handdator

Visa fullständig version : Få tag på lösa feedertoppar?

Rassie
2007-12-09, 18:01
Tja
Råkade igår klumpig som jag är, knäcka min klenaste quivertipp till mitt Fox Barbel Lite Duospö, är det någon som vet hur man får tag på lösa feedertoppar som passar till spöet? ¨måste väl gå att köpa!? är i behov av en carbontopp i klassen 1,75oz.

Tack på förhand/Rasmus

Dalis
2007-12-09, 18:29
Hör med Lennartsson på swedbait eller Benste här på forumet, finns lösa universaltoppar att köpa från de flesta företag som tillverkar spön för tävlingsmete. Sen slipar man dem lite med sandpapper för perfekt passform, funkar utmärkt.

Rassie
2007-12-09, 18:31
ok har hört det,, tack för tippset!

Flodebanan
2007-12-09, 18:47
Tja
Råkade igår klumpig som jag är, knäcka min klenaste quivertipp till mitt Fox Barbel Lite Duospö, är det någon som vet hur man får tag på lösa feedertoppar som passar till spöet? ¨måste väl gå att köpa!? är i behov av en carbontopp i klassen 1,75oz.

Tack på förhand/Rasmus

Ring Popup?! Det fixxar dom väl utan prob...

Rassie
2007-12-09, 19:08
Ring Popup?! Det fixxar dom väl utan prob...

Just den s.k. Litemodellen tror jag ej de har på Pop up, köpte den av fiskekompaniet, men tror inte de har kvar den nu. Men Fox övriga toppar lär väl passa också eller? annars får det bli en universaltopp

Rassie
2007-12-09, 19:19
eller jo de hade det visst på pop up ,, får ringa dansken o fråga

danbanan
2008-06-08, 18:33
Det är så jävla idiotiskt att inte ens spön av samma märke har samma diameter på feedertopparna, jag har letat skitlänge efter toppar till mitt barbel duo II, efter att ha råkat tappa bort hela röret med alla toppar någonstans vid kanten av svartån :(

benste
2008-06-09, 19:17
Du menar att man skall anpassa spöts egenskaper så att man får i en och samma topp i alla spötyper? ;)

Jag förstår att du är irriterad. Vad säger de du köpte spöt av? Visst måste de kunna fixa toppar?