Visa fullständig version : Regnbågs fiske "put & take"
kenta_85
2003-08-05, 13:04
klubben hyrde en put
& take sjö i helgen.... fanns gott om båge där och dom var sätt hugg villiga trotts bad temperaturen i sjön ..... fisken kämpde förvånansvärt bra fick 4st.... vi var ca 10-14 pers där endel gick efter några timmar andra kom senare .... tillsammans drog vi upp ca 65-75 bågar :appl:
Vilken sjö var det? Fyrväpplingen?
kenta_85
2003-08-06, 15:47
Japp.. det var södersjön... brukar du fiska i fyrväpplingen??
jag älskar P&T det är as roligt ju?
det är väl inget fel på p&t fiske?? ja gillar att fiska regnbåge, har hittat 2 grymma vatten i göteborg där det är bra kvalite på fisken/fredrik
Hörrni, vad ni gör, förakta inte regnbågen. En ytterst svår fisk att komma överens med vid vissa tillfällen. Räknar en del regbågsfisken till de roligaste jag haft... Min första fisk i Emån var en vild båge, j...lar vad den drog i reven. Nä, ha respekt för all fisk...
Majakovskij
2003-08-08, 11:37
Men det är ju en steelhead, finns ju inga odlingar i hela åsystemet vad jag vet :)
Jo nog var det en Steelhead... Fick faktiskt tre stycken nere i sea pool, huggen var explosiva och sedan en härlig fajt. Mellan 1,5 och två kilo i stark ström, det var häftigt....
aja hmm detta låter väl konstigt men "ber om utsäkt" för gårdagens lilla skara av inlägg från min sida... var på lite konstigt humör =/ alla gillar inte allt fiske och så var det väl i detta fallet...
ska hålla mina åsikter som är lite grövre för mig själv.. jaja hare bra alla !
Majakovskij
2003-08-08, 12:07
Det jag inte förstår är att de tog bort mitt inlägg om specimenfiske det var ju seriöst mé.. Men det var väl för att dra ner på konflikterna som de tog bort allt i den diskussionen..
regnbågen ä en välkomnande bonusfångst, även om man fiskar med en 15 fotare så är ju delfin-hoppningarna tjusiga
men asså när jag fiskar regnbåge så tänker jag knappast på att det är vackert utan den oerhört roliga fajten med fisken,dom kämpar ju som faan!
Det fanns en vattenfylld gruva ute i Hargshamn för ett antal år sedan, den killen hade de vackraste regnbågar jag någonsin sett. En regnbåge som närmar sig lekdrärkt med hela fenor är som ett vackert smycke. Dom bågarna var odlade i kassar i havet och fajtades som tigrar....
kenta_85
2003-08-08, 15:34
Jo jag bor i hallstavik inte långt från hargshamn har hört eller hörde tallas om den där gruvan med fisk förut.... finns den kvar fortfarande??
Majakovskij
2003-08-08, 16:27
Även om det är put and take känns det alltid jävligt gutt när det sträcker i snöret
va fan de är ju synd om fisken, först få den simma i en kasse och bli matad med pellets och sen släpper dom i den i nån liten sjö där den blir uppfiskad på en gång
kenta_85
2003-08-08, 17:18
Lite synd kan väl tyckas men dom har nog ett gott liv ändå ...
Bengtsson79
2003-08-08, 19:57
Låt dom där kaggfiskarna dra ur P&T sjöarna så man får ha pärlorna med vilda bestånd kvar för dig själv :)