Visa fullständig version : Fiska i Södertäljes båthamn ?
Ser nästan alltid folk som sitter och fiskar när man åker förbi småbåtshamnen i Södertälje City. Vad är det för arter man brukar fiska där ? Har noll koll ...
Skulle ju kunna vara intressant någon dag efter jobbet
MastaPike
2003-08-04, 13:17
ser också mnga som sitter där på somrarna, dock har jag aldrig sett någon som verkar duktig. Senast jag gick förbi där så skulle jag till sydpoolen och träna och då var det en kille där som dunkat 2 st 2kgs braxar och lagt upp på bryggan så att alla skulle gå förbi dom typ. så nu på sommaren så är det brax och abborre man kan plocka där (finns ganska fina braxar), men på vintern är det helt ok havsöringsfiske där, brukar stå och kolla på vakande öring ibland då jag har ett ärende förbi.
Har sneglat lite på den hamnen just för ålfisket.....
Jan O, intressant ... man kanske kan haka på om det blir aktuellt ? Jag har tillgång till en annan sjö i krokarna där det finns både Sutare och Karp men tyvärr inga i superstora storlekar.
jag har spenderat många kvällar längs kanalen men det är bara mindre fisk där nu i våras fanns det som sagt havsöring men dom är ju till havs nu men det är ju ett lätt tillgänligt ställe så prova lyckan
Bergman, vi får ha en "webmaster competition" på ål o karp....