Visa fullständig version : Komplett meteset
PetrusPilatus
2003-08-05, 12:56
Hej folks
Funderar på att skaffa mig lite karp prylar.
på www.sporting.se , bland anonserna på första sidan, Har de ett kit. Något man bör satsa på?
Originally posted by PetrusPilatus
Hej folks
Funderar på att skaffa mig lite karp prylar.
på www.sporting.se , bland anonserna på första sidan, Har de ett kit. Något man bör satsa på?
Om du menar det kompleta metsetet jag kan bara säga att det är prisvärt. Men rullarna är så kallade buget (spolen är i grafit, man får ingen extraspole och de har bara 1 kullager), spöna är utgående model (de är inte dåliga för det). Men jag tycker ändå att det är ett bra set. Om du tycker om specimenfiske det kanske är bara att slå till, annars kanske skulle vara bättre att köpa ett karpspö med baitrunner rulle och testa. Dilemma!!!
Jag skulle hellre lägga pengarna på ett Hyperloop spö (finns i fyndlädan hos sporting) och en baitrunner rulle (typ shimano eller Okuma) och om det känns bara bygga vidare efterhand.
PetrusPilatus
2003-08-11, 21:58
Okej... skall nog satsa på ett spö så länge så bygger jag vidare på det istället. Någon som har något bra att rekomendera? Inte allt för dyrt!
Ett Shimano Hyperloop ifrån Sportings fyndlåda. har själv 2 st 3 lbs och ett 2.75 lbs som jag är svinnöjd med.
PetrusPilatus
2003-08-11, 22:10
Okej. Hurdan rulle skulle du rekommendera?
Om pengar finns, en shimano GT eller GTE rulle. Kör själv med GTE 5000, räcker till det mesta ifrån sutare upp till stor karp och gädda.
PetrusPilatus
2003-08-11, 22:21
Skall fundera lite över rullen, Om pengarna räcker till d.v.s. tack för hjälpen iallefall.