Visa fullständig version : Shimano calcutta 401TE
Shanghai Lilly
2003-08-03, 17:32
MUST BE MINT CON!!!!!!!!!
Har en högervevad 400 om intresse finnes!
Shanghai Lilly
2003-08-03, 18:37
NEJ!!!!! VÄNSTER ONLY........ JERKBAITING REEL!!!! cheers any way William:cheers:
I ordinary use my right hand for jerking :wow1:
smaken som baken...
Shanghai Lilly
2003-08-03, 19:47
You should try the left it feels like somome else:cool1:
Danne är det Calcutta 400TE eller bara 400 ? Å vad ska du ha för den ?? ;)
"Bara" 400 (first edition). Har inte funderat på priset så bjud vet ja ;)
3-4 år gammal.
Relativt sparsamt använd. Mestadels nyttjad till trolling. Lager, broms mm helt OK.
scanvrak
2003-08-06, 20:50
Vad är skillnaden mellan te och vanlig 400?
Är det skillnader som märks?
Samt nypris på rullen?
Vet inte vilka skillnader som är. Någon annan kanske vet.
Nypris för Calcuttan (400) vid inköpsdatum vill jag minnas var 3.500:- Såldes dock billigare i en del affärer. Min är inte butiksköpt utan är en gammal vinst.
Mange Wiberg
2003-08-06, 21:07
TE kastar du längre med b.la
Mange Wiberg
2003-08-06, 21:13
william i think that calcutta 400 is a little "high" reel for JB. buy a ambassadeur JB instead or a eon or a shimano citica
One of the best jb reels is the new Tica Sculptor, costs about 2500 sek.... but i cant stop you from buying a calcutta....
Scanvrak, TE´n har större drev vilket gör att rullen har en "förskjuten" gavel på vevsidan. Detta tillsammans med grym precision gör att rullen är extremt jämn och fin i gången. Tycker dock inte att den kastar längre än en vanlig Calcutta. Dess gång är heller inte så mycket bättre att den förtjänar det pris den har..
Danne jag såg en vanlig Calcutta ny för 2600 eller va de nu och om du har vunnit den så borde den vara billig ;)
Vart bor du förresten ?
Bauerli: Det tämmer nog. Har oxå sett dem för runt 2500 i en del affärer. 3500 var när den kom ut på marknaden och ordinarie pris.
Bor en bit utanför Karlstad. Frugan åker dock till STHLM och jobbar sporadiskt i 4 veckor med start måndag (?).......
Ok hon kan ju ta med den för jag bor isthlm ;)
Hehe jag e 14 år ;)
Mvh Bauerii
William: Found this:
SÄLJES: Shimano Cacutta 401TE ny,Blacklevel spinnspö nytt,Samson våg,div gäddwobblwer mm.
Stefan
e-post: stefan.jarl@compaqnet.se
Tel: 070-3214299
är det nån som har en amb. jb, eon eller eon sport vänstervevade så är intreseradf
Danne ... Vad får jag köpa den för ?? så kan jag hämta den i Sthlm eftersom jag bor där.. Vi kan mötas på Berras eller nåt ? :P
Mvh Bauerii
Som sagt: Lägg ett bud får vi se :) Kan ta en bild på den när jag kommer hem så får du se den.
Kommer nog inte personligen att åka till STHLM, men tösen min kommer vara där. Så det löser sig.
Danne hur gammal är din Calcutta ? Funkar den bra eller ? Måste veta lite om den innan jag kan lägga ett bud... ;)
Bauerli: Den är, låt mig se...... ca: 4 år gammal. Använd till trolling främst. Funktionaliteten är inget fel på. Lite skönhetsfel i gavlarna sedan en del ismete. (repor).
Den har baxit in några 10+ gäddor så den funkar :)
Glömde skicka dig en bild på den igår. Fixar ikväll (om jag kommer ihåg...minnet kort) :)
Men om den e 4 år gammal å du har vunnit den så kan den inte vara så dyr .. ? + att den kanske har lite repor men kan väll börja med 400-500 kr å va säger du om de om de inte duger så säg till ... Vi hörs .....
Mvh Bauerii
"säg till" :)
Tyvärr kan jag inte sälja den så billigt.
Den är använd vid kanske 50-60 fisketurer och främst då vid trolling. Inte mycket kastad med mao.
Oki jag förstår men funkar den bra eller alltså funkar den som den ska menar jag ? Men vad tror du runt 700-700+ ?
_________
Mvh Bauerii
Den är felfri funktionellt. Jag mailar dig bilder när jag kommer hem ikväll så kan vi ta resten via PM.
Nu börjar det ta sig :)
Danne glöm inte att skicka bilder på din Calcutta ;)
Vad blir priset runt 700-750 kr eller ? För jag måste köpa ett bra spö å jag e inte rik :P Men hör av dej å tack i förhand !!!
_________
Mvh Bauerii