inte alltid att översätta en sådan här bild till hur det var i verkligheten då man sträcker ut gäddan och kniper ihop stjärten.
Tycker längderna i denna tävling skötts lite konstigt då jag ser CalleX gädda som den hittills egentliga vinnarfisken och förstår inte varför Bergman ska hålla på och dra ner på längden, fotot är trotsallt inte en bild av verkligheten?
Alessandro
2007-11-21, 00:20
Försöker inte "lura" mig till en vinst, men måttbandet ligger snett mot gäddan sett och att gäddan inte alls ligger optimalt, 115cm är hur pass lång den var och det går inte alltid att översätta en sådan här bild till hur det var i verkligheten då man sträcker ut gäddan och kniper ihop stjärten.
Tycker längderna i denna tävling skötts lite konstigt då jag ser CalleX gädda som den hittills egentliga vinnarfisken och förstår inte varför Bergman ska hålla på och dra ner på längden, fotot är trotsallt inte en bild av verkligheten?
Tror inte heller att du försöker "luras", men det gäller att kunna bevisa längden också, så funkar det på söder-trex en annan tävling där man tävlar om stora priser med längden.
Dessutom så är inte stjärtspetsen med på din bild heller precis som CXs.
Skriver som Masta att den var 115cm! inte lätt att fota precis, om jag skall hjälpa till och knipa ihop stjärten samtidigt som Tobbe håller i måttbandet. Callex gädda var 118cm! Och denna 115! man vill ju återutsätta dessa skönheter så fort som möjligt.. inte lätt att ta perfekta bilder när man skall hålla måttband sträckt samtidigt som man skall se till att gäddan inte börjar bråka och skadar sig... Tycker att tävlingen (ialf nästa gång) skall vara så att man ser den ungefärliga längden, men den exakta får man helt enkelt lita på att personen talar sanning
Tror också att den var 115cm, men tävlingen är lika för alla.
Då inte bilden visar klockrent att gäddan är 115 så misstänker jag att den kommer att skrivas ner.
Mycket fin gädda dock, ser stooor ut i ditt album. Grattis..
Flodebanan
2007-11-21, 10:31
Dessutom så är inte stjärtspetsen med på din bild heller precis som CXs.
Bingo! Du säger det ju själv, stjärten ligger snett vilket skulle innebära xtracm, enligt bild ~117cm lång, i verkligheten 115cm. Frågan är vem som vill ha en fisk på land i flera minuter för att kunna få ett "perfekt" kort, det är en levande varelse som skall fotas, inte en sten.
Fotot är som MP säger, inte en bild av verkligheten utan ett ref. på fiskens längd. Tycker det är extremt synd att det skulle bli en fototävling och inte en gäddtävling.
CalleX 116
MP 115
Alessandro 0 SURA
Men eftersom jag inte har någon erfarenhet när det gäller samlandet på fetingpikes får du gärna lägga fram fler exempel på fetare fiskar, gärna så många så stämpeln "unik höstkondition" försvinner och den blir en i mängden...
Glömde tidningen gädda 93cm syns tydligt på kortet Man är väl diskad då
grindpalm
2007-11-21, 13:34
Spelar ju ingen större roll eftersom det redan finns tre längre gäddor anmälda...
z28rikard
2007-11-22, 10:19
Beer Belly!!!
Spelar ju ingen större roll eftersom det redan finns tre längre gäddor anmälda...
Men det är väl klart det gör bättre någon placering än ingen :)
Håller med Flodebanan.. Det är ju bara en tävling och varför någon skulle ljuga förstår jag mig inte på man kan ju inte sitta och pilla med kammeran i 10 minuter för att få en perfekt bild..
Men någon fånga en gädda på 150cm nu så blir det lättare att utse en vinnare :appl:
då man sträcker ut gäddan och kniper ihop stjärten.
Om man ska dra i gäddan och knipa ihop stjärten så kan man lägga till någon cm på min.....är det verkligen så man mäter ???
Och hur går det med MastaPike´s gädda Bergman ??
klabbe glider
2007-11-23, 10:51
111cm men det blev tyvärr väldigt otydliga bilder få se vad juryn säger!
klabbe glider
2007-11-23, 10:57
så här ser en 120cm gädda ut tog den i lördags men visste inte om tävlingen då!!!!!!!
Flodebanan
2007-11-23, 12:08
Om man ska dra i gäddan och knipa ihop stjärten så kan man lägga till någon cm på min.....är det verkligen så man mäter ???
Och hur går det med MastaPike´s gädda Bergman ??
Fiskar mäts med ihopviken stjärtfena för att enkelt kunna avläsa längden och inte behöva "dra en linje med ögonen" och givetvis skall hela fisken ligga rakt för att få ut en korrekt längd. Ligger måttbandet rakt och fisken snett blir längden förkort.
Gaddkraelarn
2007-11-23, 12:16
finns det inte en filmfunktion på de flesta kamerorna nu för tiden?
Flodebanan
2007-11-23, 12:30
finns det inte en filmfunktion på de flesta kamerorna nu för tiden?
Om hur lätt är det att filma en Gädda och sedan avläsa ett måttband i en screen på 640x480?
Gaddkraelarn
2007-11-23, 12:36
Filma nära måttbandet? Filma från ena änden till den andra?
Flodebanan
2007-11-23, 12:38
Filma nära måttbandet? Filma från ena änden till den andra?
Medans den andra snubben drar lite lätt i måttbandet? Tror faktikst inte det är en så bra ide. Känns som att det blir lättare att fuska. Men testa det du, tävlingsledningen kanske gillar ditt förslag :)
Gaddkraelarn
2007-11-23, 12:49
Attans, det tänkte jag inte på
Trodde man var tvungen att vara medlem före november för att vara med i tävlingen ???
Men så kanske det inte är ??
Trodde man var tvungen att vara medlem före november för att vara med i tävlingen ???
Men så kanske det inte är ??
Det borde väl vara det riktiga tycker man...
tintin_jkpg
2007-11-23, 17:29
Jag trodde att det var en C&R-tävling, förmodligen har jag helt enkelt tagit det för givet och det har även andra jag pratat med.
Nu har jag läst igenom reglerna flera gånger för att vara säker men ingenstans står det att C&R ska tillämpas och därför antar jag nu att man, om man inte har kamera, måttband eller tidning med sig, även kan ta med gäddan hem och fota den hemma.
Jag släpper alltid tillbaks fisk jag fångat i den grad det går(många verkar vara petiga när det kommer till att släppa tillbaks och blir oroliga för minsta bloddroppe) men om jag känner att jag inte kan ta ett foto med rätt utrustning ute i båten kommer jag självklart ta med gäddan hem, fota den och lämna den till den.
Detta gäller ju så klart om jag lyckas landa en fisk stor nog för att ta 1:a, 2:a eller 3:e plats...annars kan det ju kvitta.
Jag trodde att det var en C&R-tävling, förmodligen har jag helt enkelt tagit det för givet och det har även andra jag pratat med.
Nu har jag läst igenom reglerna flera gånger för att vara säker men ingenstans står det att C&R ska tillämpas och därför antar jag nu att man, om man inte har kamera, måttband eller tidning med sig, även kan ta med gäddan hem och fota den hemma.
Jag släpper alltid tillbaks fisk jag fångat i den grad det går(många verkar vara petiga när det kommer till att släppa tillbaks och blir oroliga för minsta bloddroppe) men om jag känner att jag inte kan ta ett foto med rätt utrustning ute i båten kommer jag självklart ta med gäddan hem, fota den och lämna den till den.
Detta gäller ju så klart om jag lyckas landa en fisk stor nog för att ta 1:a, 2:a eller 3:e plats...annars kan det ju kvitta.
för mig är en 10+ gäddas liv mycket viktigare än en flytoverall!
tintin_jkpg
2007-11-23, 17:50
Ja visst kan det vara så i ditt fall =)
För mig är 1000kr en mindre förmögenhet att spendera på fiskeklädsel.
Jag har handlat ett UL-spö, nästan 10 drag, linor och andra småsaker för 1500:- de senaste 2 åren och det har varit mycket för mig.
Jag kan inte ens drömma om att köpa en flytoverall ens begagnad, inte heller beten för varken 1000kr eller 500kr.
Det är inte så att jag är snål och sniken. Av privata skäl har jag inte haft inkomst nog att lägga pengar på annat än de få räkningar jag haft och mat.
för mig är en 10+ gäddas liv mycket viktigare än en flytoverall!
Samma här. Man kan säga att det blir en liten del yrkesfiske över det hela, efterom du dödar gäddan för att få ett pris. Man kan nästan säga att du säljer gäddan för att få en flytoverall. Jag tycker man ska släppa tillbaka stora gäddor i den mån det går, och inte döda den bara för att man inte har "rätt utrustning". Men det är ju ett fritt land och du bestämmer över fisken, men tänk på att om du släpper i den kan du fånga den igen sen. Om gäddan däremot inte går att rädda kan man ju lika gärna fota den hemma dock:offtopic:
Edit: Nu han du svara innan mig. Behöver man verkligen en flytoverall? Jag klarade mig fint innan jag skaffade min. Det är ju inget nödvändigt utan mer en extra "lyx-sak".
tintin_jkpg
2007-11-23, 19:05
Samma här. Man kan säga att det blir en liten del yrkesfiske över det hela, efterom du dödar gäddan för att få ett pris. Man kan nästan säga att du säljer gäddan för att få en flytoverall. Jag tycker man ska släppa tillbaka stora gäddor i den mån det går, och inte döda den bara för att man inte har "rätt utrustning". Men det är ju ett fritt land och du bestämmer över fisken, men tänk på att om du släpper i den kan du fånga den igen sen. Om gäddan däremot inte går att rädda kan man ju lika gärna fota den hemma dock:offtopic:
Edit: Nu han du svara innan mig. Behöver man verkligen en flytoverall? Jag klarade mig fint innan jag skaffade min. Det är ju inget nödvändigt utan mer en extra "lyx-sak".
Ja ditt tankesätt är jättebra och jag släpper också tillbaks fisken hellre än att döda den.
Men på frågan "Behöver man verkligen en flytoverall?" finns ju bara ett svar vilket är 'Nej!'
Ingen behöver den så varför ens starta en tävling om den där fisken på något sätt kommer lida?
Behöver man döda en älg bara för att vinna en intern jakttävling eller om man inte har riktigt stort behov av köttet?
En tävling kostar alltid något för någon, om det är en gädda från sjön, några förlorade drag eller tid så är det så. Och för mig skulle en varm och skön dräkt som kan hålla mig torr och go under många fisketurer i framtiden så säger jag att det definitivt är värt en gäddas liv oavsett om den är 2kg eller 15kg. Bättre att lägga tid på att oroa sig om miljöförstöring och fiskslaktande i övrigt än någon enstaka gädda.
Ja ditt tankesätt är jättebra och jag släpper också tillbaks fisken hellre än att döda den.
Men på frågan "Behöver man verkligen en flytoverall?" finns ju bara ett svar vilket är 'Nej!'
Ingen behöver den så varför ens starta en tävling om den där fisken på något sätt kommer lida?
Behöver man döda en älg bara för att vinna en intern jakttävling eller om man inte har riktigt stort behov av köttet?
En tävling kostar alltid något för någon, om det är en gädda från sjön, några förlorade drag eller tid så är det så. Och för mig skulle en varm och skön dräkt som kan hålla mig torr och go under många fisketurer i framtiden så säger jag att det definitivt är värt en gäddas liv oavsett om den är 2kg eller 15kg. Bättre att lägga tid på att oroa sig om miljöförstöring och fiskslaktande i övrigt än någon enstaka gädda.
Ja, asså jag menar inte att det inte är okej att döda en gädda för att vinna någonting på det, utan det är just det att det är en "sportfisketävling" och då tycker jag att det ska vara c&r på gäddorna. Det är just det där med att döda bara för att vinna en tävling som jag stör mig på. Jag tar upp matfisk ibland också, om en liten gäddparvel är krokad i gälen och blöder, men en stor gädda "går" ju inte att äta, och då dödar man den bara för att få pengar(flytoverallen) och då blir det ju yrkesfiske helt plötsligt? Inte extremt yrkesfiske asså, men jag hoppas du förstår hur jag menar. Men som sagt; dte finns ingen c&r regel så det är ditt beslut och jag menade inte alls att bråka. Simma lungt :)
Sluta tjafsa om vad tävlingen borde eller skulle gjort hit och dit. Den här siten är en fritidssyssla med de skönhetsfläckar det för med sig och ingen vinner nåt på att gnata om regelinnehåll. Ge er ut och fiska i stället! För det kan väl inte vara så, här på FS, att "tomma tunnor skramlar mest"?
Det är bara en vecka kvar sen tar CalleX overallen, och han kommer med glädje att fisa bekvämt resten av vintern, om inte... :D :D :D
Sluta tjafsa om vad tävlingen borde eller skulle gjort hit och dit. Den här siten är en fritidssyssla med de skönhetsfläckar det för med sig och ingen vinner nåt på att gnata om regelinnehåll. Ge er ut och fiska i stället! För det kan väl inte vara så, här på FS, att "tomma tunnor skramlar mest"?
Det är bara en vecka kvar sen tar CalleX overallen, och han kommer med glädje att fisa bekvämt resten av vintern, om inte... :D :D :D
Amen på det!!:appl:
Jag trodde att forumet var till för att diskutera olika saker? Men nu glömmer vi allt och hoppas att vi får se några stora gäddor i tråden istället :)
Shitlake
2007-11-23, 21:22
skall ut imorgon å på söndag.nu e det dags....................
Yes! jag vill se lite fina gäddor denna helgen!
SKIT FISKE!
Alessandro
2007-11-24, 13:56
Säg inte så, han ser så fin ut i sin Fladen realtree....:catfight:
FiskeJakob
2007-11-24, 14:39
Hej!
När jag va ute och fiskade idag med min fiskekompis robin (beeman) så fick jag min femte gädda någonsin och den vägde 13.8 kg och va 120 cm lång!
MVH
Lycklig fiskare på 11 år :fiska2:
9234
9235
9236
9237
9238
9239
9240
9241
9242
Alessandro
2007-11-24, 14:51
Grattis till en ny ledarfisk, FJ, dock så är måttbandet böjt, syns bäst här
http://www.fiskesnack.com/forum/attachment.php?attachmentid=9234&d=1195911301
Så jag uppskattar längden till 117cm.
Skulle gissa på
117cm Fiskejakob
114,5cm CalleX
113cm Mastapike
grattis jakob!
drömfisk där, nu är det du som är gäddkung av oss i Åkersberga.
/Björn
Skulle gissa på
117cm Fiskejakob
114,5cm CalleX
113cm Mastapike
Hur skulle det vara om du åkte ut och fångade en gädda själv istället för att
sitta här på forumet och gnälla på att alla mäter sina gäddor på fel sätt!
Alessandro
2007-11-24, 15:24
Hur skulle det vara om du åkte ut och fångade en gädda själv istället för att
sitta här på forumet och gnälla på att alla mäter sina gäddor på fel sätt!
Luktar dålig förlorare lång väg...
Flodebanan
2007-11-24, 15:28
Luktar dålig förlorare lång väg...
Javisst gör det väl det...
på Vättern, så denna delar andra platsen efter en annan feting ifrån samma
sjö.
Hej!
När jag va ute och fiskade idag med min fiskekompis robin (beeman) så fick jag min femte gädda någonsin och den vägde 13.8 kg och va 120 cm lång!
MVH
[]
Grattis, riktigt fin fisk!
tintin_jkpg
2007-11-24, 15:51
Ja den ende som ska kommentera fiskarnas längd ska ju vara Bergman om någon.
Det ger inget att folk utan bestämmanderätt i tävlingen anser att en gädda är kortare än fångstmannen säger att den är(även om den nu skulle vara det).
Kommer inte leda till något annat än irritation och möjligtvis inverkan på Bergmans slutgiltiga längdbeslut vilket är helt fel.
Jag tror han är frisk nog att klara sådana beslut själv.
För oss blev det inget idag heller, får se om det lir någon mer tur i veckan som kommer...kanske till och med hinner gå och bli is på sjön innan tävlingen är slut =)
*Grattis FiskeJakob, riktigt stor sak det där.
Alessandro
2007-11-24, 16:12
Tintin, vad heter den här siten, "fiskesnack". Kanske ger en ledtråd vad det handlar om....
tintin_jkpg
2007-11-24, 18:46
Tintin, vad heter den här siten, "fiskesnack". Kanske ger en ledtråd vad det handlar om....
Och det ger dig självklart rätt att kommentera folks fiskestil och sätt att mäta längd hur mycket som helst.
Men den här tävlingen är uppsatt av Bergman eller hur?
Och det är han och ingen annan som sätter upp regler och bestämmer hur långa fiskarna som presenteras i tävlingen är eller hur?
Så av vilken anledning anser du att din åsikt om längd på vissa fiskar är viktig för tävlingen?
Ifall du vill kommentera deras mätmetoder, deras påstående om längd eller vikt så gör det i deras fotoalbum eller privat.
Nu blev det ju massor av offtopic igen och det var det som skulle undvikas i den här tråden. Här skulle ju bildbevisen presenteras och inget annat.
Ledsen för detta och nu kommer inte jag skriva ett enda inlägg till här om jag inte själv får en fisk värd att presenteras.
bigpike0
2007-11-24, 19:03
[QUOTE=FiskeJakob;316621]Hej!
MVH
Grattis till en riktig drömfisk ! :appl:
Grattis!
Jag som alltid trodde att fiskare var lugna, trevliga människor som itne gnällde om allt och allting.. boy I was wrong haha
På fredag så kommer en ny ledarfisk att fångas.... Ismetad i norrland!
Jag håller redan på att vässa krokarna.
/Johan P
FiskeJakob
2007-11-24, 21:30
Grattis, riktigt fin fisk!
tack ska du ha men jag hade alldrig fåt upp den utan min kompis robin
FiskeJakob
2007-11-24, 21:34
[QUOTE=FiskeJakob;316621]Hej!
MVH
Grattis till en riktig drömfisk ! :appl:
tack ska du ha men hade aldrig fått upp den utan med min polares hjälp!!
Flodebanan
2007-11-24, 22:04
På fredag så kommer en ny ledarfisk att fångas.... Ismetad i norrland!
Jag håller redan på att vässa krokarna.
/Johan P
Vem fan vässar metetackel?
Hej!
MVH
Grattis som fan - riktigt fin gädda!
Alessandro - varför snackar du så mycket? Agera för fan!
Flodebanan
2007-11-24, 23:26
Ja, den heter inte Alessandrothejudge.com såvitt jag kan se, och fiskesnack har väl inget med att leka domare i en tävling man inte har ansvar för att göra, samtidigt som man trackar ner på alla andras fångster.
Vem fan vässar metetackel?
Ok, Flode... Jag håller på att förbereda mig. Förstår du nu?
FiskeJakob
2007-11-25, 13:09
Grattis som fan - riktigt fin gädda!
Alessandro - varför snackar du så mycket? Agera för fan!
Tack som fan men hade aldrig fått upp den utan hjälp av min kompis rodin men vistt är den fin
Flodebanan
2007-11-25, 19:17
Ok, Flode... Jag håller på att förbereda mig. Förstår du nu?
Ja precis, vem fan vässar metestackel? ;)
Sorry för att jag inte uppdaterat tävlingen ännu men det har varit en ovanligt tung vecka för min del. Hoppas ha lite nya krafter imorgon eller på tisdag för att uppdatera med de senaste fångsterna. Nu är det strax läggdax ...
Skulle gissa på
117cm Fiskejakob
114,5cm CalleX
113cm Mastapike
Personligen skulle jag säga att gäddan ser ut att vara längre än 120. Eftersom måttbandet ligger rakt, fisken böjd, stjärtfenan inte klämd. och att måttbandet ovanpå fisken hade gjort den längre.
120. MINST.
Hej!
MVH
Sjukt fin fisk alltså! Vad tog du den på ? mete?
Alessandro
2007-11-27, 15:47
Står mera i fotoalbumet, mellan zalt var det tydligen som narrade denna ledarfisk.
dags att uppdatera snart eller?
Personligen skulle jag säga att gäddan ser ut att vara längre än 120. Eftersom måttbandet ligger rakt, fisken böjd, stjärtfenan inte klämd. och att måttbandet ovanpå fisken hade gjort den längre. 120. MINST.
Håller inte riktigt med att måttbandet ligger rakt, jag tycker det ser ut som det ligger i en båge. Otroligt fin fisk f.ö.
Svider ju lite att det är hans 5:e gädda någonsin, ;) Själv har man ju inte ens varit i närheten efter 1000+ gäddor. Är bara till att gratulera. Fiske är inte helt rättvist...
dags att uppdatera snart eller?
Va ju visserligen ett tag sedan, men verkar som Bergman har rätt mycket att göra. Viktigaste är väl att det blir rätt i slutändan, är ju inte bara att åka ut och hämta en större om man skulle märka att man låg efter i tävlingen.
Ja jävlar att ni orkar hålla på. Sitta hemma framför burken och hytta med pekfingret .....Jag garvar åt er.
Ut och fiska istället!
FiskeJakob; Fett grattis! Nu har du tagit större gädda än de flesta förståsigpåare på Fiskesnack.
//Stefan
Hallå.
Som reglerna är utformade så går jag efter längden som jag kan verifiera på bilderna. Jag får din gädda till 114 cm enligt den vänstra bilden även om en bit av stjärtfenan inte syns på bild.
Lite synd att det blir en del tjabbel om längderna men reglerna måste ju vara lika för samtliga bidrag. Inför nästa tävling så får vi försöka formulera om reglerna så det passar de flesta.
Tyvärr diskad pga avsaknad tidning men den var utanför pallplats ändå tyvärr.
111cm men det blev tyvärr väldigt otydliga bilder få se vad juryn säger!
Hoppsan, ja de bilderna var väldigt gryniga. Har du bilderna i bättre kvalité kanske ? Alternativt att du kan fota tumstocken och lägga upp separat ? Lägg upp ett foto när första leden är utvikt så ska jag se vad jag kan fixa i ritprogrammet.
Tyvärr ser jag inte siffrorna alls på de bilder som ligger uppe nu.
Hej!
MVH
9234
9235
9236
9237
9238
9239
9240
9241
9242
Grymt fin fisk och en ny ledare i Novembergäddan. Som nämnts tidigare så går tävlingsledningen efter bilderna och jag ger den 119 stadiga cm. Detta pga det böjda måttbandet samt att det är svårt att se stjärtänden på fisken.
Grymt fin fisk hur som helst ! Nu har du gjort många här på Fiskesnack sotis. :)
Det har dykt upp några extra frågor ang reglerna och jag vill bara förtydliga följande:
- Man behöver inte vara registrerad Fiskesnack-medlem före tävlingsstart. Om man nu inte är medlem och vill vara med så kan man registrera sig och anmäla sin fisk innan tävlingen slutar.
- Det finns inget C&R-krav pga att det är omöjligt att kontrollera samt att de allra flesta redan praktiserar C&R. Vill man käka upp eller skinnmontera sin fångst så är det helt upp till var och en.
2 dagar kvar, minus 5 grader och klart väder. Ser nästan ut som vi har en vinnare.
Bara för att få fart lite på testosteronet lite överallt i stugorna borde vi kora vinnaren redan idag. :D :D :D
Grattis FiskeJakob till en förbaskat fin fisk! Du är rätt nära en välförtjänt flytoverall och lite vitaminer till amban.
Alessandro
2007-11-28, 10:03
UT, det är 3 dagar kvar och +1,3C annars rätt...:fiska2:
Flodebanan
2007-11-28, 10:08
UT, det är 3 dagar kvar och +1,3C annars rätt...:fiska2:
Det är 5dagar kvar, och en massa plus på sina håll, annars rätt...
gnagaren
2007-11-28, 10:40
Grattis grabben (FJ). fin fisk.:appl:
Dom andra firrarna är inte fyskam heller. snyggt jobbat boys.
Grattis Jakob, vilken drömfisk.
Den får du svårt att toppa, alla vi andra också för den delen.
Har tagit ledigt på fredag för ett sista fryspass, blev bom förra helgen.:mad:
Håller inte riktigt med att måttbandet ligger rakt, jag tycker det ser ut som det ligger i en båge. Otroligt fin fisk f.ö.
Svider ju lite att det är hans 5:e gädda någonsin, ;) Själv har man ju inte ens varit i närheten efter 1000+ gäddor. Är bara till att gratulera. Fiske är inte helt rättvist...
http://www.fiskesnack.com/forum/attachment.php?attachmentid=9235&d=1195911301
på den bilden (tex) så ligger ryggen på gäddan rakt, men stjärtfenan pekar uppåt för att ligga närmare måttbandet. Hade fenan sträckts längs med fisken, hade utslaget blivit längre. Och måttbandet hade även visat längre om måttbandet legat över fiskens kropp, eftersom den är rundare än avkrokningsmattan(?) som böjer den lite på bilden :)
Men det kanske inte var så man skulle mäta dom hur som helst i denna tävling, men det är iallafall så det är lättast att mäta fisk (tycker jag) Måttbandet från läppkanten till längsta platsen på stjärtfenan, bandet rakt över kroppen helt enkelt :)
Men som sagt, det är vad jag tror ;) jag tror den är längre :)
FiskeJakob
2007-11-28, 16:03
Sjukt fin fisk alltså! Vad tog du den på ? mete?
nää Zalt så kalart dom är riktigt bra dom där luringarna!!:)
nää Zalt så kalart dom är riktigt bra dom där luringarna!!:)
Grymt :)
Grattis Jakob, vilken drömfisk.
Den får du svårt att toppa, alla vi andra också för den delen.
Har tagit ledigt på fredag för ett sista fryspass, blev bom förra helgen.:mad:
Jag är åxå ledig på fredag.......:fiska2:
Jag är åxå ledig på fredag.......:fiska2:
Du är alltid välkommen i min båt....
From dawn to dusk
Ser ut som att fiskejakob kommer ta hem både rulltrimet och en flytoverall. Grattis som fan !! Kommer det komma fler sånna här tävlingar?
Grymt kul att de var en så pass ung kille som kommer(?) ta hem priset.
Grattis
Har gjort mitt bästa, lyckades inte men det var nära..... Tappade en fin i fredags! Den sög i sig en 30 cm sik inne på 1,5 meters djup på ismete.... Bara att ta nya tag!
20 minuter kvar, känns som att jakob kommer ta hem allt. grattis som fan. Lär ju inte komma några bidrag de sista 20 minutrarna :) Grattis
Grattis Jakob! :)
Grattis till mig själv och Masta också förresten - jag är rätt nöjd med en andraplats!
Även om det kan vara troligt att resultatet blir som listan ser ut nu så skulle bidragen vara inne för 20 minuter sen så det kan kanske finnas bidrag som Bergman inte har behandlat ännu.
tintin_jkpg
2007-12-03, 00:29
Grattis till alla er som haft med ett bidrag, alla fiskarna var imponerande.
Men störst grattis till er tre med längsta fiskarna så klart, duktigt gjort!
Även om det kan vara troligt att resultatet blir som listan ser ut nu så skulle bidragen vara inne för 20 minuter sen så det kan kanske finnas bidrag som Bergman inte har behandlat ännu.
Jasså? Jag uppfattade det som att de skulle anmälas i den här tråden och att de skulle varit inne nu?
"- Fotot ska vara upplagt i denna forumstråd innan tävlingsperioden går ut"
Jasså? Jag uppfattade det som att de skulle anmälas i den här tråden och att de skulle varit inne nu?
"- Fotot ska vara upplagt i denna forumstråd innan tävlingsperioden går ut"
Självklart har du rätt, fel av mig. Så är det när man inte läser ordentligt.
Då får man gratulera till 2:a platsen och gratulerar även övriga.
Jag gjort vad jag kunnat för att få upp en lång gädda men det har inte velat sig för mig men nästa tävling kanske jag har mer tur.
Stort grattis till vinnande gäddorna (fångstmännen alltså) :P
Det blev "bara" en 4:e plats tillslut...
Har varit ute med båten och kört hela helgerna i både -10 och
senaste igår i TOTAL snöstorm! (vind 15-20m/s och 3dm snö på 3timmar)
Tyvärr har resultat bara blivit 6 gäddor mellan 80-95cm. 5-7kg..
Stort grattis till er tre som tog hem priserna!
/thep
Tur att den här inte blev med i tävlingen.. då hade ni fått krypit o gömmt er med svansen mellan benen. .haha
http://hem.passagen.se/kent.andersson/
Tur att den här inte blev med i tävlingen.. då hade ni fått krypit o gömmt er med svansen mellan benen. .haha
Hehe - jasså nu har den dykt upp i ytterligare ett sammanhang :D. Nu är den fångad i Kanada, Holland och Finland (var Tyskland med på ett hörn också?) - eller hur var det?
Flodebanan
2007-12-03, 23:59
Hade nog rätt omgående blivit diskad... :)
jag e så jävla trött på den där bilden. Kan ingen hacker utrota den från internet.
Hur blir det med priserna?
Hur blir det med priserna?
Du får inget för din gädda är en målad karp :)
Du får inget för din gädda är en målad karp :)
haha - fan...busted* :D