Visa fullständig version : Fiskepartner i Blekinge (Karlskrona)
Bonaparte
2007-12-06, 11:33
Tjo!
Jag har väldigt tråkigt nu i början av vintern. Jag älskar att fiska, i alla väder. Men mina vänner här i Karlskrona är lite "klenare" så att säga.
Så, jag söker någon att spendera timme efter timme i vår vackra skärgård på jakt efter gädda och havsöring. Jag är jerkbaitfiskare, men har även kustutrustning och lättare spön för spinfiske.
Jag har nyligen dragit upp min båt, men den kommer i vattnet igen i Mars om isen tillåter. Har du tillgång till båt nu så är det über!
För att locka folk så kan jag väll avslöja att jag har några intressanta ställen runt Karlskrona som kan nås med båt, och ett par från land. Rekordmånga gäddor på en kväll ligger runt 18 st och PB på 9 kg (dåligt, jag vet :().
Jag är hängiven som tusan, 20 år och kan ta mig med bil en bra bit runt om i Blekinge.
Är du intresserad? Hör av dig.
andreas9
2007-12-06, 13:10
Jag är jättesugen! Är dock 10 år äldre än du, bosatt i Malmö och billös men det går väl tåg om jag inte missminner mig?
Vi får väl ta upp diskussionerna när båten åker i igen.
Ha det!
Jag är väldigt intresserad. Fiske är alltid roligare när man är två tycker jag.
Jag har fiskat i Blekinge Skärgård från och till de senaste 20 åren.
Främst runt Tjäro. Jag satsar mest på gädda och HÖ. Har planerat en tur dit
den 1:a april igen.
Var fiskar du någonstans?
Bonaparte
2007-12-06, 19:15
Ah, kul med svar!
Andreas:
Det går tåg från malmö till kna varje dag som stannar väldigt nära min bostad. så det är bara att ta ditt pick och pack och dra dig hit när som. PMa gärna när det börjar dra ihop sig.
Brownie:
Härligt med en som sett ljuset (blekinge skärgård)! Jag har ett par favoritställen för gädda. Bland annat Sjuhalla och Haglö (runt nättraby) och bort i öst mot Jämjö, Senoren och Möcklö. Det finns ställen för alla typ av vindar, garanterat alltid fisk när man åker med Bonaparte :p
Ang HÖ är jag än så länge amatör. Men Hasslö/Aspö hållet är ju världskänt för sitt fina lax/hö fiske så där går det säkert att styra något.
Ang din 1:a april tur så får du väldigt gärna höra av dig till mig igen genom ett PM. Har du tillgång till båt här nere? Annars tar vi min buster magnum om den ligger i vattnet då så att säga.
hare gutt.
Jo, jag ska definitivt höra av mig. Har du tid i veckan eller
bara helgerna? Hasslö/Aspö känner man ju till. Jag har även
ett par hemliga ställen som jag vill prova ;)
Har eventuellt bara en liten ribb-båt (om ens det) med elmotor
med mig. :o/
Vet ett topställe där man kan fiska både HÖ och gurka (gädda)
samtidigt.
Grävlingen
2007-12-06, 19:26
Jag och en polare brukar fiska i bökevik! vi är också jäkligt sugna på att fiska! Jag kommer tilbaka till lund den 4'e januari efter att ha firat jul i småland då kan man juh fiska HÖ! Har aldrig gjort det innan så det vore riktigt kul!
Bonaparte
2007-12-06, 19:32
Jo, jag ska definitivt höra av mig. Har du tid i veckan eller
bara helgerna? Hasslö/Aspö känner man ju till. Jag har även
ett par hemliga ställen som jag vill prova ;)
Har eventuellt bara en liten ribb-båt (om ens det) med elmotor
med mig. :o/
Vet ett topställe där man kan fiska både HÖ och gurka (gädda)
samtidigt.
Beror på som tusan det där med tillgänglighet. Helgerna är alltid fria när det gäller fiske, men veckodagarna är lite tightare. Men det ska nog gå att komma iväg 1-2 dagar för en eventuel "workshop" :p
En ribbåt låter oerhört optimalt för fiske. Sjösätter vi den på plats så att säga så gör det ju inget med en långsam motor.
Oj, detta är inget ställe du vill avslöja så här tidigt tro? Fiskar du dessa med samma utrustning också?
Njaaa ... har inte köpt ribbåten än. Men vi snackar bara 3-4 meter.
Men det räcker nog gott till 2 pers. Få se om jag köper den till jul ;)
Ställena är sååå hemliga. Har svurit att aldrig berätta om dem
men visar dom dock gärna för trevliga människor som vill hänga på :)
Kanske inte så smart att skriva ut sina ställen på nätet, ett tipps bara.
martinh77
2007-12-06, 20:23
Tjena
Klart man är intresserad!
Har precis köpt båt och ett av de "nya" fiskevattnen för mig var väl tänkt att bli någonstans i Blekinge!
Har precis tagit upp fisket igen efter några års frånvaro och nästa år ska det läggas ett antal dagar på denna underbara sysselsättning, livsstil, kalla det vad ni vill!
Andreas: Du kan åka med mig i så fall!! :winner:
Vi får som sagt höras när det närmar sig, men...Har lite småfix med båten innan det är dax men det hade varit kul att komma ut innan isen lägger sig!!
Grävlingen
2007-12-06, 20:27
@martinh77: Ja kan hjälpa dig med båten! :) hade varit kul!
Muskytracker
2007-12-06, 20:36
Napoleon!
Om du inte är en gangster, hatar att gå omkring med såriga knogar efter en fisketur, kan vi med stor sannolikhet ta en tur framöver om du vill.
/MT:cool2:
andreas9
2007-12-06, 20:52
Guldtråd detta ju!
martinh77: verkligen, ANY TIME! Med lite framförhållning så kan jag nästan närsom!
Bonaparte: vi ses 1:a Mars då ;-) , kommer som sagt gärna upp men har ju rätt dålig koll på isläget härifrån. Skulle annars vara coolt att säga ett datum lite på skoj så att man har nåt att se fram emot, har aldrig varit i Blekinge och fiskat.
´Hörs!
Bonaparte
2007-12-06, 21:30
Njaaa ... har inte köpt ribbåten än. Men vi snackar bara 3-4 meter.
Men det räcker nog gott till 2 pers. Få se om jag köper den till jul ;)
Ställena är sååå hemliga. Har svurit att aldrig berätta om dem
men visar dom dock gärna för trevliga människor som vill hänga på :)
vilken jädra tur att jag är så sjukt trevlig då. :p
det blir till att byta lite tipps någon gång i mars då?
Det skulle helt klart vara kul att komma ut och jerka lite i Karlskrona trakten, jag har bara 7 mil dit.
Du råkar inte ha Bustern på trailer??
fox_fisher
2007-12-06, 22:17
tjena ja e åsså sugen om man kan hänga på nån dag?? hade vatt kul
vilken jädra tur att jag är så sjukt trevlig då. :p
det blir till att byta lite tipps någon gång i mars då?
Ja, vilken jädra tur du har! ;D
Vi snackar i mars! :)
Bonaparte
2007-12-07, 00:59
Napoleon!
Om du inte är en gangster, hatar att gå omkring med såriga knogar efter en fisketur, kan vi med stor sannolikhet ta en tur framöver om du vill.
/MT:cool2:
lite smågangster är jag nog. men en snäll sådan.
bor du i kna? när/hur/var kan du fiska?
Det skulle helt klart vara kul att komma ut och jerka lite i Karlskrona trakten, jag har bara 7 mil dit.
Du råkar inte ha Bustern på trailer??
Bustern ligger på varv tyvärr. Men har du ett par vadbrallor äre bara att köra tills vi fryser ihjäl :cool2:
Hör av dig om du är sugen.
Muskytracker
2007-12-07, 20:12
Bonaparte... ja, vad säger man; "Världen är inte alltid så stor om man bor i Karlskrona"!:cool2: Men så här pytteliten tillhör nog extremfallen.
/MT
Bonaparte
2007-12-07, 20:22
Bonaparte... ja, vad säger man; "Världen är inte alltid så stor om man bor i Karlskrona"!:cool2: Men så här pytteliten tillhör nog extremfallen.
/MT
Haha, det var GANSKA oväntat att det var just du. Sjukt. När drar vi ut?
Muskytracker
2007-12-07, 20:32
Vi får höras inom kort... eventuellt nästa helg.
MVH
Bonaparte
2007-12-07, 20:55
yeah, detta stället funkar ju.
Bonaparte
2008-01-15, 14:20
måste bumpa denna tråd.
ingen som är sugen på lite gäddaction nu i helgen?
jag har ställena.
du har en trailad båt med bra motor.
Bonaparte
2008-01-15, 14:39
MT har väll gjort sig av med sin båt. :(
åfasen. Ja då kan det ju bli problem... Du får helt enkelt sjösätta din egen!
Bonaparte
2008-01-15, 15:15
ja, nu verkar MT ta till vadarbyxorna, och jag vet knappt hur man fiskar från land.
PGA omöjligheter att traila min båt för tillfället och den höga stöldbegärligheten på en yamaha 225hk vågar jag inte heller ha den i vattnet. :(
sicket drama.
Manhood, ta och kom upp hit med nån kompis med båt!
Icke! Blir lugnare med Blekingeturerna framöver, kommer satsa lite här hemma vid istället.
Prova på vadarfisket, är både roligt och effektivt.
Har denna tråden dött?
Jag kommer ner till Växjö nu på sön kväll (16 mars) och skall hälsa på en polare och tänkte fiska lite gädda i trakten på mån, tis, ons. Om jag kan hänga med någon av er ut i båt i Blekinge skärgård en av dagarna och jerka lite gädda så vore det skitkul.
FiskeFreakOscar
2008-03-11, 19:37
Bonaparte ja e sugen som fan! Adda msn: aqua_-hotmail.com
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.